John Matthews


Latest from John Matthews

Brooklyn College professor Robert KC Johnson has done more than anyone except defense attorneys to expose the investigative and legal travesties of what’s really the DA Nifong Hoax case but is usually called the Duke lacrosse case.



Reporting on today’s 5-4 Supreme Court decision upholding a Kansas death penalty law, the Associated Press headlines:



When President Franklin D. Roosevelt read the newspapers he kept his eye out for what he called “howlers.” They were false or just downright foolish news items that gave him at least a chuckle and sometimes left him howling with laughter. He loved sharing “howlers” with friends.



Organizations large and small, decent and hateful, terrorist and peace loving are reporting and commenting on the barbaric killings of two American soldiers in Iraq. One of them headlined its report:



Here’s everything Reuters and the NY Times are telling readers at nytimes.com (3:30 p.m. eastern, Jun. 13) about today's press conference Israel's Defense Minister Amir Peretz held concerning the explosion last week that killed seven Palestinian civilians ("Israel Denies Role in Deadly Gaza Beach Blast")



The AP reports:

Abu Musab al-Zarqawi, the most-wanted terrorist in Iraq who waged a bloody campaign of beheadings and suicide bombings, was killed when U.S. warplanes dropped 500-pound bombs on his isolated safehouse, officials said Thursday.

It would have been more correct for the AP to report:



While researching media coverage of the Duke lacrosse story, I came across a March 29 USA Today story, “Rape allegations cast pall at Duke.”

Let’s look at USA Today's story which ran just five days after the media began reporting on the rape allegation and its fallout. I think even those of you with a low opinion of MSM will be shocked by the story’s blatant bias.

USA Today reporter Sal Ruibal’s story begins:

The flier being distributed outside Duke's student union Wednesday night looked like a wanted poster: 40 faces of young men, smiling smugly for the camera.

What was most disturbing to those gathered was the possibility several of the Duke men's lacrosse players whose photos were arranged in those neat rows may have committed criminal charges, including forcible rape and sodomy.


Michelle Malkin links to Brian Maloney at The Radio Equalizer who reports:



The Associated Press headlines:

Arab Co., White House Had Secret Agreement

And follows with:

The Bush administration secretly required a company in the United Arab Emirates to cooperate with future U.S. investigations before approving its takeover of operations at six American ports, according to documents obtained by The Associated Press. It chose not to impose other, routine restrictions.

Later in the story we read:



On Feb. 12, The Oregonian’s public editor explained to readers his newspaper’s decision on the cartoons (excerpt):



Yesterday I posted, The New York Times gets it wrong again. A Feb. 10 New York Times page one story, "White House Knew of Levee's Failure on Night of Storm," reported President Bush was “on vacation in Texas” on Aug. 30, the day after Katrina hit the Gulf Coast.



Leading with a shock headline, L.A. Mayor Blindsided by Bush Announcement, the Associated Press reports:



The New York Times latest effort to twist the Katrina tragedy into a Bush-basher appears today in Eric Lipton’s story, White House Knew of Levee's Failure on Night of Storm.

According to Lipton's story, the White House knew of flooding in New Orleans by midnight August 30.



Let’s look at the use of the labels "conservative" and "liberal" in Tuesday's New York Times online story of the Alito confirmation vote.

Reporter David Stout begins:



Yesterday's Canadian election confirmed what polls and pundits had been reporting: Millions of voters strongly favored the Conservatives and were disgusted by the Liberal Party's stumbling social policies and massive corruption.

But The Washington Post apparently couldn't locate any of those voters. At least, none were quoted in its post-election story, "Canadians Move Right, Elect New Leadership."



Today's New York Times report of the Jack Abramoff plea agreement is headlined: GOP Lobbyist to Plead Guilty In Deal With Prosecutors. The Times story twice refers to Abramoff as a "Republican" lobbyist and, off course, it brings in Rep. Tom DeLay. The story never mentions the word "Democrat” or names any of the Democrats who received money from Abramoff's lobbying firm



For Senate Democratic Leader Harry Reid and the Washington Post, teaming up to claim President Bush said something he didn’t say is as easy as one, two, three.

If you doubt that, read the first three paragraphs of this Washington Post story, Democrats Criticize Bush For Saying DeLay's Innocent. Then look at what the President actually said.