The NATO summit meeting in Chicago this weekend was the target of a diverse collage of left-wing groups as people with the Occupy movement streamed into Chicago for protests that culminated in violent clashes with cops and 45 arrests on Sunday. Before the summit the Times reported the protest would be a sign of how strong Occupy remained. Yet once the violence and terrorism charges began flying in Chicago, the Occupy movement all but disappeared from the paper's coverage.

It's a pattern for the Times, which routinely downplayed violence in the Occupy movement, yet fretted over hypothetical threats of violence posed by the Tea Party.



Three NATO protesters were in court Saturday facing terrorism charges for allegedly planning to bomb Chicago Mayor Rahm Emanuel’s house.

The Washington Post published an article about this Saturday and mysteriously waited until the third paragraph to inform readers the trio were Occupy activists:



We all know that the radical left has no sense of humor, but does the Washington Post have to encourage them by devoting stories that legitimize their absurd petitions? The Saturday Post's Style front-page devoted 22 paragraphs to two Occupy D.C. protesters who ginned up a petition effort against, of all things, Fojol Brothers, a popular D.C. street food truck whose employees don turbans and wear fake mustaches as they serve up ethnic cuisine.

At time of the article's publication, the petition -- which objected to an "Orientalist and racist appropriation of South Asian and East African cultures" -- had a paltry 950-some signatures on Change.org, a left-wing petition site. What's more, Post staffer Tim Carman waited until paragraph 14 to disclose that petition author Arturo J. Viscarra's comrade-in-arms/roommate Drew Franklin "is the son of the Post’s Travel editor Zofia Smardz." 



It is ironic that one of the two guys who founded Google was originally from Russia because the Russia Today news channel producers should have checked that search engine before featuring a certain Justin Wedes in their "American Spring" documentary about the Occupy Wall Street protests. Had they done their homework they would have discovered that Wedes, described in their documentary as an "OWS Organizer, School Teacher" is in reality a FORMER school teacher.

And why is Justin Wedes a former school teacher? Because he was forced to quit his job last year as a Brooklyn school teacher when he was discovered forging signatures in an attempt to fraudulently scam several thousand dollars in government grant money.



"A labor union with strong ties to President Obama is helping make the Occupy Wall Street movement a more permanent fixture in the nation's capital, moving Occupy DC into office space the group can use to organize and grow through the presidential election," Aubrey Whelan of the Washington Examiner reported last night. 

"The Service Employees International Union [SEIU], one of Obama's most vocal supporters among labor groups, is paying $4,000 a month for three offices the Occupy protesters will use for at least the next six months to plan future demonstrations, organize and host workshops," Whelan noted, adding that the office space is within the headquarters of the liberal Institute for Policy Studies (IPS). "Occupiers moved into their new digs Monday" and "[t]he SEIU will pay the rent for six months," Whelan noted, citing IPS director John Cavanagh.



The last national press reports on the five men arrested Monday for plotting to blow up a Cleveland-area bridge reassured everyone that none involved were in responsible roles in the Occupy movement. On Thursday, the Associated Press's Thomas J. Sheeran wrote that Occupy Cleveland spokespersons "said the men were associated with the group but didn't represent Occupy Cleveland or its non-violent philosophy." An earlier AP report paraphrased a claim that they "had been associated with the anticorporate Occupy Cleveland movement but don't share its nonviolent views." Reuters carried this quote: "They were in no way representing or acting on behalf of Occupy Cleveland."

Well, last night, the Cleveland Plain Dealer's Michael Sangiacomo reported that at least one of the five was once in a sufficiently responsible position within the Occupy group to represent it while signing a lease for space the group used. It will be interesting to see what, if anything, the wire services just noted and others will do with what follows:



When the Occupy Wall Street (OWS) movement first arrived on the scene back in October of 2011 the Big Three (ABC, CBS, NBC) news networks greeted, what they viewed as the left’s answer to the Tea Party, with a whopping 33 full stories in just the first 11 days of coverage and a total of 81 stories in that month. However, when that movement proved to be an embarrassment to the left and Democratic Party with its acts of violence, most recently on May Day, the Big Three breezed past the ugly actions of this leftist movement with just one full story.

From May 1 through the morning of May 3 ABC, CBS and NBC, in their morning and evening newscasts, devoted a total of just 4 minutes combined to the Occupy Wall Street movement’s day of disruption that included blocking traffic, vandalism and sending simulated anthrax letters to banks full of white powder.



There's real paradox in romanticizing squalid, rat infested tents in one section of your publication while in another advising well-heeled readers where to buy a $5,000 Chippendale rug. But such is life at a liberal big-city newspaper.

The Washington Post swooned over the Occupy Movement last year, devoting thousands of words and gallons of ink to covering the complaints of the self-described 99 percent, which claims “to fight back against the richest 1% of people that are writing the rules of an unfair global economy that is foreclosing on our future.” The Occupy Movement is calling for a general strike on May 1, and the Post is now itching to favorably cover Occupiers.



Americans are destined this day to by bludgeoned by liberal media members gushing and fawning over the May Day and Occupy protests all over the country.

The farce of a so-called “news network” MSNBC certainly did its part Tuesday by promoting Harrison Schultz, one of the original Occupy Wall Street organizers who right from the top admitted to being an anarchist while later expressing his desire for radical changes to America’s capitalist structure (video follows with transcribed highlight and commentary):



According to the reporters at Good Morning America, May Day is a "traditional day of protest," one in which members of the Occupy movement can get "fired up about." Reporter John Berman ignored the communist influence that has held sway over May Day.

Instead, he blandly announced, "Well, May Day is International Workers Day, a traditional day of protest. And the Occupy movement is expected to use this to stage some of their biggest protests in months." In a follow-up brief, news reader Josh Elliott similarly insisted, "It's all a part of civil disobedience for May Day, also known as International Workers Day."



The left-wing site Salon published on Sunday a 3,000-word excerpt from an essay by Paul Krugman and Robin Wells (his wife) published in The Occupy Handbook, a collection of essays from a spray of left-wing economics writers (plus Tyler Cowen) released yesterday in support of the leftist sit-in. From the book description at Amazon: "A guide to the occupation, THE OCCUPY HANDBOOK is a talked-about source for understanding why 1% of the people in America take almost a quarter of the nation's income and the long-term effects of a protest movement that even the objects of its attack can find little fault with."

Under the full headline "Economy killers: Inequality and GOP ignorance -- By failing Econ 101, Republican leaders failed the country and repeated the errors that caused the Great Depression," Krugman and wife spent almost 3,000 words blaming conservatives for the "rising inequality" that has caused an ineffective response to the financial crisis of 2008. In other words, don't blame Obama, but "the right."



The left-wing Occupy Wall Street sit-in was kicked out of Zuccotti Park months ago, but the New York Times claimed to see its handprint in Wednesday's lead story, "Citigroup's Chief Rebuffed On Pay By Shareholders." Reporters Jessica Silver-Greenberg and Nelson Schwartz plugged the influence of the left-wing sit-in high up, in paragraph two: