When University of Washington Professor Eric Steig announced in a news conference and paper published in the January 22 edition of the journal Nature that he and several colleagues removed one of many thorns in the sides of climate alarmists -- in this case, evidence that Antarctica is cooling -- he received extensive worldwide attention in the mainstream press.

But when a noteworthy error was found in Stieg's research less than two weeks after it's publication, of the mainstream press, only an opinion column in the London Telegraph and a blog associated with the Australian Herald Sun carried the news.

The Stieg paper's release was covered by 27 newspapers, including the New York Times, San Francisco Chronicle & Los Angeles Times, by CNN, by the Associated Press, by NPR and quite a few others (see reviews of the coverage at the end of this post).

After independent analyst Steve McIntyre discovered a major error in the data, and released his results on his influential blog Climate Audit beginning on February 1, based on a Nexis search I conducted today, none of these outlets chose to inform their readers.

Here's how the Stieg research showing supposed warming was received by the mainstream press: