Curtis Houck

Curtis Houck's picture
NewsBusters Managing Editor


Curtis Houck currently serves as the Managing Editor of NewsBusters after almost two years as a news analyst in the Media Research Center’s News Analysis Division. During that time, he served as the sole evening news analyst, chronicling the best and worst of the network evening newscasts, primetime cable shows, and late-night comedy programs. From January 2016 to April 2016, he also acted as the Sunday news analyst for NewsBusters.

In the roughly two years that he's been with NewsBusters, his work has been featured on various Fox News Channel programs and outlets such as The Blaze, Breitbart, Conservative Review, The Daily Caller, The Daily Wire, Drudge Report, The Federalist, FoxNews.com, The Mark Levin Show, Mediaite, New York Times, Red State, The Rush Limbaugh Show, The Resurgent, Townhall, Washington Examiner, The Washington Post, Washington Free Beacon, and The Wrap. He’s also appeared on Cheddar, NRA-TV, and Newsmax TV plus hundreds of radio appearances from coast to coast on both local and syndicated programs.

He returned full-time to the MRC after serving in summer 2013 as an intern with CNS News. Curtis is a 2014 graduate of Penn State University with Bachelor of Arts degrees in History and Political Science. He also had the pleasure of interning with The Heritage Foundation in fall 2013. A proud native of Lancaster County in Pennsylvania, Curtis is also an Eagle Scout and lives in Vienna, Virginia.

Latest from Curtis Houck

The Thursday panel on Fox News Channel’s Special Report with Bret Baier took on the issue of the Obama administration’s so-called policy in addressing ISIS and blasted the President for maintaining that the U.S. and its allies are not losing the fight against the Islamic extremist group despite the seizures this week of Ramadi in Iraq and Palmyra in Syria. Leading the way was FNC contributor Charles Krauthammer, who asserted that “[t]he administration is sounding like Baghdad Bob during the invasion of Iraq” and that “[t]hey're losing” which “[e]verybody understands.”



As the Islamic terrorist group ISIS seized Ramadi earlier this week and now the ancient Syrian town of Palmyra, the major broadcast networks have largely declined to even mention any criticism of President Obama and his so-called policy in dealing with ISIS and Thursday night was no exception as ABC and CBS declined to raise that point of view. While it was brief, NBC Nightly News did make time for criticism of the administration in a segment by chief foreign correspondent Richard Engel: "Military officials say the current U.S. strategy just isn't working."



On Thursday, the CBS Evening News with Scott Pelley and NBC Nightly News showed no interest in informing their viewers that the State Department will soon be releasing the first batch of e-mails that Hillary Clinton turned over following the uncovering of her private e-mail server. While CBS and NBC punted on this revelation, ABC’s World News Tonight covered Clinton’s e-mails and surprisingly offered a full report on them.



The “big three” of ABC, CBS, and NBC showed no interest in covering on Wednesday night the optics of President Obama touting global warming as a “serious threat,” in a speech to graduates of the Coast Guard Academy, days after the Iraqi city of Ramadi fell to ISIS. While the networks avoided this story, the Fox News Channel (FNC) program Special Report offered a full segment on the President’s remarks and their timing in relation to the continued rise of ISIS. 



The Wednesday editions of ABC’s World News Tonight and CBS Evening News ignored the news that Republican Senator and 2016 presidential candidate Rand Paul (Ky.) launched a new marathon speech on the Senator floor hours earlier in protest of the federal government’s collection of phone records. While ABC and CBS failed to cover this story, NBC Nightly News offered a 26-second news brief on the issue. 



On Wednesday, a federal grand jury indicted liberal activist and Florida postal worker Douglas Hughes on a total of six felony and misdemeanor charges in relation to his April 15 landing of gyropcopter on the West Lawn of the U.S. Capitol that, if convicted, could result in up to a nine-and-half-year prison sentence. When it came to the major broadcast networks covering this story on their Wednesday night newscasts, CBS and NBC neglected to devote even a second to this story.



Following Hillary Clinton’s decision to take questions from the press for the first time in over three weeks, ABC, CBS and NBC all covered the story on their Tuesday evening newscasts and, once again, were all too happy to spin for her. They all mentioned a federal judge’s ruling that her e-mails should be released more quickly, but they ignored news that she had a second private e-mail address and that Clinton ally Sidney Blumenthal advised her on Libya despite the fact that he was banned from working at the State Department. ABC's David Muir hailed how Clinton faced “tough new questions.”



While Monday’s editions of the CBS Evening News and NBC Nightly News refused to criticize the Obama administration on ISIS after the fall of Ramadi, the pair did devote time to hyping President Obama’s opening of an official Twitter account (to go along with his campaign account). In the case of the CBS Evening News, the story received both a tease and fawning news brief as anchor Scott Pelley gushed in the tease that “[n]o sitting president has done what this sitting president did today.”



On Monday night, the major English and Spanish broadcast networks failed to cover the latest in the Clinton Foundation and e-mail scandals as The New York Times reported that the Clinton Foundation paid former Clinton administration official Sidney Blumenthal to advise Hillary Clinton on Libya while she was secretary of state despite the fact that he was banned from serving within the agency.



CBS and NBC continued their refusal on Monday evening to criticize the Obama administration’s handing of Iraq and so-called policy on ISIS as the Islamic terror group seized control of Ramadi over the weekend. While those two networks continued to spin for the White House, ABC bucked the trend from the network morning newscasts by providing a blunt critique of the Obama administration for “painting far too rosy a picture of how this war is going for far too long.”



After having stayed silent on the George Stephanopoulos scandal on Thursday, MSNBC finally covered the story with multiple segments on Friday’s Morning Joe devoted to Stephanopoulos’s previously undisclosed donations to the Clinton Foundation. Surprisingly, the main theme that was derived from segments of banter was how the panelists were struck by the ABC News chief anchor’s inability to disclose the $75,000. 



Speaking with Megyn Kelly on Thursday’s Kelly File, Fox News Channel’s MediaBuzz host Howard Kurtz slammed ABC News chief anchor George Stephanopoulos for committing an “unthinkable” blunder in making previously disclosed donations totaling $75,000 to the Clinton Foundation that’s “so severe that it really threatens to undo” his record over “his 18 years at ABC News.” When asked by Kelly just “how bad is” this scandal, Kurtz began by reminding viewers that it’s “[s]uch a bombshell that George Stephanopoulos has now had to withdraw as ABC's moderator in the Republican presidential debate next year.” 



On the heels of the news Thursday that former Clinton aide and ABC News chief anchor George Stephanopoulos gave a previously-undisclosed $75,000 to the Clinton Foundation, the “big three” of ABC, CBS, and NBC joined MSNBC in making no on-air mention of the newest scandal facing the foundation. As of Thursday night at 10:30 p.m. Eastern, the scandal was mentioned on ten different Fox News Channel (FNC) shows and only once on CNN, but not a single mention on MSNBC.

 



On Thursday night, the major English-language broadcast networks again covered possible 2016 Republican presidential candidate Jeb Bush’s comments about the Iraq War and featured ABC and NBC omitting the fact that Democratic presidential candidate Hillary Clinton voted to authorize the Iraq War when she was a U.S. Senator. Additionally, all three network evening newscasts continued to ignore how Hillary Clinton has yet to answer a question from the press in over three weeks and only 13 questions total since she launched her campaign on April 12.



As uncovered by the Washington Free Beacon Thursday afternoon, Hillary Clinton campaign manager Robby Mook interned for ABC News chief anchor and former Bill Clinton aide George Stephanopoulos during his tenure at Columbia University and even thanked Mook in his 1999 book All Too Human. In addition to praising Mook in his book, Stephanopoulos had some rather kind words for Mook on the April 12 edition of ABC’s This Week, gushing that he was "laying down in the law" in wanting to prevent infighting within the Clinton camp.



On Wednesday night, the top English and Spanish networks showed no interest in covering the news that the House of Representatives approved pro-life legislation that would largely ban abortions after 20 weeks of pregnancy that will now move over to the Republican-led Senate. While English-language networks ABC, CBS, and NBC combined with Spanish-language networks MundoFox, Telemundo, and Univision to ignore this story, the Fox News Channel (FNC) program Special Report devoted a 26 second news brief to the bill’s passage of the House.



The Wednesday editions of the CBS Evening News and NBC Nightly News failed to cover the latest attack on law enforcement as a man charged at a female New York City police officer with a hammer before being shot by a fellow officer. While CBS and NBC ignored this story, ABC’s World News Tonight did cover it and did so with a full report from correspondent Linsey Davis. Anchor David Muir set the scene by describing it as “a moment of horror on the streets of New York City” at “a street corner full of tourists.” 



Despite now knowing that the Amtrak train that derailed outside of Philadelphia on Tuesday night was going more than double the speed limit, the “big three” networks of ABC, CBS, and NBC continued pushing the need for more infrastructure funding and an increase in Amtrak’s budget on their Wednesday evening newscasts. In addition, CBS and NBC failed to mention the fact that train engine in question was only a year old.



On Tuesday, ABC’s World News Tonight and the CBS Evening News chose to ignore news that Senate Democrats voted to block debate on a series of trade measures pushed by President Barack Obama as part of a push to eventually approve the Trans-Pacific Partnership (TPP) trade deal. NBC Nightly News did cover the story with a news brief by Lester Holt who billed the failed vote as “[a] major setback today for one of President Obama’s top economic priorities” that “was delivered by the President’s own party.”



NBC News continued hitting possible Republican presidential candidate Jeb Bush as being “in damage control mode” on Tuesday’s NBC Nightly News regarding comments he made to the Fox News Channel’s Megyn Kelly in an interview that aired on Monday night. In a change from a similar segment that aired earlier Tuesday on Today, correspondent Kristen Welker made no mention of Democratic presidential candidate Hillary Clinton in relation to both her vote for the Iraq war as a U.S. Senator and her refusal to sit down for a full interview since declaring her candidacy.