In the heated run-up to the September 18 independence vote in Scotland, where Scots will vote on whether to separate from the United Kingdom after 307 years, the New York Times has planted its flag on the liberal, pro-independence side in its coverage, with jabs at the ruling Conservative Party and some old-fashioned Margaret Thatcher-bashing thrown in.



Bloomberg News is reporting that President Obama will not return campaign contributions from those who have profited or benefited from so-called "corporate inversion" deals that he has called "unpatriotic."  Bloomberg uncovered more than 20 individuals who are advisors, executives or directors from corporations that reduced their tax burden with offshore mergers and have made large political contributions to Obama and raised additional money from others.

Obama deputy press secretary Eric Schultz confirmed the money would not be returned at a press conference on Martha's Vineyard where the president is vacationing, and defended the decision as not a double standard since the president was "attacking" the problem while keeping the money garnered by what he deems "unpatriotic" means.  President Obama has called them "corporate deserters" while accepting campaign contributions from them.



So it turns out there that something doesn't have to be true to be funny.

Many a thinking American - who knows media bias - finds the following perversely appropriate.

Young Get News From Comedy Central

Tom Brokaw, Peter Jennings, Dan Rather ... and Jon Stewart?

Readers over 30 might scoff at Stewart's inclusion - assuming they know who he is. For many under 30, the host of Comedy Central's "The Daily Show" is, improbably, a source for news.



On Thursday night, Comedy Central fake conservative Stephen Colbert really launched into Bill O’Reilly as an infantile moron. In a Talking Points commentary on Obama’s hunt for equality, the Fox News star lightly suggested he would “never have physical equality with my fellow Irishman, Shaquille O’Neal. I will never be as smart as Einstein or as talented as Mozart or as kind as Mother Teresa.”

Colbert kept adding up O’Reilly’s negatives: that he’ll never be “as emotionally mature as a toddler, or understand how tides work as well as a middle-schooler.”



What similarities are there between a domestic terrorist organization and the alleged journalists at the Journal News headquartered in White Plains, New York? At least two biggies: total lack of respect for privacy and complete disregard for others' safety. The domestic terror group Earth First has an "EAT(IT) "Eco Assassin Team (in Training)," which has tired of "the stale old debate about adopting nonviolence as a movement principle." Accordingly, the Earth First Journal (HT to J. Christian Adams at PJ Media; those wishing to go to the original need to go there first, as I would rather not directly link) has published a top ten "'Eco-F***ers Prank-Hit List,' at least until we come up with something more creative."

The Journal News has published its own (conveniently unbylined) list, complete with interactive maps. The maps contain "the addresses (and names) of all pistol permit holders in Westchester and Rockland counties." Really:



There's real paradox in romanticizing squalid, rat infested tents in one section of your publication while in another advising well-heeled readers where to buy a $5,000 Chippendale rug. But such is life at a liberal big-city newspaper.

The Washington Post swooned over the Occupy Movement last year, devoting thousands of words and gallons of ink to covering the complaints of the self-described 99 percent, which claims “to fight back against the richest 1% of people that are writing the rules of an unfair global economy that is foreclosing on our future.” The Occupy Movement is calling for a general strike on May 1, and the Post is now itching to favorably cover Occupiers.



On Washington Post's On Faith blog, Daily Beast contributor Lisa Miller teased a piece about Occupy Wall Street with a worthy question: "What would Jesus think about Occupy Wall Street?" Her answer was simple, and predictably liberal: "The Jesus of history would love them all."

In a piece titled "Jesus at Occupy Wall Street: 'I feel like I've been here before,'" Miller portrayed the protestors as wretched outcasts, whom God would embrace because of their misery: "Born with little means into a first century world, the historical Jesus might feel right at home with the very aspects of the occupation that so many 21st century observers consider gross: the tents, the damp sleeping bags, the communal kitchen. Jesus would have sympathy, I think, with the campers' efforts to keep a small space sanitary in the absence of modern plumbing."



Early this morning, I noted how two AP writers seemed to be hoping that former Massachusetts Governor Mitt Romney will be the Republican Party's presidential nominee, in the process ignoring inconvenient facts like his failure to get over 25% in any poll covered at Real Clear Politics since mid-July while failing to even mention Herman Cain's name until the report's eleventh paragraph (a Rasmussen poll today breaks Romney's three-month dry spell, showing him at 29%, tied with Herman Cain). Sadly, what the AP writes is important for readers to know, because the wire service's copy is read and relayed without question by most of its thousands of subscribing outlets.

Not that learning about the following is anywhere near as important, but in case you're wondering about the GOP presidential nominee preferences and perceptions among several of the pundits at the Washington Post, wonder no more:



On Friday (2/4/11), the Los Angeles Times' Patrick Goldstein published a blog post with the title, "Bill O'Reilly on science: Why is Earth the only planet with a moon?"

Well, it would be somewhat noteworthy if O'Reilly actually asked such a question, considering the fact that most people know that several other planets in our solar system have moons. The problem is, as an accompanying video clearly shows, O'Reilly neither said nor implied any such thing.



Correction: This post initially claimed that McGowan was a former reporter for the New York Times. In fact, McGowan was never actually employed by the paper, though he did do some freelance work for it. NewsBusters regrets the error.

The New York Times is fascinating in how closely it mirrors American liberalism - both in its politics and in its intellectual evolution. Like the American left, the Times has moved from the intellectual and patriotic liberalism of Jack Kennedy and Daniel Patrick Moynihan to the politically correct, post-American leftism that dominates what today we call "liberalism" - a term now completely unmoored from its etymology.

Veteran journalist Bill McGowan, an occasional Times contributor, a long-time reader, and author of the new book "Gray Lady Down", elaborated on the Times's political evolution in a recent interview with PJM's Ed Driscoll.

"At a certain point," McGowan told Driscoll in discussing the Times's 1960s-style, counter-cultural skew, "you just have to say, this is not reporting. This is propagandizing."



In his latest meandering diatribe, MSNBC left-wing bloviator Ed Schultz yesterday hilariously mischaracterized the Republican Party's position on education reform as a scheme to create a cheap labor force of ignorant Americans by abolishing public education.

"They want us to be just like the folks in Indonesia," fumed Schultz. "They love the cheap labor. They love the 40 cents an hour stuff. So the best thing we can do on the right is what they're saying: let's just eliminate, let's abolish public education."

The incensed host of "The Ed Show" pressed on, invoking identity politics:



In late July, NB Contributing Editor Tom Blumer busted the Associated Press for neglecting to mention the party affiliations of scandal-plagued officials in Bell, California. The AP piece was one of hundreds of reports on the scandal. Of those hundreds, one solitary report mentioned party labels for the five officials.

Can you guess which party they belong to? I'll bet you can.

The only news outlet that mentioned the officials were Democrats was the Orange County Register. And even that paper noted the absence of party labels only in response to reader complaints. "Our readers noticed one part of the story has been left out by virtually all media sources," the paper's editorial board wrote. "All five council members are members of the Democratic Party."

The most prominent of the officials in question, former Bell city manager Robert Rizzo, resigned after it came to light that he was making $1.5 million per year - in a town with a per capita income languishing at about half the national average.