“Alivio de deportación estancado” fue el titular de la última edición de Enfoque, el programa dominical de actualidad noticiosa de Telemundo. El conductor, José Díaz-Balart, permitió al congresista Luis Gutiérrez (D-Il), como único invitado,  presentar la versión a favor de las acciones ejecutivas en materia migratoria del presidente Obama, sin ningún balance o cuestionamiento. La amnistía ejecutiva ha sido bloqueada por cortes federales.



Aunque Telemundo usualmente cubre cualquier noticia relacionada al tema migratorio, la cadena no informó a su audiencia sobre el nuevo esfuerzo conservador para abordar el tema migratorio.

Las televisoras rivales de Telemundo, Univisión y MundoFox reportaron sobre la iniciativa, que es impulsada por la American Principles in Action. Esta organización presentó la iniciativa en el Centro para Estudios Constitucionales del Hillsdale College.



Even though Telemundo typically covers just about anything related to the topic of immigration, so far the network has failed to inform its audience about a new effort among conservatives to address the immigration issue.

Telemundo rivals Univision and MundoFox both reported on the initiative, which is the brainchild of the conservative organization American Principles in Action and was unveiled at a forum at Hillsdale College’s Allan P. Kirby Center for Constitutional Studies.  



The nation’s second largest Spanish-language network, Telemundo, was the only major network not to cover Democratic presidential candidate Hillary Clinton’s long-awaited Q&A session with the news media in Iowa this week.

Strangely, during the course of the past month, Telemundo’s principal national evening newscasts have failed to even once inform its viewers about any of the controversies surrounding Clinton’s candidacy, including the former U.S. Secretary of State’s compliance with federal requirements and White House protocol for her e-mail communications, as well as potential conflicts of interest arising from donations from foreign governments and donors to the Clinton Foundation while she served as the nation’s chief diplomat.



La segunda cadena más grande de habla hispana en los Estados Unidos, Telemundo, fue la única que no cubrió el esperado intercambio de la candidata presidencial Hillary Clinton con la prensa esta semana en Iowa.

Aunque Telemundo entrevistó a la directora política de Clinton, el noticiero estelar de Telemundo no ha informado ni siquiera una sola vez a sus televidentes sobre las polémicas alrededor de la candidata Clinton, incluyendo sus malos manejos de los correos electrónicos como exsecretaria de Estado, en violación de reglamentos federales y los protocolos de la Casa Blanca. 



La iniciativa para celebrar el “Un Día de Herencia Anglosajona” de Edgar Antillón, empresario y conservador estadounidense de origen mexicano, el 11 de junio en su restaurante en Colorado, fue abordada con simpatía por la cadena Telemundo durante la cobertura de la polémica  oferta especial.

  En sus primeros comentarios a la cadena nacional de habla hispana sobre la polémica propuesta, el copropietario del Rubbin Buttz BBQ in Milliken, Colorado, reiteró que así como los negros y los hispanos reciben reconocimiento oficial en diferentes fechas, “el güero, el gringo” también merece reconocimiento.



Conservative Mexican-American business owner Edgar Antillón and the “White Appreciation Day” scheduled for June 11 at his Colorado barbeque joint received sympathetic treatment in Telemundo network coverage of the controversial initiative.

In his first comments to national Spanish-language media about the restaurant’s controversial promotion, the co-owner of Rubbin Buttz BBQ in Milliken, Colorado reiterated that just as African-Americans and Hispanics receive special, official recognition at different times of the year, “the light-skinned, the gringo” deserves a day in the proverbial sun, too. 



Esta semana, Amanda Rentería, recién nombrada directora política de Hillary Clinton, brindó una ridícula entrevista a Telemundo, la segunda mayor cadena de habla hispana.

En respuesta a una entrevista de una sola pregunta sobre la política migratoria de Hillary Clinton, Rentería ofreció 12 segundos de tonterías a María Celeste Arrarás, conductora del Noticiero Telemundo.



Hillary Clinton’s newly-minted national political director, Amanda Rentería, was the subject of a laughingstock of a debut interview this week on Telemundo, the nation’s second largest Spanish-language network.

In response to the interview’s one-and-only question, on Hillary Clinton’s new immigration policy, Rentería essentially offered 12 seconds of gibberish to Noticiero Telemundo anchor María Celeste Arrarás.



The intersection of multimillion-dollar donations to the Clinton Foundation and the business interests in Colombia of one of the Foundation’s top donors, Frank Giustra, has become the subject of fresh reporting on Univision’s principal national evening newscast, while Spanish-language competitors Telemundo and MundoFox continue to be silent about the matter.

Following up on the network’s previous coverage of the financial and ethical controversies surrounding the Clinton Foundation, Noticiero Univision anchor Jorge Ramos introduced a report by correspondent Lourdes Meluzá that focused specifically on the Latin American angle of the story.



El entrelazamiento de donaciones multimillonarias a la Fundación Clinton y los intereses de negocio en Colombia de uno de mayores donantes de la Fundación, Frank Giustra, fue el objeto de un nuevo informe de Univisión, durante su noticiero nocturno. Entretanto los competidores de Univisión, Telemundo y MundoFox siguen guardando silencio sobre el asunto.



On Monday night, English-language networks ABC and CBS joined Spanish-language networks MundoFox, Telemundo, and Univision in ignoring the news that former Secretary of State Hillary Clinton has finally agreed to testify before the House Select Committee on Benghazi regarding the 2012 terror attack in Libya and her usage of a private e-mail account while at the State Department.