ABC’s legal drama For The People has covered a lot of social justice topics in its short run on television, quite a few of them based on real-life events. However, the Shondaland series may have hit a new low by rewriting history to suit their liberal needs. The May 15 episode “Extraordinary Circumstances” resembles that of an infamous case against a Democrat governor but with a significant party twist.



I'm sure that many will pass off what Reuters and Yahoo News have just been caught doing as some kind of an innocent mistake, and perhaps it was. But isn't odd how often those "mistakes" so often end up giving President Obama and the left more credit than they deserve?

Yesterday, a Reuters story at Yahoo News was headlined "President Obama Visits the Border." That's a pretty remarkable headline, given Obama's quite widely known refusal — except perhaps by low-information Yahoo readers — to visit the Texas-Mexico border or to visit facilities where Unaccompanied Alien Children are being detained by the Border Patrol. The headline, before it was corrected to "President Obama Visits Austin," along with evidence that Google News was still carrying the original headline until just a short time ago, follow the jump.



Angus T. Jones told the truth. In a religious video posted on YouTube, the former child actor who’s the “half” man of the CBS sitcom “Two and a Half Men” shocked the celebrity press by saying “I don’t want to be on it. Please stop watching it. Please stop filling your head with filth.”

Calling this show “filth” is like calling your Christmas tree an evergreen. Yet about 14 million Americans still love filling their head with this filthy show, and they don’t want to be told what they’re doing.



Posted on the Chicago Sun-Times's Web site today is "The rise and fall of Rod Blagojevich," written by Carol Marin, the newspaper's political columnist.  Illinois's former Democratic governor is heading to the Federal pen this week, and Marin writes "he had surrounded himself with con men and creeps."  She names a few, most notably convicted influence peddler Tony Rezko.  She ignores a man who had a substantial role in elevating Blagojevich to the governor's office, Barack Obama.

In a 2008 New Yorker accounting, Ryan Lizza wrote:



ABC, NBC, and CBS all reported on former Illinois Governor Rod Blagojevich receiving a 14-year prison sentence for corruption on their evening news programs on Wednesday and their morning shows on Thursday, but only CBS's Early Show gave his Democratic affiliation. ABC devoted only 3 news briefs total to the conviction, while NBC Nightly News and The Early Show aired full reports.

News anchor Jeff Glor introduced correspondent Michelle Miller's report on the CBS morning program at the bottom of the 7 am Eastern hour by stating that "Rod Blagojevich is paying a very high price for corruption. Is it too high? In Chicago Wednesday, a judge sentenced the former Illinois governor to 14 years in prison"



Wednesday afternoon, Matthew Balan at NewsBusters noted that two of the three network morning shows failed to mention disgraced former Illinois Governor Rod Blagojevich's Democratic Party affiliation.

Not that it's an excuse, but what was probably their primary raw material, namely three Tuesday reports from the Associated Press, completely failed to tag Blago as a Democrat, specifically the following (idea HT to NB commenter "trak65"):



Disgraced former Gov. Rod Blagojevich (D-Ill.) was sentenced to 14 years in federal prison today. The Chicago Tribune devoted four reporters to cover this one story.

Despite this, there were zero references to Blagojevich's Democratic party affiliation in the 49-paragraph "breaking news" item, "Judge gives Blagojevich 14 years: 'When governor goes bad, fabric of Illinois is torn.'"



The Big Three network morning shows on Wednesday highlighted the upcoming sentencing of former Illinois Governor Rod Blagojevich, but only CBS's Early Show identified the disgraced politician as a Democrat and devoted a full segment to him. ABC's Good Morning America and NBC's Today omitted his party ID, and just gave news briefs on the convict's possible sentence.

CBS correspondent Cynthia Bowers wasted little time before noting that "the former Democratic governor was convicted on 18 counts of corruption, after being caught on a profanity-laced federal wiretap offering political favors in return for financial gain." Bowers played two sound bites from the wiretap recording, including the infamous "bleeping golden" clip from Blagojevich.



Depending on which news outlet you rely on for current events, you may not have heard that convicted Chicago real estate developer Tony Rezko was sentenced to 10½ years in prison Tuesday.

On top of this, unless you read the following report from Reuters, you mightn't have known just how connected he was to a junior senator from Illinois who just so happens to be the President of the United States:



ABC, CBS, and NBC all failed to mention former Illinois Governor Rod Blagojevich's affiliation with the Democratic Party on their Monday evening news broadcasts and the Tuesday morning shows. Blagojevich was convicted by a jury on Monday on 17 outFormer Illinois Governor Rod Blagojevich, screen cap from the 28 June 2011 Edition of CBS's The Early Show | NewsBusters.org of 20 charges, mainly related to the attempt to sell the Senate seat of President Obama. Only CBS's Early Show noted his party with a "D" on-screen.

NBC devoted the least amount of time to the breaking news, a total of 1 minute and 50 seconds between NBC Nightly News and the Today Show. Brian Williams actually didn't mention the party of the new felon or his predecessor during his report on Monday, but noted that "Blagojevich will become the fourth Illinois governor in recent memory to go to jail. His predecessor, George Ryan, is still in federal prison, also for corruption." The following morning, news anchor Natalie Morales gave three news briefs on Blagojevich, all about 15 seconds long each.



The following post was based on a misunderstanding of the conversation described. Please see our retraction here.

Tuesday's Morning Joe treated the conviction of former Illinois Governor Rod Blagojevich as a relatively minor affair, and gave it little to no coverage save a brief discussion about the supposed injustice of the process. "It's any other day and that's any other news story," said Mika Brzezinski, who appeared annoyed at being asked to cover the story at all. Later, she insisted "We're not going to waste the first block on this."



Earlier today, a grand jury convicted former Illinois Governor Rod Blagojevich, a Democrat, on 17 of 20 counts of corruption. 11 of of the guilty verdicts related to attempts to profit from the "sale" of the U.S. Senate seat Barack Obama vacated when he became president.

At USA Today's On Deadline blog (as of its 5:33 p.m. update), Michael Winter failed to identify Blagojevich or any other politician involved as a Democrat. Neither did the video found at Winter's article. This is not surprising, because the video came from the "see no evil Democrat" Associated Press.

In six items all carrying today's date found at the AP's main site in a search on the former governor's last name at 8:15 p.m. ET, the wire service not only failed to tag Blago as a Democrat, it failed to tag anyone as Democrat. Here's the list: