Tuesday's Washington Post devoted Metro section front-page real estate to the story of a Potomac, Md., homeowner clearing trees from his own property, painting the incident as a scandalous affront to the environment and to hikers on the nearby C&O Canal. Yet nowhere in Miranda Spivack's 22-paragraph article was any comment from property rights advocates who would argue that Lockheed Martin CEO Robert Stevens should not have to pay a fine for felling trees on his own property.

From the get-go, readers were treated to a thoroughly one-sided narrative in Spivack's October 9 article headlined "Lockheed CEO cited for tree-cutting." Here's her lead paragraph:



Openly gay and outspoken same-sex marriage advocate Thomas Roberts today devoted a segment of his MSNBC program to a pre-recorded interview with Ravens linebacker Brendon Ayanbadejo, who is publicly supportive of a new Maryland law legalizing same-sex marriage. Yet nowhere in that interview did Roberts mention that it was a Democratic state delegate who tried to silence Ayanbadejo.

As I noted on September 10, the broadcast networks were silent about State Del. Emmett C. Burns's August 29 letter to Baltimore Ravens owner Steve Bisciotti in which Burns called on Bisciotti to "inhibit such [political] expressions" from his players. While Roberts did note that NFL commissioner Roger Goodell spoke out recently in favor of NFL players speaking their minds on political issues, the MSNBC anchor failed to mention that that was in response to a question at a press conference regarding Del. Burns's statement.



The Washington Post doesn’t always report on voter fraud, but when it does, it buries the story in the Metro section.

At the bottom of page B4 in the September 11 issue, the Post noted a Democratic congressional candidate in Maryland who dropped out of the race yesterday after instances of her voter fraud were brought to light.



Suppose there were a Republican state legislator in Georgia, who also happens to also be an ordained Baptist minister, who sent a letter to the owner of the Atlanta Falcons -- on official state legislature letterhead no less -- demanding he keep his players from speaking out in favor of same-sex marriage. The media firestorm would be predictable.

Well, a Democratic state legislator from Maryland did send such a letter in late August to the owner of the Baltimore Ravens, and while there has been media coverage since the story broke in the middle of last week, it's mostly been in print and online sources. A search of Nexis found no reporting by the broadcast network newscasts on this controversy. The New York Times sports page covered the controversy yesterday, but reporter Adam Himmelsbach omitted Del. Emmett C. Burns's  party affiliation.



The broadcast networks complain loudly about real or perceived offenses committed by conservatives. But when they are faced with violence committed by those they agree with, they downplay or even bury such behavior. The silence of the networks regarding the vandalism of multiple Chick-fil-A restaurants is only the latest example of destruction committed by the left and ignored by the media.

Chick-fil-A president Dan Cathy ran afoul of gay marriage advocates when he dared to praise “the biblical definition of the family unit” in an interview with the Baptist Press and declare in a radio interview: “I think we are inviting God's judgment on our nation when we shake our fist at Him and say, ‘We know better than you as to what constitutes a marriage.’” The controversy his remarks sparked was intense; the media slammed him for his remarks.



Updated (see bottom of post) | Today's Letters to the Editor section of the Washington Post contains five letters on the topic of gun control, three oriented towards more gun control and two expressing a pro-gun rights/enforce-the-laws-on-the-books position.

But one letter in particular is egregious as it contains a huge factual error that Post editors failed to correct: that President Obama signed legislation in 2009 that allows concealed carry in all National Parks.



July 1 is traditionally the day when many new state laws take effect, and every year on or about that date, the Washington Post makes sure to inform its readers of some new laws hitting the books in Maryland and Virginia. This year, Marylanders are seeing tax increases, with residents of Montgomery County -- a significant portion of the Post's subscriber base -- disproportionately affected.

Yet in reporting on "A slew of new laws for Md., Va.," Post staffers Laura Vozzella and John Wagner buried infomation about the Old Line State's tax hikes. The first mention came in paragraph 4 out of the article's 34 paragraphs. What's more, Vozzella and Wagner dealt with Virginia's new laws first, meaning that more in-depth explanation of Maryland's tax increases only came 24 paragraphs into the article.



Since ascending to the head of the Democratic Governor’s Association last year, Maryland Governor Martin O’Malley has been fashioning a national profile for himself as a responsible fiscal steward of Maryland’s finances.   The Washington Post and Baltimore Sun are dutifully helping O’Malley perpetuate that fiction.

O’Malley released his fiscal year (FY) 2013 budget last month, which includes, among other taxes, an income tax hike for 20 percent of taxpayers to close a $1 billion structural deficit.

Echoing Governor O’Malley’s claim of record budget cuts, ($7.5 billion over six years), the Washington Post wrote:



The media may be busy trying to reelect Barack Obama, but it's never too early for them to start grooming the 2016 field. Look no further than the Washington Post, for example.

"O'Malley to set ambitious agenda," read the teaser headline posted this morning at the  Post's website. "Watch the Maryland governor deliver his sixth State of the State address now," read the caption beneath a photo showing Democratic Gov. Martin O'Malley in front of two American flags. A few hours later, following the speech, an updated teaser headline reading "Gov. O'Malley calls for 'tough choices'" takes readers to an article about O'Malley's February 1 speech in which the Democratic Governors Association (DGA) chief "urged Maryland lawmakers to act on gay marriage, tax hikes."



Does anyone have a dollar to lend the Washington Post? It needs to buy a clue, apparently, as it sees "legal immigrants" as the "Unlikely foes of Md. Dream Act," an in-state tuition bill for illegal immigrants that voters may toss out next November in a ballot initiative.

Here's how Post staffer Pamela Constable opened her November 28 story:



"Gay marriage" advocates are probably delighted, but The Washington Post once again can't find any place to put a troublesome "D" next to the name of a Maryland state delegate charged with theft. Aaron Davis reported:

A young Prince George's [County] politician who seemed to embody Maryland's crisis of conscience over approving same-sex marriage was charged Friday with stealing campaign funds, in part to pay for her wedding.



Poynter Institute's Jim Romenesko wrote yesterday about how the editor of the Annapolis Capital sought to apologize to readers for a gauzy article about a lesbian couple that ran on Mother's Day.

Only his colleagues in the newsroom pressured him not to publish it, at least not in his original draft form: