Washington Post reporter Paul Schwartzman wrote an article on how deeply Democratic D.C. was observing the Trump inauguration. He began with how disgusted "Mindy Moretti, a writer and editor residing in the District, reserved a rental car that she intends to load with her mutt Maisey and an overnight bag to drive out of Washington just before Donald Trump is sworn in as president."

The Post is hiding a little secret. It turns out that Mindy Moretti is the editor of a supposedly neutral website for political junkies called ElectionLine.org. The site announces it's "the nation's only nonpartisan, non-advocacy clearinghouse for election reform news and information."



The paper that gave you an obsessive focus on George Allen's "macaca" gaffe and Bob McDonnell's master's thesis is doing its best to run block for Terry McAuliffe. Just take today's  front-pager by staff writer Paul Schwartzman, "Va. governor's race drips with venom," which amounts to 44 paragraphs of concern trolling about mean-spirited, partisan sniping in the Virginia governor's race between Republican Attorney General Ken Cuccinelli and Democratic challenger Terry McAuliffe.

Of course, Schwartzman opened his story with and seemed chiefly concerned about the Cuccinelli camp's creative swipes at McAuliffe, whom, you may recall Schwartzman portrayed as "laid back" and "easygoing" in a puffy July 29 article:



The Washington Post seems alarmed at the feel of Terry McAuliffe’s Democratic campaign for governor of Virginia, with its reporter writing “the most striking feature at many of McAuliffe’s appearances may be the almost studied absence of a campaign.”

So you have to laugh when the headline on Page One is “As politicians go, McAuliffe is laid-back on Va. bid.” Inside the paper, the headline was “With easy-going attitude, McAuliffle criss-crosses Va.” What’s funny about this article is there is no “news” in it. It’s just following McAuliffe around assessing his “game” on the campaign trail (and finding it lacking). When the Post had real “news” last week on McAuliffe, it buried it.



As if it weren't enough for the Washington Post to cheerlead for Maryland's new stringent gun control law in the editorial pages and in biased news accounts, staff writers Aaron Davis and Paul Schwartzman today rewarded liberal governor and potential 2016 presidential contender Martin O'Malley with a 62-paragraph front-page victory lap headlined "Behind Md.'s tough gun law, a personal push."

"Md. governor driven by one fear: Could Newtown happen here?" insisted the headline on the the jump page. Left virtually unexamined, of course, would be how O'Malley's push for stringent gun control would help him campaign among liberal base voters in the 2016 primaries. No, Davis and Schwartzman painted O'Malley as driven by a purely altruistic desire to spare Maryland parents the pain of burying their children thanks to a mad gunman's rage:



In Maryland, Prince George's County's top elected official, County Executive Jack B. Johnson (pictured at right on NB's home page) was arrested yesterday, and "is accused of accepting cash in return for helping a developer secure federal funding."

Johnson's wife, a recently elected councilperson, was also arrested yesterday. The couple are both accused of "tampering with a witness and evidence relating to the commission of a federal offense, and destruction, alteration, and falsification of records in a federal investigation."

The linked article at Gazette.net does not identify the Johnsons' political party affiliation. When this failure to identify occurs, it typically means that the politicians involved are Democrats. As expected, the Johnson are indeed Dems (Jack; Leslie).

Sadly, it is not at all surprising that there is a virtual blackout on the Johnsons' party affiliation:



At the top-left corner of the Washington Post's front page today is a celebration of pot smoking in the nation's capital. "As D.C. votes on marijuana, seeds already firmly planted: Council weighs medical use of 'pervasive, accepted' drug."

Reporters Paul Schwartzman and Annys Shin fill 28 paragraphs with copy from pot smokers and pot lobbyists and pot dealers, and nowhere in those 28 paragraphs of mostly anonymous weed enthusiasts is there a single critic of marijuana, or of the fraudulent nature of "medical use" with the pretense of "trouble sleeping" or how media outlets in Los Angeles now report more pot dispensaries than Starbucks locations.  

Instead, the Post suggests the the Council isn't poised to display once again the District's social liberalism on drugs, it's merely acknowledging current realities:



"The president-elect popped into a party at Bobby Van's restaurant, as well as The Washington Post's newsroom, where hard-bitten journalists fumbled for their cellphone cameras and reached for his hand."

So noted Post staffer Paul Schwartzman in his January 18 Metro section front-pager "Mr. Obama's (Giddy) Neighborhood." Yet for a supposedly hard-bitten bunch, the Posties sure are giddy over Obama. 

Elsewhere on the Metro front page: "Driven to Obamaville by Something 'Bigger Than Us,'" -- columnist Marc Fisher's look at Obama fans camping out in an RV park north of Washington, D.C. -- and David Fahrenthold's "Visitors Pour Into D.C., Loaded With Luggage, But Lightened by Hope."

Hard-bitten journalists? Only if it's Chris Matthews that's been doing the biting.



Pssst. Eight hundred rooms in Washington, D.C. proper and a total of 15,000 rooms "in Maryland, Virginia, Delaware and the District" remain unbooked for the Obama apotheosis inaugural. Pass it on.

"Actually, Hotel Space Remains Available," the Washington Post's Paul Schwartzman quietly reported on page B2 of the January 15 edition's "Inauguration Watch." Staffer Paul Schwartzman cited Washington's "official tourism office, Destination DC" as the source of the stat.

Last Friday, I noted how the Post reported that "Inaugural Renters [Are] Begging For Takers." That 29-paragraph story was given the front page treatment on the paper's January 9 Metro section: