In one of the lamest government-ethics stories ever to grace the front page of The Washington Post, Supreme Court reporter Robert Barnes offered an article/attack on new Justice Neil Gorsuch speaking at the University of Louisville alongside Mitch McConnell. The headline was “’Victory Lap’? Gorsuch’s critics cry foul over speeches.” They also forwarded complaints Gorsuch would speak and at the Trump International Hotel before the Fund for American Studies and before the Federalist Society. Hello? Liberal justices routinely speak before liberal groups. 



Washington Post reporter Robert Barnes reported Friday that a deadlocked Supreme Court handed Obama a huge defeat: “President Obama suffered the biggest legal defeat of his administration Thursday when a deadlocked Supreme Court failed to revive his stalled plan to shield millions of undocumented immigrants from deportation and give them the right to work legally in the United States.”

But this was the large headline: “Plan to shield illegal aliens suffers loss.”



What was the most important thing for readers of Washington Post to see on the front-page of the paper Sunday morning? A headline focusing directly on the death of Antonin Scalia? No. In bold, large font, the Post declared, “Supreme Court Conservative Dismayed Liberals.” 



Washington Post Supreme Court correspondent Robert Barnes gave readers of today's Washington Post an imbalanced, biased story regarding the Supreme Court's intervening to permit Ohio to reduce its early voting plan by one week.



The Washington Post is quite explicit: It’s a publicity organ for the gay lobby. They put the fight for gay marriage in Virginia on the front page Monday – and on the front page of the Style section. In about 3,000 words of reporting, there’s not a single social conservative named and quoted in it. There's no debate, only the inevitable and "historic" winners.

The Style article was just the latest in a long trail of plaintiff puff pieces headlined “A Virginia family has three loving warriors in the fight for gay marriage.” Style writer Richard Leiby oozed that 16-year-old Emily Schall-Townley bounced into the room in “a spontaneous scene in an aggressively normal Richmond suburb,” as if there’s anything spontaneous about an interview with plaintiffs vetted and selected by gay activists, as Leiby himself explained:



Matea Gold and Robert Barnes utterly failed this morning as ostensibly objective journalists. In their front-page stories covering yesterday's Supreme Court ruling in McCutcheon v. FEC, the Washington Post staffers front-loaded their stories with melodramatic political language suitable for a left-wing "campaign finance reform" group's press release rather than objective news copy.

"An elite class of wealthy donors who have gained mounting influence in campaigns now has the ability to exert even greater sway," Gold groused in her lead graf. In the column to her right, Barnes, the Post's Supreme Court correspondent began by offering that:



On Friday, the Supreme Court issued a one-paragraph order in Little Sisters of the Poor et al v. Sebeluis et al. It told the Sisters that for the case to continue with no enforcement of the Affordable Care Act's contraception mandate, they need only to inform the government in writing "that they are non-profit organizations that hold themselves out as religious and have religious objections to providing coverage for contraceptive services." That's easy, because that's what they are, and that's their position.

As a result, the government has been "enjoined from enforcing against the applicants the challenged provisions of the Patient Protection and Affordable Care Act and related regulations pending final disposition." In other words, the Sisters will get their way until the case is decided. After the jump, I'll present a bit of the sane coverage by the Washington Post's Robert Barnes, followed by portions of the reality-avoiding writeup of Jesse Holland found at the Associated Press.



Democrat Mark Herring pulled out a squeaker of a win last fall, narrowly besting Republican Mark Obenshain to become Virginia's attorney general. In October, the Washington Post endorsed Herring, then a state senator, insisting that Herring "would hew to the former Virginia tradition of offering restrained and responsible advice" to the governor and state agencies and by refusing to "[turn] the office into a platform for ideological crusades."

He's not even a month into the job, and yet Mr. Herring is set to do just that, announcing yesterday his intention to file a brief in federal court attacking the state's 2006 voter-approved constitutional definition of marriage as an institution consisting of one man and one woman. Although it's a stunning, bold-faced repudiation of his constitutional duty to defend the state constitution, you'd be hard-pressed to get that by reading Post court reporter Robert Barnes's coverage in Thursday's paper (emphasis mine):



A recent Washington Post/ABC News poll shows that 2/3rds of Americans want at least a part of the ObamaCare overhaul tossed by the Supreme Court when it decides HHS v. Florida in June. Thirty-eight percent of respondents in the poll want the entire law thrown out while 29 percent say just a part of it being thrown out would suffice.

Yet rather than lead with these numbers in their story today, Washington Post reporters Robert Barnes and Scott Clement chose a question from the April 5-8 poll that shows 50 percent of Americans think the Court "will rule on the health-care reform case mainly on the basis... of their partisan political views."



In an unsigned per curiam opinion issued today, the U.S. Supreme Court tossed out a federal judge's revision of Texas's congressional redistricting map, finding that the U.S. District Court for the Western District of Texas had "substituted its own concept of 'the collective public good' for the Texas Legislature’s determination of which policies serve 'the interests of the citizens of Texas.'" The court "appears to have unnecessarily ignored the State’s plans in drawing certain individual districts," the Court added. No justice dissented and Associate Justice Clarence Thomas issued a concurrence.

Yet in teasing Supreme Court correspondent Robert Barnes's story on the Washington Post's website, editors colored the decision in a way that portrayed the move as the justices having "throw[n] out... electoral maps favoring minorities." [see screencap below page break]



The Washington Post puffed up the rookie performance of liberal Supreme Court justice Elena Kagan on the front page Monday. The headline was “Kagan made her mark in a bold rookie term.” But inside the paper was the more obvious conclusion, in the headline: “Kagan soothed liberal fears by shoring up the court’s left flank.”

Reporter Robert Barnes is one of many liberal reporters who like pretending that Kagan was somehow an ideological mystery during the confirmation process, despite being picked to be Barack Obama’s solicitor general before the high court.



"On executions, Perry easily holds the record," blares the top headline on page A3 of today's Washington Post.

"Issue likely to be debated in 2012 race," a subheadline to the story notes although nowhere in his 37-paragraph article does reporter Robert Barnes cite polling data that suggest capital punishment is an issue of primary or even secondary concern to likely 2012 presidential voters.