When you’re coming up with New Year’s resolutions just in time for the start of 2015, you may want to exclude advice from certain people the news media turn to as experts, but who fail to live up to the hype. Despite being continually cited by the media, these five scientists, celebrities and journalist-wannabes have all been criticized, debunked or refuted in the past year.



Amazon founder and current Washington Post owner Jeff Bezos must be quite relieved that he passed on investing millions in Ezra Klein's pet project.

Klein, the infamous founder and coordinator of the left-driven news-managing and manipulation effort known as JournoList, wanted the Post to invest $10 million in what the New York Times described early this year as "a new website dedicated to explanatory journalism on a wide range of topics beyond political policy." Klein, after instead finding a home at leftist online empire Vox Media, started up Vox.com, which has become an ongoing embarrassment of epic proportions. What follows is the latest example, tweeted by the founder himself (HT Twitchy):



Ezra Klein put on his Sherlock Holmes cap and examined Officer Darren Wilson's testimony with his magnifying glass. The wannabee junior detective using his newly discovered street smarts somehow deduced that Wilson's story was "unbelievable." As a result, Klein has been widely mocked on Twitter.



The science is settled. General Electric Vox is now widely recognized as a tedious Web laughingstock.

I could Voxsplain it to you with a whole bunch of annoying and condescending Voxcards but others have already done so including James Taranto last month in the American Spectator. However, while his criticism and that of others might be Voxsplained away by founder Ezra Klein as just having a political axe to grind, now even the liberal Politico has written Vox off as mostly hype and little substance as you can see in the article by Dylan Byers:



Last Saturday, we noted that three well-known liberal bloggers had written that criticism about presidential vacations is silly and dopey. Vox’s Ezra Klein not only agrees with his brethren, but further contended in a Friday post that when a POTUS goes on vacation, he should get some real R&R, to the point that the vice president would “take over for a week or two,” with the president “get[ting] a call if something really goes wrong.”

Klein mused that “it's probably good for vice presidents to get a few weeks in the Oval Office now and again — that way, if they do have to step up to the presidency, they have a bit of experience. If Acting President Joe Biden had delivered the US's response to ISIS while Obama vacationed with his family, that would have been better for everyone involved.”



The major left-right disagreement regarding President Obama as a speechmaker hasn’t been over whether he’s talented (most conservatives concede he’s got a flair) but over whether he’s effective. Now, however, Ezra Klein thinks that a certain key group of liberals has lost confidence that Obama speeches in general, and specifically one about the situation in Ferguson, Missouri, would bring about the desired results. This group is known as...the Obama administration.

“If Obama's speeches aren't as dramatic as they used to be,” wrote Klein in a Monday post on Vox, “this is why: the White House believes a presidential speech on a politically charged topic is as likely to make things worse as to make things better. It is as likely to infuriate conservatives as it is to inspire liberals. And in a country riven by political polarization, widening that divide can take hard problems and make them impossible problems.”



Serving on Friday as the substitute host for Now with Alex Wagner, Vox founder and Editor-In-Chief Ezra Klein had a science reporter from Vox.com on to discuss the current outbreak of the Ebola virus in Africa and the arrival of two Americans who were working there to an Atlanta-area hospital. The segment was very informative, but it left out one key detail: Klein failed to disclose his own ties to Vox and the obvious conflict of interest that presents. Not only that, but Klein never even mentioned once his full-time job during the entire show.

At the conclusion of the previous segment, Klein provided this look ahead to the segment after the break by saying that: "Coming up, new reports that Ebola is coming to the U.S., so what will it mean to treat American patients with Ebola in the states? I will talk with Vox science reporter Susannah Locke next." [MP3 audio here; Video below]



Jonathan Gruber absolutely did not mean what he clearly said over and over and over again. That pretty much sums up the left's rationale for "Speak-O" Gruber stating again and again and again that states with federal health care exchanges would not be eligible for subsidies. Of course, Gruber made these quite clear statements before it became obvious that the vast majority of states would refuse to set up their own exchanges and the threat of withholding the subsidies fell flat.

Among the more amusing of those performing desperate damage control is Ezra Klein of General Electric Vox. Unfortunately for poor Ezra there is a large body of Obamacare documents besides the very language of the Obamacare law itself that contradict his assertion that it was intended all along that the federal exchange set up for the states would be eligible for subsidies. First let us allow Ezra to entertain us with his conniption fit over Speak-O:



Imagine the press letting a Republican or conservative get away with trying to avoid uncondtionally calling something as infuriating and outrageous as the Veterans Administration waiting list scandal a real scandal.

Former House Speaker Nancy Pelosi did that on Monday (HT Patterico and Real Clear Politics) in an interview with Vox's Ezra Klein, who naturally let it slide right on by:



As we approach the 2014 open enrollment deadline for ObamaCare in a week, have you noticed how the airwaves are absolutely flooded with $500 million of commercials by health insurance companies plugging that program day and night? What, you haven't seen a thing? Yes, apparently Tinker Bell sprinkled Pixie Dust upon all that money and made it, poof, disappear despite assurances last December that such promised ad buys were proof that insurance companies were so positive of the ultimate success of success of ObamaCare that they had committed so much money to promoting it.

This supposed all in commitment by insurance companies to such a large amount of spending on Obamacare promotion was chronicled by your humble correspondent on December 17. Since that time no such ad spending has occurred. Did the media liberals hope that we wouldn't notice the utter lack of insurance company ad spending? If so, they are out of luck since they are now being called out here starting with Paul Krugman of the New York Times who claimed that The Big Money Bets on Obamacare:



The “new media” is expanding in the digital realm, but one trend of liberal bias certainly isn’t new: While The New York Times repeated and repeated that expanding Breitbart News network is “conservative,” left-wing ventures by Glenn Greenwald and Ezra Klein were apparently non-ideological, and drew no ideological labels of any kind – liberal, leftist, progressive – at all.

On the front of Monday’s Business Day section, the Times promoted “The conservative news group begun by Andrew Breitbart, who died in 2012, is going global.” The headline on B-3 was “Conservative News Group to Add Staff to Websites.” Leslie Kaufman's story began with another two C-labels in the first 45 words:



Apparently MSNBC wasn’t liberal enough for Comcast. Its division Comcast Ventures is funding liberal blogger Ezra Klein’s new startup. Klein, the boy wonder of left-wing journalism, is famous for creating a list of liberal media who planned how to spin the news called JournoList.

Klein has hired fellow liberal Matthew Yglesias from Slate as executive editor, and two fellow Washington Post staffers. Both of these Post staffers, Dylan Matthews and Melissa Bell, worked for a Wonk Blog joint project called Know More. This project idea, with an initial estimated cost of more than $10 million, was turned down by the Washington Post in January.