The Drudge Report is highlighting a Los Angeles Times story on protests by supporters of communist China demanding CNN's Jack Cafferty be fired. David Pierson reported:

The protesters lined Sunset Boulevard from Cahuenga Boulevard to Wilcox Avenue chanting "Fire Cafferty" and "CNN liar" and singing the Chinese national anthem and other patriotic songs.



NewsBusters.org - Media Research CenterDuring a panel discussion on the April 9 edition of "The Situation Room," CNN’s Jack Cafferty described the Chinese government as "basically the same bunch of goons and thugs they've been for the last 50 years." In response, according to a report from the Associated Press from April 15, "China demanded an apology from CNN." "‘We are shocked and strongly condemn the vicious remarks by Cafferty,’ Foreign Ministry spokeswoman Jiang Yu said. ‘We solemnly request CNN and Cafferty himself take back the malicious remarks and apologize to the Chinese people.’"

Cafferty had also blasted China for the substandard quality of many of the products that it exports from the U.S. "[W]e continue to import their junk with the lead paint on them and the poisoned pet food and export, you know, jobs to places where you can pay workers a dollar a month to turn out the stuff that we're buying from Wal-Mart."



Panicky protectionists are predicting some unsavory possibilities for the U.S. economy thanks to emerging foreign economies with newly created wealth to invest.

Although they're unlikely possibilities, CBS's April 6 "60 Minutes" delved into the potential threat one Chinese sovereign wealth fund might pose to the American economy.

"All together, the sovereign wealth funds of countries like Abu Dhabi and Kuwait have spent over $30 billion bailing out our financial system, which has raised some troubling questions," CBS correspondent Lesley Stahl said. "Are these mostly undemocratic regimes saving Wall Street or invading it? One fund is of special concern - it's new, highly secretive and the fifth largest in the world."



What does it say about Reuters' environmental coverage when the news organization can't even get a basic “factbox” correct?

This March 31 Reuters “factbox” was supposed to explain “What is the Kyoto Protocol?” Instead, the media conglomerate pushed a biased eco-agenda and omitted anything that cast a negative light on the treaty or revealed problems. There was no mention of Kyoto participants failing to meet their targets or Japan trying to renegotiate because Kyoto is harming its economy. Reuters failed to report that greenhouse gas emissions are rising in the European Union and in many Kyoto-participating countries, such as Canada. Some, like Austria and Great Britain, are actually doing worse than the US in emissions growth. By skewing the data included in this factbox, Reuters massaged data to fit an agenda and crossed into advocacy journalism.

Reuters began by framing the US as the bad guy (all bold mine):



We better hope there are some big-time technological advances in the science of home air conditioning by the year 2040. According to the outlook offered by Dr. James Lovelock in the March 22 issue of The Daily Mail (U.K.), we're in for some dire consequences.



International journalism advocacy group Reporters Without Borders (RSF) is declaring March 12 "Online Free Expression Day" to raise awareness to government repression of Web-based journalism in over 20 countries throughout the world.

RSF now lists 15 countries as "Internet enemies" (such as Cuba, Iran, and North Korea) and 11 other nations in a less-severe but nonetheless troubling designation as "countries under watch" (emphasis mine):



Associated Press writer Tini Tran, in covering the fallout inside Mainland/Communist China from Steven Spielberg's decision to resign from his position as artistic adviser to the Beijing Olympics over that country's involvement in Darfur, introduced the critical reaction to his decision as a "groundswell" rising up from the public. But the detail presented indicates that the reaction came from Chinese officialdom far more than from the public in general (bolds are mine):

China Media, Public Angered by Spielberg

Hollywood director Steven Spielberg's decision to quit the Beijing Olympics over the Darfur crisis is drawing condemnation by China's state-controlled media and a groundswell of criticism from the Chinese public.

..... Officially, the Chinese government has not directly criticized Spielberg by name, expressing only "regret" over his decision. But the state-run media and the public have been far less restrained.



Over this past summer, NewsBusters frequently pointed out to its readers that parts of the southern hemisphere were experiencing their coldest winters in more than a century.

Of course, a global warming obsessed media chose not to share such inconvenient truths with their patrons.

Now that summer has turned to winter in our hemisphere, will press outlets be able to be so selective in what weather information they share?

Take for example the following Reuters piece featured at Yahoo concerning China's harsh winter (emphasis added, h/t NBer MikeB):



A long and carefully-worded December 14 Washington Post article about this week's climate change conference in Bali portrayed President Bush as the reason that the United States is not following Kyoto and the sole roadblock to saving Mother Earth.

On top of that, even while presenting the eco-blame-game's backstory, the reporter never mentioned the Clinton/Gore administration's involvement or that they set the standard for how America handles Kyoto.

After an article full of finger-pointing at Bush and quotes by enviro-saint and full-time jet-setter Al Gore, WashPost reporter Juliet Eilperin misrepresented Kyoto (bold mine throughout):

The United States took part in drafting the Kyoto pact, but it was repudiated by Bush in 2001.



I suspect that if one looks hard enough, one could catch the Associated Press misstating the history behind the US and the Kyoto Protocol on a nearly monthly basis.

As it is, they've surely done it for the second time this year.

The first such instance occurred in January (NewsBusters link; BizzyBlog link), when AP writer Jim Krane wrote (third paragraph; bold is mine):

But the oil-rich Emirates is considered a developing country, and even as a signatory to the United Nations Kyoto protocol on global warming, is not required to cut emissions. The United States is no longer bound by Kyoto, which the Bush administration rejected after taking office in 2001.

The second took place earlier Wednesday ("Ministerial talks begin to hammer out 'Bali roadmap'"; HT Instapundit; bold is mine):



Who is the biggest climate sinner? Not China, says the AP.

The Associated Press reported November 7 an interest group's findings that Saudi Arabia and the United States are the worst "climate sinners" for not taking drastic attempts to cut carbon emissions.



Update (Nov. 8 | 13:00 EST): International and Beijing Olympic officials are denying any such Bible ban exists. Click here for the story.

"Olympic agencies of the free world shouldn't tolerate this kind of intolerance. But will the media notice?" NewsBusters senior editor Tim Graham asked in a Sunday blog post, referring to a November 2 Catholic News Agency article reporting the Communist Chinese government's plan to bar athletes from bringing Bibles along with their other personal effects in the 2008 Beijing Olympics.

Unfortunately, a full four days after the CNA article, it seems major print and television media have ignored the story. A Nexis search of major newspapers from November 2-6 yielded no stories on the matter. Ditto with a search of ABC, CBS, and NBC news transcripts, as well as a search of MSNBC, CNN, and Fox News.

A notable exception to the general media silence: Fox News Channel's Neil Cavuto. Just after the half-hour mark to his November 6 program the host of "Your World with Neil Cavuto" covered the controversy as he interviewed evangelist Bill Keller, who is urging the United States government to boycott next year's Summer Games should China not repeal the policy.

Cavuto and Keller noted that the Koran, unlike the Bible, was not similarly on the censorship list.