After it emerged that the Trump Administration is considering labeling the terrorist-linked Muslim Brotherhood as terrorists, several strange defenses of the group appeared in the New York Times. The Muslim Brotherhood has already been banned by Egypt, Saudi Arabia and the United Arab Emirates. Tuesday’s Times tried to poison its portrayal of Trump Administration foreign policy by again linking it to international autocrats, a common theme in the paper, “Pushed by Autocrats, Trump Pursues Hard Line on Muslim Brotherhood.” (How subtle.)



As of Monday morning, NBC's Today and CNN's New Day have yet to cover the deadly terrorist attack on a Coptic Christian church in Cairo, Egypt on Sunday. The NBC morning newscast's omission is particularly conspicuous, as Sunday's NBC Nightly News devoted a full report to the bombing. CBS's Sunday Morning gave the attack a one-sentence mention on December 11, 2016. However, CBS This Morning didn't cover it on Monday. ABC's Good Morning America mentioned the anti-Christian bombing in passing on Sunday, but didn't report on it on Monday.



On Tuesday's CNN Tonight, Tom Foreman failed to tell the whole story about the Muslim Brotherhood as he targeted Senator Ted Cruz for a statement that he made about the Islamist group. Foreman noted that Cruz attacked the Brotherhood as a "terrorist organization," and cited how "the U.S. State Department has an official list of 59 foreign terrorist groups...and the Muslim Brotherhood is not on that list....His statement is false." However, he left out the organization's past history of violence, as well as the U.K.'s December 2015 condemnation of the Brotherhood.



On Wednesday’s CBS Evening News, anchor Scott Pelley devoted a few moments after a news brief on the Iran deal negotiations to explaining the centuries-long divide between the Shia and Sunni branches of Islam and, in the process, also took time to reflect on President Barack Obama’s 2009 speech in Cairo. After noting that the negotiations are taking place “against a backdrop of a disintegrating Middle East,”  Pelley fretted that, for Obama, “this isn’t what he had in mind” following the speech where the President had “declared a new beginning for the Arab world.”



New York Times Cairo bureau chief David Kirkpatrick's front-page story on Thursday, "Arab Leaders, Viewing Hamas as Worse Than Israel, Stay Silent," appeared under a sympathy-inducing photo of a shattered United Nations school allegedly hit by an Israeli shell, while Kirkpatrick's story tried to induce sympathy toward Hamas, abandoned by Egypt and Saudi Arabia, its erstwhile allies in the fight for the destruction of Israel.

An online teaser actually suggested Egypt's opposition to the terror group Hamas was a regrettable obstacle to peace: "Led by Egypt, a coalition of Arab states has effectively lined up with Israel in its fight against Hamas, posing new obstacles to efforts to end the Gaza conflict." Acording to Kirkpatrick, Hamas's terrorist status is up for debate, as it is merely "deemed a terrorist group by the United States and Israel."



During a weekend dominated by partisan bickering over the verdict in the George Zimmerman trial, it was refreshing to see a network that wasn’t exclusively covering the reaction to the verdict. On the Fox News Channel program America’s News Headquarters, host Shannon Bream served as the moderator of a “fair and balanced debate” on the recent revelations that a Tucson school district received funding for an Arabic language program from an organization with ties to the Muslim Brotherhood.

The Tucson Unified School District has reportedly accepted a $465,000 grant from Qatar Foundation International, a philanthropic organization that has close ties to the Muslim Brotherhood, which is, of course, closely tied to many Islamic extremist groups including Hamas and Al Qaeda.



Well, The Washington Post sure knows how to bury a lead. It’s hardly news that someone is accusing Al Jazeera of having an anti-Western slant – it does and plenty of people have taken public exception to it. But when 22 of the network’s own employees quit because they can’t stomach the pervasive pro-Islamist bias, it’s something to write home about.

On July 9, the Post ran a straightforward “Style” section article about the latest charges of bias against Al Jazeera, this time about its pro-Muslim Brotherhood, pro-Morsi coverage of the Egyptian unrest. It seems the Egyptian military, with the hearty approval of gathered Egyptian journalists, banished some Al Jazeera reporters from a news conference.



On Friday, March 30, 2012, Hisham Y. Altalib visited the White House. According to visitor logs, Altalib was received by Joshua DuBois, the director of President Obama's Office of Faith-Based and Neighborhood Partnerships. Four days later, White House officials welcomed a foreign delegation of the radical Sharia-enforcing Muslim Brotherhood from Egypt.

The White House meeting with overseas Muslim Brotherhood leaders was reported in April by a few mainstream journalists and questioned loudly by conservative media. But the White House confab in March with U.S.-based Altalib — which appears to be a prep session with the global Muslim Brotherhood's American advance team — has received no attention until now.