The founder of the liberal crowdsourced information platform Wikipedia, which received $2 million from liberal billionaire George Soros, is launching a social media site to rival Facebook and Twitter.  Jimmy Wales said in a tweet that WT:Social is a response to the “fake news and low quality content” that can be found on Facebook and Twitter.



Big Tech companies like Facebook and YouTube would like users to believe Wikipedia is the ultimate objective source of information. But a recent hack proves that contention false. On conservative organization PragerU’s Wikipedia page, the logo was changed to a more vulgar claim.



Facebook is subtly trying to discredit conservative media as “conspiracy theories” and it’s using Wikipedia to do it. The company’s latest policy update, “Expanding Our Fact-Checking Program,” included new details on how the platform planned to combat “misinformation.”



Wikipedia is considered by many in the media to be “the Internet’s greatest store of knowledge.” But what happens when that knowledge is compromised?



With concerns about tech bias dominating the news cycle, Google wants to remove its information panel from search engine results. The Knowledge Panel, generated primarily by crowd-sourced information website Wikipedia, is often the first thing users see when searching a topic such as a celebrity, historical figure, or political party.



In a Monday appearance on Fox News Channel’s The Ingraham Angle, MRC founder and president Brent Bozell ripped into the liberal tech giants for censoring conservative thought on their social media platforms. “This is emerging, the greatest censorship of free speech worldwide in the history of man,” he exclaimed, referring to the findings of the blockbuster study conducted by the MRC’s Ashley Rae Goldenberg and Dan Gainor.



On Tuesday night, Twitter’s new 280-character limit appeared to have claimed its first victim. In an unbelievable and now deleted tweet, CNN media reporter Dylan Byers openly lamented how much “talent” the media and the entertainment industries was losing because of the flood of sexual harassment allegations. As expected, the reaction was swift and fierce and garnered literally thousands of angry comments.



The day after Election Day, Rolling Stone publisher Jann Wenner met with President Barack Obama. The primary takeaway from that interview, published in late November, was, as Tim Graham at NewsBusters noted, how Obama partly blamed Hillary Clinton's election loss to Donald Trump on “Fox News in every bar and restaurant in big chunks of the country.” Additionally, Wenner, in what seemed at the time to be a crybaby throwaway line, suggested that "the news business and the newspaper industry, which is being destroyed by Facebook, needs a subsidy so we can maintain a free press." Unfortunately, New York Times President and CEO Mark Thompson shares both Wenner's lament and his suggested remedy. Thursday, establishment press pressure on Facebook brought about potentially ugly results.



Five years ago, the Associated Press was so excited about the imminent 85th birthday of Fidel Castro, Communist Cuba's dictator emeritus, that its Images Group promoted a package of "iconic images and videos" subscribing outlets could purchase and use. It described Castro as a "source of inspiration for many people throughout the world."

Thus, it should surprise no one that the wire service, which has been credibly accused of active cooperation with Adolf Hitler's Nazi propaganda machine during the eight years before the U.S. entered World War II, appears to be quite pumped up about El Jefe's 90th birthday. Reporter Andrea Rodriguez's July 29 story, published over two weeks ahead of the blessed event, portrays how Castro "has taken on a powerful new role ... as the inspiration for Cubans who want to maintain strict Communist orthodoxy." Oh boy.



Perhaps it would be understandable if U.S. media outlets chose not to cover the death of Asad Shah in Scotland. After all, it occurred overseas, and only one person has died.

But the Associated Press did decide to cover the story and post it at its subscribers' U.S. news sites. As such, the AP has a duty to reveal what is known at the time its reports appear. Thus far, it has failed miserably. It is painfully obvious why that failure has occurred, namely because Asad Shah's death inconveniently answers the following question: "Why don't we hear more outrage from moderate Muslims over those who invoke Islam to justify terrorism and persecution, thereby, according to popular perception, highjacking their supposedly inherently peaceful religion?"



West Virginia became the nation's 26th state with a "right-to-work" law a bit over a week ago. At the same time, it also repealed "prevailing wage" requirements for public construction projects.

The idea that the formerly Democrat-dominated Mountain State would pass either item was unthinkable as little as a decade ago. That was before the Obama administration began its war on coal-powereed electricity generation. Now the state has a Republican legislature which is trying to save what's left of the state's economy and prevent a further jobs exodus. Despite the Mountain State's history of violent union-management confrontations almost a century ago, all of this has received relatively little national press coverage. As would be expected, the story at the largely union-represented Associated Press on the day the two measures became law was ignorant and misleading.



Well, this was inevitable. On the same day that the Center for Medical Progress exposed the CEO of former Planned Parenthood partner StemExpress laughing "about shipping whole baby heads," a reporter at the Los Angeles Times, in what I have beeen told is a front-page story, has compared CMP's video campaign exposing the commerce in baby body parts to the 2004 Swift Boat Veterans for the Truth's campaign. The Swift Boat Vets' effort successfully exposed Democratic presidential candidate John Kerry's serial lies about his service in Vietnam and his smearing of Vietnam veterans as war criminals after he returned.

Times reporter Maria L. La Ganga joined the paper in 1981, and "has served as San Francisco bureau chief, edited in the Business section and pitched in on five presidential elections." Even if one of those five elections wasn't 2004, and even if she didn't dig into conflicting claims over whether Kerry truly earned the Vietnam War medals he received, it's virtually inconceivable that she doesn't know about his frequently stated "Christmas in Cambodia" lie.