After coming under heavy criticism for donating $75,000 to the foundation of Bill and Hillary Clinton, George Stephanopoulos on Friday made an on-air apology. Addressing the revelation that he failed to inform viewers or his bosses at ABC, Stephanopoulos conceded on Good Morning America, "I should have made additional disclosures on air when we covered the foundation and I now believe directing personal donations to that foundation was a mistake." 



On the heels of the news Thursday that former Clinton aide and ABC News chief anchor George Stephanopoulos gave a previously-undisclosed $75,000 to the Clinton Foundation, the “big three” of ABC, CBS, and NBC joined MSNBC in making no on-air mention of the newest scandal facing the foundation. As of Thursday night at 10:30 p.m. Eastern, the scandal was mentioned on ten different Fox News Channel (FNC) shows and only once on CNN, but not a single mention on MSNBC.

 



On Thursday's CNN Newsroom, Brian Stelter asserted that George Stephanopoulos is "one of the biggest stars on all of television," as he reported on the ABC anchor's $75,000 in donations to the Clinton Foundation. Stelter later claimed that Stephanopoulos has "done a lot to earn people's respect and trust. He's one of the most well-respected anchors at ABC." During his report, the correspondent never mentioned the recently-revealed issues surrounding the Clinton Foundation.



As uncovered by the Washington Free Beacon Thursday afternoon, Hillary Clinton campaign manager Robby Mook interned for ABC News chief anchor and former Bill Clinton aide George Stephanopoulos during his tenure at Columbia University and even thanked Mook in his 1999 book All Too Human. In addition to praising Mook in his book, Stephanopoulos had some rather kind words for Mook on the April 12 edition of ABC’s This Week, gushing that he was "laying down in the law" in wanting to prevent infighting within the Clinton camp.



On Thursday it was revealed that former Democratic operative turned journalist George Stephanopoulos donated $75,000 to the foundation of Bill and Hillary Clinton. In a conflict of interest, the same Stephanopoulos grilled the author of a new book questioning the finances of the Clinton Foundation. (He also failed to report the donations to his bosses at ABC or his audience.) 



ABC's George Stephanopoulos acknowledged his tens of thousands of dollars of donations to the Clinton Foundation in a Thursday interview with Politico's Dylan Byers. Byers reported that "Stephanopoulos...said that, contrary to earlier reports, he has given a total of $75,000 to the Clinton Foundation." The Good Morning America anchor also announced that "he will not moderate the ABC News-sponsored Republican primary debate in February after failing to disclose those contributions."



Talking to Bloomberg Politics correspondent Joshua Green on Wednesday, Clinton Cash author Peter Schweizer said he was "really quite stunned" by the revelation that ABC anchor George Stephanopoulos gave $50,000 to the Clinton Foundation. Schweizer called it a "massive breach of ethical standards" for the Bill Clinton operative turned journalist.



Appearing on FBN’s Varney and Co. on Thursday, MRC’s Tim Graham blasted ABC’s George Stephanopoulos for failing to disclose a $50,000 donation he made to the Clinton Foundation between 2013-2014 while repeatedly promoting the foundation's charitable work. 



Showcasing an extreme conflict of interest, it was revealed on Thursday that George Stephanopoulos donated $50,000 to the Clinton Foundation and did not disclose the contribution to the public or his employer, ABC . A look back at past interviews shows a cozy Stephanopoulos fawning over the charity. On September 24, 2014, the Good Morning America host praised, "The annual Clinton Global Initiative brings together world leaders...and celebrities, re-imagining the world and taking action." 



On Monday's New Day on CNN, the New Yorker's Ryan Lizza asserted that there was no wrongdoing in former President Bill Clinton helping his brother-in-law, Tony Rodham, get a job with former DNC head Terry McAuliffe (who's now the governor of Virginia): "Bill Clinton was not in office. It doesn't seem to conflict with her [Hillary Clinton's] job as secretary of state. If Bill Clinton helped out the brother-in-law, I don't see that as a scandal."



On Thursday, NBC’s Today was the only “Big Three” (ABC, CBS, NBC) network morning show to skip the ongoing questions surrounding the Clinton Foundation’s practice of taking money from foreign governments and companies that dates back to Hillary Clinton’s tenure at the State Department. 



After having not covered the Clinton Foundation scandal since April 23, ABC’s World News Tonight finally returned to the story with a full report on its Wednesday broadcast about the Clinton Foundation’s lavish summit in Morocco and how the host owns a mining company that’s been accused of committing human rights violations