In predictably disingenuous fashion, the Associated Press claimed in a November 18 story that "Palestinian President Mahmoud Abbas has shined new light on the breakdown of a potentially history-altering round of 2008 peace talks." Abbas acknowledged that Israel offered Palestinians 93.5 percent of the West Bank and other significant concessions.

The "light" isn't "new" at all. The wire service had the news almost seven years ago, and, according to former AP reporters, refused to publish it. An AP reporter who "discovered the Israeli peace offer in early 2009, got it confirmed on the record and brought it" to the AP in Jerusalem has substantiated the assertion that it "suppressed a world-changing story for no acceptable reason." It is perhaps the most damming validation yet that prudent people should never trust establishment press reports out of the Middle East — particularly in regards to Israel — because of their "pattern ... of accepting the Palestinian narrative as truth and branding the Israelis as oppressors."



At the Daily Beast, Michael Moynihan attempted to overcome the tendency of journalists and celebrities to make Nelson Mandela a secular saint. Moynihan recalled that when Margaret Thatcher died, these same people denounced her for here "indulgence" of right-wing dictators like Agosto Pinochet in Chile, who allowed his country to become a democracy.

ABC called her reign an “elective dictatorship.” NBC reported several times that “Ding Dong! The Witch Is Dead” became a popular iTune after she passed away, and CBS predicted the funeral would be a "tense and controversial affair." It's safe to guess these networks wouldn't dream of recalling Mandela’s associations with despots like Fidel Castro and Muammar Qaddafi, as Moynihan insisted they should:



On Wednesday’s NBC Nightly News and Thursday’s Today, NBC hyped the notion that Palestinian guerrilla leader Yasser Arafat “may have” been assassinated by poisoning. They let Palestinians accuse Israel, and bizarrely suggested only Israel “considered” Arafat a terrorist (forgetting decades where the U.S. officially agreed).

There was no NBC update Friday when NPR’s All Things Considered reported the Palestinian Authority released a separate Russian study that did not confirm the notion of poisoning with Polonium-210. NBC didn’t offer any journalist or government official who disagreed with the pro-Arafat line:



Al Arabiya is a Saudi-owned television news channel launched in March 2003 the channel is based in Dubai. It claims to have conducted the first media interview of Barack Obama after he became President.

As I noted earlier this evening, Obama spoke last week under a banner of Yasser Arafat, "the father of modern terrorism." That move is being seen as a gaffe by the very few, almost none of whom are in the establishment press, who have even noticed it. What if it's not a gaffe, but rather an intentional move? That may be the case if what Al Arabiya reported on Friday, seen after the jump, is indeed true (HT Examiner.com):



Searches at the Associated Press, New York Times, Washington Post, and Los Angeles Times done at 9:30 p.m. on "Obama Arafat" (not in quotes) returned nothing relevant to the matter I am about to note. A Google News search on the same term (sorted by date) returns only about a half-dozen relevant items (another very recent one is missing, and I'll get that one in a later post this evening).

On Thursday in Ramallah, as Daniel Halper at the Weekly Standard blog noted, U.S. President Barack Obama "addressed the assembled journalists while standing under a Yasser Arafat banner." Arafat is rightly considered the “father of modern terrorism.” Since U.S. establishment press coverage is non-existent, I'll take readers to an outraged Nile Gardiner at the UK Telegraph to express how utterly offensive Obama's silently condoning Arafat's legitimacy really is:



Former Palestinian Liberation Organization leader Yasser Arafat's grave was dug up in Israel's West Bank Saturday.

This was part of a planned exhumation to examine his remains for exposure to a deadly radioactive isotope.



As NewsBusters previously reported, Friday's "Real Time" on HBO contained some of the most vile political talk ever broadcast on national television.

In one panel segment, gay sex advice columnist Dan Savage said of Republicans, "I wish they were all f--king dead" (video follows with transcript and commentary, extreme vulgarity warning):



Yasser Arafat, PLO; Shimon Peres, Israeli President; & Yitzhak Rabin, Former Israeli Prime MinisterThe Christian Science Monitor’s Dan Murphy and Tom Sullivan examined the politics behind the awarding of the Nobel Peace Prize on Friday, and while looking back at past winners, the two equally blamed the 1994 Prize winners- Yithak Rabin, Shimon Peres, and Yasser Arafat- for the ultimate failure of their peace efforts: “All three men could be said to have blood on their hands from that conflict.”

Murphy and Sullivan began by acknowledging how “the surprise decision to award President Barack Obama the 2009 Nobel Peace Prize had much of the world scratching its head on Friday, even among the president’s most ardent fans.” After expounding on the President’s “loft promises...to diplomacy... and that a less belligerent America is in the offing,” the two reporters continued that “the peace prize has often been awarded more in hope than hindsight — and with an eye to nudging world events.”


On Friday’s NBC Nightly News, correspondent Andrea Mitchell filed a report that reminded viewers of an embarrassing political episode from Hillary Clinton’s past: the controversial hug and kiss she shared with Yasser Arafat’s wife, Suha, during a trip to the West Bank. The NBC correspondent related that Clinton had taken a position favoring a Palestinian state early on, but, after her controversial "embrace" with Mrs. Arafat, she became known for being "an unrelenting supporter of Israel," and argued that Mrs. Clinton’s popularity in the Arab world, and that of former President Clinton, would be an asset as Secretary of State.

Mitchell: "As first lady, Hillary Clinton was an early advocate of a Palestinian state until a misplaced embrace of Yasser Arafat's wife, Suha, backfired politically back home. From then on, Clinton was an unrelenting supporter of Israel but, experts say, is still well known and liked by Arab leaders."



Could this be the most unvarnished insult to someone's intelligence in the recent annals of major network television?  Here was Zbigniew Brzezinski, speaking to Joe Scarborough on today's "Morning Joe." [H/t reader Melody.]

You know, you have such a stunningly superficial knowledge of what went on that it's almost embarrassing to listen to you.

It was Scarborough's exposition of the widely accepted view—shared by Bill Clinton himself—that Yasser Arafat was to blame for the failure of the 2000 Camp David summit, that prompted Brzezinski's remarkable display of disdain.