Would you think of the group Judicial Watch, do you think of it targeting any specific administration?

The New York Times certainly does. In an article today, the paper would lead us to believe that the group particularly vexed the Clinton Administration, and only criticized the current administration a little, and only on 9/11 matters. Interestingly enough, this characterization is made in the midst of an article that reflects very poorly on the last administration. Here's what the Times said:



Credit the New York Times for getting the biggest Able Danger interview to date.

The August 16th edition of the paper reveals allegations from one of Congressman Weldon's primary sources, a man now identified as Lt. Col. Anthony Shaffer. Shaffer stepped forward to add weight to the story he had already told Weldon and staffers from the 9/11 Commission.

As interesting a story as it is, it's incomplete. The Times omits a very important details in the timeline.



The bloggers at Get Religion (a nicely done conservative blog about religion and the news media) have posted an article for the Notre Dame Journal by Ken Woodward, the longtime religion reporter for Newsweek, exploring how averse the New York Times is in particular to the terminology of partial-birth abortion:



Frank Rich of the New York Times wrote a scathing criticism of President Bush regarding the war in his op-ed on Sunday, "Someone Tell the President the War is Over."
I know it's an opinion piece, but his comments are so blatantly biased they shouldn't get a pass.


Kathryn Jean Lopez at The Corner points out an interesting line in an article in the New York Times regarding Addis Ababa, Ethiopia.

"The newspapers circulating in Ethiopia's capital have plenty of room for improvement. Typographical errors occur too frequently. Bias creeps into print regularly."

It's nice to see the NY Times recognize bias, even if in someone else's paper.



Safely tucked away on Page 2 of Monday's Business section is Katharine Seelye's "Editors Ponder How to Present a Broad Picture of Iraq," in which some newspaper editors admit they are hamstrung from covering good news in Iraq:



Yesterday I noted that the New York Times had "cleaned up" an Al Franken quote in a story on the Air America funding scandal. The Times has issued a correction, acknowledging that, and supplying the complete and correct quote.
An article yesterday about state and city investigations of a loan made by a Bronx social service agency to the liberal radio network Air America quoted incorrectly from comments made on the air by Al Franken, the host of an Air America program. Referring to Evan M. Cohen, a former official of the network whom Mr. Franken accused of having engineered the loan, from the Gloria Wise Boys and Girls Club, Mr. Franken said: "I don't know why they did it, and I don't know where the money went. I don't know if it was used for operations, which I imagine it was. I think he was robbing Peter to pay Paul." (He did not say: "I don't know why he did it. I don't know where the money went. I don't know if it was used for operations. I think he was borrowing from Peter to pay Paul.")


Above the fold of today's New York Times was a story by Times reporter Philip Shenon that one would have thought was a news report on Washington lobbyist Jack Abramoff's recent troubles. Abramoff was indicted on fraud charges in relation to his involvement in purchasing a fleet of gambling boats in 2000.



Buried on page 3 of today's Metro section (and apparently absent from the national edition entirely) is the NYT's first whisper of the financial scandal at left-wing radio network Air America. The crack NYT staff got to the story less than three weeks after the New York Daily News first picked up on it July 26.

Not that the headline or subhead of the Times' story actually mention "Air America." Instead it reads: "Bronx Boys Club's Finances Investigated -- Officials Look Into Loans Made to a Liberal Radio Network." The two words "Air America" presumably couldn't fit into that 15-word space.



A couple of years ago, there was a bit of a media firestorm, at least on the web, when New York Times' columnist Maureen Dowd was caught removing a portion of a comment that the President made. The omission rendered a clear and straightforward statement as a delusional and misleading one. Eventually the Times was forced to "correct" the quote. Well, the New York times is "Dowdifying" quotes again, leaving out crucial information with no indication that they're doing so. Only now, instead of merely doing it in a Maureen Dowd opinion piece, which is bad enough, they're doing it in an actual news story. (Big tip of the hat to Michelle Malkin, who's been all over this story.) As anyone who's been paying attention on the internet knows, the liberal Air America radio network has been operating, in part, on a "loan" of $875,000 from a Bronx Boys and Girls Club. Anyone reading the New York Times did not know it until today, and still doesn't know much. In any event, Franken spoke about the story on the air yesterday, and the Times quoted him. Sort of.



With a little nudge from the White House, Sheryl Gay Stolberg partially corrects her faulty story from yesterday on the John Roberts' nomination.


Newsbusters's own Vinny Fiore yesterday relayed how the New York Times took some hits at New York Republican Senate hopeful Jeannine Pirro, conveniently failing to remind readers of incumbent Senator Hillary Clinton's ethically-tainted, disbarred husband, while raising Albert Pirro's 11-month prison term for tax fraud.