"Fact-checking" site. 

President Trump never called the coronavirus a "hoax." He said trying to turn the coronavirus into the latest version of That Thing That Ruins Trump was a "hoax," like Russian collusion or Ukrainian election interference. But for some reason, Snopes.com admitted he never said the virus was a hoax, but rated his comments a "Mixture" of true and false. That's just sloppy.



This week, the "fact checkers" at both The Washington Post and Snopes.com have thrown the penalty flag at Joe Biden for his repeated claim that he was imprisoned in South Africa in the 1970s while trying to visit Nelson Mandela at the Robben Island prison. Sadly, the networks didn't seem to notice this historical gaffe before the South Carolina debate.



The leftist "fact checkers" at Snopes have routinely gone after the Babylon Bee for writing satires that less intelligent Americans might mistake as real, such as....CNN buying a huge washing machine to wash its news. But at least it's spreading its battle on satire sites in defense of both sides. Two recent "fact checks" defended ... Rush Limbaugh.



On Monday, Sarah D. at Twitchy pointed out that Bernie Sanders-endorsing activist/comedian Sarah Silverman tweeted over the weekend that people should be reading newspapers. “Not websites. Not cable news. NOT a twitter feed or FB feed (I understand this irony).” She insisted “We must all be detectives to find the truth. Politifact and [S]nopes are helpful.” When the socialists are touting PolitiFact and Snopes as “helpful,” it underlines why conservatives are right to suspect these websites are deeply biased against them.



The "fact-checking" site Snopes.com had one of its regular freak-outs over stupid Americans mistaking satirical websites for actual news, especially the right-leaning Babylon Bee. They actually contacted the White House to express concern that President Trump's Twitter account was spreading fake news (instead of jokes). Sadly, there was a Democrat running against Trump that was dumb enough to fall for a satire site....called MoronMajority.com. 



Someone doesn't like our "Fact-Checking the Fact-Checkers" project. On Thursday, Snopes.com published an article headlined "Did Mainstream Media Outlets ‘Refuse’ to Cover Abortion Doctor Ulrich Klopfer?" They were questioning a Bozell and Graham column, which asserted that the networks failed to report on Dr. Klopfer's Illinois garage full of more than 2,000 dead babies.  Snopes called this "Mostly False" -- because ABC, NBC, and NPR published online articles on Klopfer, and local CBS and PBS affiliates posted something on the Web.



Congressman Adam Schiff was caught in a lie by The New York Times on Wednesday, although they didn’t make that point. The newspaper reported the whistleblower contacted Schiff’s committee and discussed his complaint in vague terms, and those terms were passed along to Schiff. He told MSNBC "we have not spoken directly with the whistleblower." Will the "fact checkers" notice? Most of them avoided any ruling on Schiff's false and cartoonish summary of Trump's phone call with the Ukrainians president.



Alexandra DeSanctis of National Review pointed out the silliness of what they call a "Fact Check" these days. On Monday, Snopes.com asked the question "Was a Baby Born Alive at 23 Weeks ‘Thrown in the Trash’?" The factual answer is "Yes." But Snopes had to define it down to a "Mixture" of truth and falsehood....because facts can be spun! The baby had no chance of survival....so toss away! 



The "fact checkers" at Snopes.com are fervent and incessant defenders of "The Squad," especially Ilhan Omar and Alexandria Ocasio-Cortez. On September 13, Bethania Palma tagged several pro-Trump tweets as "FALSE" based on something AOC said on tape....five months ago



The partisan elasticity of the "independent fact-checkers" will be tested by Joe Biden in this presidential campaign. The Washington Post brutally critiqued Biden's moving story of a story not wanting a medal as recounted at a Hanover, New Hampshire campaign stop. "In the space of three minutes, Biden got the time period, the location, the heroic act, the type of medal, the military branch and the rank of the recipient wrong, as well as his own role in the ceremony." But Snopes.com bizarrely rated the Biden story as a "Mixture" (or Half True), not a complete factual collapse.



We wouldn't normally evaluate a "fact check" when it lines up with all the available facts. But it can be noteworthy when Democrats are tagged as "Four Pinocchios" False. Both the Washington Post Fact Checker and FactCheck.org flagged Senators and presidential candidates Kamala Harris and Elizabeth Warren for incorrectly claiming Michael Brown was "murdered" in Ferguson, Missouri by police officer Darren Wilson. 



The liberal "fact checking" website Snopes.com is presently engaged in a frenzy of defense of "The Squad," especially Rep. Ilhan Omar. This one was especially interesting:  "Are U.S. Reps. Ilhan Omar and AOC Polling at 8 Percent, 21 Percent Respectively?" Snopes declared this was "Mostly False," complaining "We know of no credible polls" that would find such a thing.