NY Times Will FINALLY Quit Publishing Ghoulish Chinese Commie Propaganda

August 7th, 2020 10:25 AM

In an era dominated by digital platforms, many large newspapers across America depend on revenue from such outside sources as China Daily, the official propaganda publication of Chinese communism. which has spread communism to American readers through the use of paid articles and advertisements.

However, the executives at the New York Times decided to FINALLY stop carrying such “advertorials” and delete any previous items that have been posted on their website.

According to an article posted on Wednesday by Yuichiro Kakutani, the reporter for the Washington Free Beacon site stated: “The New York Times quietly deleted hundreds of ‘advertorials’ that the Chinese Communist Party paid to publish.”

Kakutani also noted:

A Times spokeswoman told the Washington Free Beacon that the move is a reflection of a decision to stop accepting ads from state-run media.

"We made the decision at the beginning of this year to stop accepting branded content ads from state-run media, which includes China Daily," she said.

That decision “is part of a society-wide reckoning about the cozy relationships between the Chinese government and American institutions from the NBA to Harvard University,” he explained. “While the paper is responsible for some of the most gut-wrenching stories about Chinese government oppression,” the reporter stated, “it has also run more than 200 propaganda articles in the last decade, some of which sugar-coated China's human rights abuses.”

In response, Indiana Rep. Jim Banks, a GOP member of Congress's China Task Force who has spearheaded efforts to rein in the distribution of Chinese propaganda, applauded the decision:

The New York Times has done excellent, detailed reporting on the ongoing Communist Party atrocities in Xinjiang and around the world.

That reporting has finally had an effect -- at the New York Times -- and it no longer supports covering up the CCP’s barbarity. I hope other outlets follow suit and start putting American values over Communist bribes.

As NewsBusters reported in December, the Free Beacon found that China Daily failed to follow federal disclosure requirements about its relationship with U.S. media outlets.

The Free Beacon explained: 

The new disclosure revealed that the Post and the Journal each received more than $100,000 per month to run print versions of Chinese propaganda articles. The Times received $50,000 in 2018 to place the propaganda on its website, presumably a small fraction of the revenue it made selling print space to China Daily. The new disclosures also showed that China Daily paid hundreds of thousands of dollars to the Los Angeles Times, the Chicago Tribune, the Houston Chronicle, and other large regional newspapers to print copies of the China Daily for local distribution.

In addition, Kakutani stated, a spokesman for the Washington Post told the Free Beacon that the outlet has not published any China Daily advertorials since 2019 but did not indicate whether the Post formally terminated its relationship with the propaganda outlet.

Yaqiu Wang, a researcher with the Human Rights Watch organization, recommended that all other U.S. media companies follow the example set by the New York Times.

"If you care about the truth,” Wang noted, “then don’t participate in the Chinese government's machinery of propaganda, censorship and repression.”