Jimmie Bise Jr

Latest from Jimmie Bise Jr

Seemingly lost in the media controversy of the comments from both NOLA Mayor Ray Nagin and Senator Hilary Clinton is the issue of the religious nature and/or setting of their comments. 

Cathy Young covers that ground on Nagin today and concludes:

Today's Washington Post features an article about the October employment numbers, which are planted firmly between humdrum and "house afire". The economy seems to have absorbed the hurricanes of the past two months, and high energy prices and posted 56,000 new jobs in October.

The Post, though, seems a bit confused about whether that's good news or bad.

It is a fact that the majority of the "youths" and "gangs" who have been rioting outside Paris for a week now are Muslims.

You will not find that fact reported directly in this Washington Post story.

You will read the rioters called "gangs of youths", "rioters", "immigrants", and "poor" and that's it.

Cindy Sheehan. Cindy Sheehan. Cindy Sheehan.

I only do that to satisfy what I assume is a "Cindy Sheehan name content quota" in place for any newspaper article written on any subject related to the War in Iraq, whether it's about her or not.

Today's Washington Post features one of those headlines that make people who want to have an honest debate on illegal immigration shake their heads ruefully.

The headline reads: "Ranch Turned Over to Immigrants"

Would you know, from reading that headline that the immigrants in question were illegal immigrants and they won the ranch in a civil lawsuit?

Neither would I.

Would you think of the group Judicial Watch, do you think of it targeting any specific administration?

The New York Times certainly does. In an article today, the paper would lead us to believe that the group particularly vexed the Clinton Administration, and only criticized the current administration a little, and only on 9/11 matters. Interestingly enough, this characterization is made in the midst of an article that reflects very poorly on the last administration. Here's what the Times said:

Credit the New York Times for getting the biggest Able Danger interview to date.

The August 16th edition of the paper reveals allegations from one of Congressman Weldon's primary sources, a man now identified as Lt. Col. Anthony Shaffer. Shaffer stepped forward to add weight to the story he had already told Weldon and staffers from the 9/11 Commission.

As interesting a story as it is, it's incomplete. The Times omits a very important details in the timeline.

Today's Washington Post carries a story by Dan Eggen that is rife with inaccuracies that paint the 9/11 Commission in a far better light than recent news would suggest. The article is headlines "Sept. 11 Panel Explores Allegations About Atta". Here are the first two paragraphs:

Staff members of the Sept.

Today's Washington Post features an article on the "disconnect" between the booming economy and public opinion. The paper reports that, according to its own poll, 52 percent of those polled do not like how the President is handling the economy, as opposed to 42 percent who do. The article cites reasons for this dissatisfaction as anger over Iraq, high gas prices, and small wage increases and cites several statistics, all of which are positive except for that of gasoline prices.

In today's Washington Post, reporter Neely Tucker has an article that is essentially an advertisement for an anti-war documentary called "Original Bomb Child" that airs tonight on the Sundance Channel. The documentary uses a great deal of footage from the National Archives that was shot in Hiroshima and Nagasaki after the US dropped atomic bombs on both cities.

The doubt that this might be a straight news story can pretty much be dashed with this paragraph: