Washington Post associate editor Eugene Robinson Friday called the growing ClimateGate scandal a "major embarrassment for the scientists involved" that undermines the "consensus" concerning man's role in global warming.

Even more concerning to Robinson was that these scientists "seem to be trying to squelch dissent" from anyone that disagrees with them.

"The fact is that climate science is fiendishly hard because of the enormous number of variables that interact in ways no one fully understands," he wrote. "Scientists should welcome contrarian views from respected colleagues, not try to squelch them. They should admit what they don't know."

As you can see, Robinson was by no means trying to downplay the significance of this scandal:



Scientists involved in the growing ClimateGate scandal were cited in an October climate change report prepared for the White House and Congress.

Titled "Our Changing Planet," the 172-page document was created by The U.S. Global Change Research Program along with the Subcommittee on Global Change Research, and was submitted as a supplement to President Obama's fiscal 2010 budget.

As such, its contents not only impact future and current legislation involving global warming, but also how tax dollars are spent to research and address it.

The report began with an introduction by White House science czar John Holdren, a man directly involved in ClimateGate (h/t Right Pundits via NB reader George):



As NewsBusters reported Thursday, the international television news network Russia Today has been doing an outstanding job of reporting the growing ClimateGate scandal.

On Wednesday, RT featured an absolute must-see debate between Piers Corbyn, a British weather forecaster and consultant who believes anthropogenic global warming is a dangerous scam, and Aleksey Korkorin, a Russian climatologist and contributor to the United Nations' Intergovernmental Panel on Climate Change. 

As you watch the following segment, try to imagine an American television news outlet besides Fox giving so much air time not only to a debate about this scandal, but also to a discussion about the very existence of global warming (video embedded below the fold with transcribed highlights of Corbyn's comments, h/t Marc Morano):



Our buddies at Minnesotans For Global Warming have done it again, this time addressing the growing scandal ClimateGate.

Using the old Tommy James and the Shondells classic "Draggin' the Line," our friend Elmer Beauregard has marvelously set this disgraceful episode to song.

Stow all fluids far from your computer, for the following is guaranteed to induce uncontrollable fits of laughter (video embedded below the fold with transcribed lyrics):



Fox News's Glenn Beck took on the global warming e-mail scandal known as ClimateGate Monday, and really laid into all the high-profile scientists involved.

As NewsBusters reported Friday, hacked e-mail messages to and from folks with direct access to the United Nations' Intergovernmental Panel on Climate Change show a concerted effort on the part of these powerful scientists to manipulate temperature data in order to exaggerate average global temperatures.

As Beck pointed out Monday, those involved also conspired to prevent viewpoints counter to their own from getting published in scientific journals or becoming part of IPCC reports.

"Think about that next time you hear about, oh, 'the consensus,' and 'the science is settled,' and Al Gore is bragging about the peer reviewed journals" (video embedded below the fold with transcript, h/t Anthony Watts via Bob Ferguson):



The release of internal emails from Britain's University of East Anglia Climate Research Unit shows scientists plotting to ostracize and marginalize other researchers who question their assumptions on anthropogenic global warming. Yet the Washington Post finds that such a strategy is but a natural reaction to attacks on these scientists by climate skeptics.

The Post characterizes the CRU, and the larger circle of scientists pushing the global warming theory, as "an intellectual circle that appears to feel very much under attack." Readers must be forgiven for their confusion about who exactly is being attacked, as the Post goes on to detail CRU communications calling for a boycott of academic journals that publish articles critical of the supposed "consensus" on global warming. (Noel Sheppard reported on these and other incendiary statements in a Friday post.)

"I can't see either of these papers being in the next IPCC report," CRU director Phil Jones wrote of two skeptical academic works. "Kevin and I will keep them out somehow--even if we have to redefine what the peer-review literature is!"


E-mail messages between high-ranking scientists appear to indicate a conspiracy by some of the world's leading global warming alarmists to falsify temperature data in order to exaggerate global averages.

Those involved allegedly include: James Hansen, Director of NASA's Goddard Institute for Space Studies; Michael Mann, famous for Mann's "Hockey Stick"; Gavin Schmidt, NASA climate modeler, and; Stephen Schneider, Stanford professor and Al Gore confidant.

A statement released Friday by the alarmist website RealClimate has confirmed that e-mail servers at the University of East Anglia's Climate Research Unit (CRU) in Norwich, England, were hacked recently with contents illegally made available over the Internet. 

Although the authenticity of all these e-mail messages has yet to be proven, what's currently available points to a coordinated attempt to manipulate climate data by those directly involved in advancing the theory of anthropogenic global warming.

New Zealand's Investigate magazine reported Friday that it has verified these e-mail messages are indeed real:



When University of Washington Professor Eric Steig announced in a news conference and paper published in the January 22 edition of the journal Nature that he and several colleagues removed one of many thorns in the sides of climate alarmists -- in this case, evidence that Antarctica is cooling -- he received extensive worldwide attention in the mainstream press.

But when a noteworthy error was found in Stieg's research less than two weeks after it's publication, of the mainstream press, only an opinion column in the London Telegraph and a blog associated with the Australian Herald Sun carried the news.

The Stieg paper's release was covered by 27 newspapers, including the New York Times, San Francisco Chronicle & Los Angeles Times, by CNN, by the Associated Press, by NPR and quite a few others (see reviews of the coverage at the end of this post).

After independent analyst Steve McIntyre discovered a major error in the data, and released his results on his influential blog Climate Audit beginning on February 1, based on a Nexis search I conducted today, none of these outlets chose to inform their readers.

Here's how the Stieg research showing supposed warming was received by the mainstream press: