Once upon a time, Telemundo sought to answer a need in the marketplace by taking a "Just the News" approach, to critical and ratings acclaim. But it appears that the network is eschewing that approach in favor of more one-sided coverage, especially when it comes to immigration.

 



Hiboko Tabuchi of the New York Times wrote a supposed news story lamenting the Trump administration’s proposed cuts to the Environmental Protection Agency. It was presented both in headline and tone as an editorial: “What’s at Stake in the Cuts Proposed for the E.P.A.” The photo selection really rubbed in the emotional aspect of the administration’s brutal (proposed) cuts: the large set of four pictures include one showing a man with a hard-hat that spells FLINT, his face downcast, holding a young girl on his shoulder, right above one of a fleet of black security cars for new EPA administrator Scott Pruitt. Poor vs. privileged?



Violent rioters on Thursday burned a bridge, shot at police and threw bombs in order to stop the building of a pipeline in North Dakota. Yet, the journalists at CBS This Morning saw only “activists” and kept the focus on their plight. Reporter Barry Petersen interviewed four of the radical protesters, but just one representative attempting to stop the chaos. He also ignored the Molotov cocktails being hurled at law enforcement. 



While many activists fighting the Dakota Access oil pipeline have been exposed and even arrested for trespassing on the property, Climate Direct Action turned to criminal eco-terrorism in “solidarity” on Oct. 11.

Climate change activists disrupted crude oil flowing through multiple pipelines by tampering with pipelines in four states simultaneously, according to Reuters. Enbridge Inc. pipelines in Minnesota had to be temporarily shut down as well as Spectra Energy’s Express Pipeline in Montana.



Despite succumbing to the liberal mindset that crude oil is the enemy of the planet at the beginning of episode 2 “Stronger Together,” CBS’ Supergirl offers an important lesson in teamwork.



Sometimes the obvious eludes us. And all too often on MSNBC, the obvious appears deliberately avoided.

Case in point -- Rachel Maddow devoted a significant portion of her show on Thursday, two full segments, to railway accidents involving crude oil. In the last year alone, Maddow pointed out, trains carrying oil have derailed in Galena, Ill., Mount Carbon, W.V., and Lynchburg, Va., igniting huge fires that burned for days and forcing evacuations of local residents. Amazingly, no one was killed in the three incidents she cited, but a derailment and oil fire in Quebec in July 2013 claimed 47 lives.



On Thursday, Kyle Drennen at NewsBusters noted that none of the three broadcast networks had covered the intent of the Federal Communications Commission, in the words of Byron York at the Washington Examiner, to "send government contractors into the nation's newsrooms to determine whether journalists are producing articles, television reports, Internet content, and commentary that meets the public's 'critical information needs.'"

Given that the nets take many of their new prioritization cues from the Associated Press, aka the Administration's Press, and to a lesser extent from the New York Times, it shouldn't surprise anyone that searches at the self-described "essential global news network" and at the Old Gray Lady indicate that neither outlet has covered it. The FCC has supposedly backtracked, but not really, as Katy Bachman at AdWeek noted yesterday (bolds are mine throughout this post):



It is quite possible that no American company has received more criticism from MSNBC's Rachel Maddow than Exxon Mobil.

Despite this, at the beginning of a commercial break of her program Wednesday, an unidentified announcer said, "The Rachel Maddow Show is brought to you by Exxon Mobil" (video follows with commentary):



Since TransCanada proposed building the Keystone XL Pipeline in 2009, liberal actors, environmentalists, and the media have attacked the plan. Four years later, the media continue to work against the company that proposed building it, TransCanada and this time they had help.

On Nov.12, CBS “Evening News” did a segment on repairs being made by TransCanada to the recently built section of the Keystone Pipeline. That story was essentially a copycat summary of a report released that day from the anti-pipeline group, Public Citizen. CBS not only relied on the group as its only experts in the matter, but also interviewed the same farmer and former TransCanada employee cited in the group’s report.



Previewing an upcoming story for NBC's Rock Center on Friday's Today, correspondent Ann Curry warned that tribes of the Amazon rain forest "are sharpening their spears and preparing their blow guns to fight Ecuador's new plan to auction as much as 8 million acres of the rain forest for oil drilling." [Listen to the audio or watch the video after the jump]

She then cited Boston University biology professor Kelly Swing arguing that "America, a top importer of oil from Ecuador, shares responsibility for this coming conflict....And the toxic legacy of past oil drilling in other parts of the rain forest." A sound bite played of Swing declaring: "We're definitely guilty in this story."



MRCTV's Joe Schoffstall caught up with liberal actress Rosario Dawson yesterday at the Washington rally against the Keystone XL pipeline. Dawson insisted President Obama "could and should do more" for green energy, and the old "brown" kind somehow doesn't create jobs.

"This pipeline is not for the benefit of the American people," she said. "This pipeline is so that we can start selling to China and other places. Which they would say was about creating some jobs and it’s about bringing in money, but most of that money isn’t trickling down to anybody." She does favor hemp oil. (Video below)



Ex-Barack Obama Administration $82 Billion Auto Bailout Czar Steve Rattner has a bit of a problem telling the truth.

What Rattner does not have is a problem with the Jurassic Press Media calling him on his serial flights of factual fancy.