CNN's Rick Sanchez again hinted that Fox News wasn't a legitimate news organization during his Rick's List program on Monday. When colleague Ed Henry mentioned that several news outlets were petitioning for a front-row seat at White House press briefings, Sanchez replied, "I understand the Associated Press. I even understand Bloomberg, but don't have you to be a news organization to get that seat?" [audio clips available here]

The anchor discussed the fight over the front-row seat with Henry and correspondent Brooke Baldwin during a segment 42 minutes into the 4 pm Eastern hour. Baldwin brought on the CNN White House correspondent to comment, as he's on the board of the White House Correspondents Association, which voted on the matter. Henry explained that "Fox, Bloomberg, and National Public Radio were vying for it- all made strong cases. In the end, Fox [was] unanimously moved up to the front row, but did not get the seat Helen Thomas was in. We voted unanimously to move the Associated Press over to where Helen Thomas was."

Sanchez responded to the White House correspondent's explanation with his Fox-bashing remark, to which Henry replied, "Oh! Are you saying Fox is not a news organization?" The anchor retorted, "Yeah. I'm just wondering."


Rick Sanchez stumbled again on-air on his CNN program on Monday, getting the year of the famous Kennedy-Nixon television debate wrong by a margin of two years. Sanchez, who was trying to describe South Carolina Democratic senatorial candidate Alvin Greene's first public speech as the "converse" of the debate, initially guessed 1962 as the year of the debate, but then broadened his answer to "early '60s" [audio available here].

The anchor, who misidentified the Galapagos Islands as Hawaii during CNN's live coverage of the February 27, 2010 Chilean earthquake, and "joked" that it was too cold in Iceland for volcanoes on April 15, brought on correspondent Jessica Yellin to discuss Greene's speech. Twenty-one minutes into the 4 pm Eastern hour, Yellin mentioned how she had "talked to the audience [at the speech] beforehand....Every single person I spoke to was a skeptic before, and almost all of them said they'd vote for him afterwards or support him."


Constance McMillen, Homosexual Activist; & Brooke Baldwin, CNN Correspondent | NewsBusters.orgOn Tuesday's Newsroom, CNN's Brooke Baldwin brought on another teenaged homosexual activist for a sympathetic interview to help promote their upcoming one-sided documentary, "Gary and Tony Have a Baby." Baldwin prompted Constance McMillen to give advice to "other teens who are suffering in silence." The anchor also didn't press McMillen on how she might have inconvenienced her classmates.

Baldwin, who was substituting for Kyra Phillips, brought on McMillen just after bottom of the 10 am Eastern hour. The CNN anchor trumpeted how the Mississippi teen was meeting with President Obama later in the day and how she was going to be grand martial for New York's annual homosexual prade, and first asked, "Would you trade that all in if you could have gone to the regular prom with the rest of your classmates?"



On Friday's Rick's List, CNN's Rick Sanchez revisited a story he did on Tuesday where he forwarded Islamic group CAIR's publicity stunt about a Virginia license plate that apparently contained racist messages. The Washington Post, as well, updated their story on Friday, pointing to the driver's apparent Facebook page, which contained white supremacist messages, but CNN was unable to confirm their report.

Both news agencies initially jumped on CAIR's admitted speculation about the pickup truck's license plate numbers, which they claimed represented a slogan from a deceased white supremacist leader, and numbers which translated as "Heil Hitler." Brigid Schulte of the Post broke the controversy in her April 22 story, which only presented the Islamic advocacy group's side of the story (possibly because of privacy rules in Virginia). Sanchez did the same in his Tuesday segment.

Schulte followed through with an article on Thursday, after the owner of the truck, Douglas Story, contacted The Washington Post to claim that the numbers actually represented his favorite NASCAR drivers, Tony Stewart and Dale Earnhardt, Jr., who race under those respective numbers. Story was forced to get a new license plate after the Virginia DMV recalled his plate.


Even though all three of Wednesday’s broadcast network evening newscasts reported on President Obama’s decision to attend the climate change summit in Copenhagen, they also continued to ignore email evidence that scientists who push global warming theory have distorted data to support their assertions while trying to suppress the views of dissenters. FNC’s Special Report with Bret Baier gave attention to the Climategate controversy on Monday and Wednesday, while Wednesday’s The Situation Room on CNN, guest hosted by Suzanne Malveaux, ran what appears to be CNN’s first story on the controversy, but correspondent Brooke Baldwin downplayed the story’s significance. The same story ran twice on the Friday, November 27, American Morning on CNN.

Baldwin began and ended her report fretting over the timing of the revelation as coming so soon before the climate change summit in Copenhagen. She also twice referred to a climate change "consensus," a loaded term which is normally employed by those who believe global warming theory is not debatable. Baldwin began her report by rhetorically asking, "How about the timing of all of this?"



It only took CNN six days to notice the growing international scandal known as Climategate, and when it finally reported on the matter, it predictably did so by downplaying the significance.

Maybe even more embarrassing for the supposedly "Most Trusted Name In News," Russia Today did a far better job of detailing what happened at Britain's Climate Research Unit and how the global warming debate is impacted by it.

Throughout her report on Wednesday's "The Situation Room," CNN correspondent Brooke Baldwin regularly referred to the "global warming consensus."

Even worse, she complained about there being "very little context" in the e-mail messages hacked from a "climate research institute," but never actually read ONE complete message or named ONE of the scientists involved.

Baldwin also withheld from viewers the connection these scientists have to the United Nations' Intergovernmental Panel on Climate Change as well as their ties to the White House and Congressional Democrats (videos embedded below the fold with CNN transcript):



CNN sent its deputy political editor Paul Steinhauser to Capitol Hill on Saturday morning to file a few reports from a Fourth of July Tea Party protest at Upper Senate Park. In no way did he repeat Susan Roesgen’s infamously combative "this is not really family viewing" fight with protesters, and Anderson Cooper was nowhere to be found with raunchy "teabagging" jokes.