While a guest on Howard Stern's radio show, Anderson Cooper of the Cable News Network surprised the host when he stated: “I don't think I'm going to vote. I don't think reporters should vote.”

Amazed co-host Robin Quivers then asked if he really doesn't cast any ballots in elections before stating: “That's like you're not a citizen!”

On the floor of the U.S. House of Representatives on Wednesday, Rep. Luis Gutierrez hammered MSNBC over recent events on the cable channel as the Illinois Democrat complained about its ever-increasing lack of diversity -- with responses from Erik Wemple, who provides an opinion blog on news media for the Washington Post.

“What’s going on at NBC?” Gutierrez asked early in his remarks. “Last week, Wake Forest University professor and MSNBC television host Melissa Harris-Perry was abruptly pulled from the airwaves without even a chance to say goodbye” on her weekend interview program. “NBC said they wanted a show that was more about politics.”

Tune into television coverage of the current presidential campaign, and you will undoubtedly hear from various pundits described as “former campaign strategists” and “political contributors” explaining the latest developments of the race.

But in many cases, these pundits -- though introduced as neutral experts on campaigns or party politics -- in fact have financial ties to the candidates they praise on the air, according to an article on The Intercept website by Lee Fang on the subject.

Appearing as a guest on Sunday's Reliable Sources on CNN to discuss CNN's town hall on guns with President Barack Obama, Washington Post media columnist Erik Wemple derided the National Rifle Association as "utterly cowardly" for refusing to take part.

Fellow guest and right-leaning CNN political commentator S.E. Cupp then argued that the NRA had "no incentive" to attend because the President treats them and American gun owners as "the problem" while the media have been "overtly hostile" to gun rights supporters. Cupp: "The media has been overtly hostile on this issue, and it's also been hostile and deeply disappointingly unknowledgeable. I have never seen an issue be covered by so many vocal people who know little about guns, so there's no incentive for gun owners to have this conversation."

Politico's Hadas Gold revealed on Thursday that CNN suspended correspondent Elise Labott for two weeks, after she decried the 289 to 137 vote on Syrian refugees by the House of Representatives: "House passes bill that could limit Syrian refugees. Statue of Liberty bows head in anguish".

The Washington Post's Erik Wemple and certain "I walked through Bedford Stuy alone" reporters are contending that, in Wemple's words, "the term 'no-go zone' is best left in retirement." No sir, it needs to be defined appropriately, then used when appropriate.

Avoiding use of the term enables a dangerous detachment from reality. There is already quite a surplus of that. Patrick J. McDonnell at the Los Angeles Times, who seems to believe that he proved something by visiting the jihadi-infested neighborhood of Molenbeek and getting out alive, demonstrated how out of touch he is by referring on Monday — three days after the Paris terror attacks and at least two days after the parties involved and their backgrounds were firmly established — to "the so-called Belgian connection in the Paris attacks." Holy moly, Patrick. What about Molenbeek being "home to two" of the Paris attack terrorists who died during their attacks and to the plots' mastermind, Salah Abdeslam, do you not comprehend?

Are you lazy as hell? Do you absolutely hate to work and want to get paid  for doing almost nothing? As a fringe benefit, you will also score big bucks on your way out the door after months as a parasitic do nothing to the tune of perhaps $40,000. If this sounds like the opportunity for you, a no-work job is waiting for you at Politico.

Erik Wemple of the Washington Post reported on just such an example. The favorite  part of the story for your humble correspondent was his link titled "criticism that he was 'lethargic'." However, before we get to that, Wemple describes a Politico settlement for an undisclosed amount that couldn't possibly be $40,000. Could it?

The New York Times admitted on Thursday that a staff writer's F-word attack on former Governor Jeb Bush was out of step with their standards. Politco's Hadas Gold and Marc Caputo quoted an unnamed spokesperson for the liberal newspaper who labeled the now-deleted Twitter post from Philip B. Richardson "completely inappropriate," and stated that "the staffer is being dealt with."

I like the Washington Post's Erik Wemple. Even when he goes after me in his column, because, hey, it wonderfully illustrates the liberal media's double standard.

Washington Post media blogger Erik Wemple and his website handlers tried this clickbait headline on Friday: “We nominate Rachel Maddow for CEO, Republican presidential debates.”

Why? Wemple is impressed that Maddow is now trashing CNN like she trashed Fox for how they selected the tiers of Republican debaters, specifically CNN now adding in Carly Fiorina (and Chris Christie) for an eleven-candidate debate. The feminist doesn’t like the woman added?

The Washington Post announced Wednesday “We are very excited to announce that Dave Weigel will be joining the Post as a National Political Reporter. Dave will bring his one-of-a-kind perspective and voice to our campaign team.” Being a liberal isn’t “one-of-a-kind” at the Post, but let’s continue.

This is Weigel’s second spin around the Post, having resigned in 2010 over “JournoList,” an e-mail listserv of liberal journalists. The Post PR team completely ignored that, of course. Weigel’s idea of humor was to crack  "I hope he fails" about Rush Limbaugh after the radio host was hospitalized with chest pains.

After having stayed silent on the George Stephanopoulos scandal on Thursday, MSNBC finally covered the story with multiple segments on Friday’s Morning Joe devoted to Stephanopoulos’s previously undisclosed donations to the Clinton Foundation. Surprisingly, the main theme that was derived from segments of banter was how the panelists were struck by the ABC News chief anchor’s inability to disclose the $75,000.