ANSWER: Nothing satisfactory, as far as the company is concerned. Google has responded, but generically, and poorly. Meanwhile, press releases that verge on being pure pap are routinely displayed in Google News results.

___________________________________

Background: This post is the latest relating to attempts that began here to get to the bottom of why all but a very small portion of news items published at Centcom.mil and its affliated sites are NOT being found or displayed by the Google News search engine. More background is here, here, here, and here, but this post should stand on its own for those who are new to the issue.

___________________________________

I received this e-mail from Google News early Thursday evening (link supplied by Google News was made clickable for this post):

Hi Tom,

Thank you for your note about Google News. We apologize for our delayed response. Dan passed your email on to our User Support team so we can assist you. Please be assured that Google News currently includes the news site you mention. You can find articles from this publication in our results at the following link:

HERE

Additionally, please be aware that Google News doesn't currently include multimedia content, such as audio or video files. Google News offers a news service compiled solely by computer algorithms without human intervention. There aren't human editors at Google selecting or grouping the headlines, and no individual decides which stories get top placement. While our news sources vary in perspective and editorial approach, their selection for inclusion is done without regard to political viewpoint or ideology.

While we aim to include as many sources as possible in Google News, we can’t guarantee the addition of all articles and sources that are submitted to us. We appreciate your taking the time to send us your suggestions for how we can improve this service.

If you'd like more information about Google News, please check out our Help Center at http://www.google.com/support/news/. Thanks again for taking the time to write.

Regards,
The Google Team

"The Google Team" totally missed and failed to respond to this very clear e-mail's main points, which were:



Channel 4, a TV station seen all across England, has decided to embrace the country's coming Islamification. Reports the Daily Mail:

Channel 4 is to reignite controversy over the wearing of the veil - by featuring a Muslim woman in full niqab giving the broadcaster's alternative Christmas message.

The woman, today named only as Khadija and said to be a lecturer in Islamic studies, will go head-to-head with the Queen when she gives her annual speech to the nation on 25 December.

Producers are said to have "discovered" her after a month-long search for a suitable candidate.

A spokesman for the channel added: "We felt it fitting that Channel 4's alternative Christmas message should be given by a Muslim woman in a year when issues of religious and racial identity and freedom of expression have dominated the news agenda.



In advance of his lecture last week at Montreal's McGill University, left-wing journalist Seymour Hersh, now best known for reporting on the Iraq war for the New Yorker, gave an interview to the weekly Montreal Mirror:



The BBC's Story lead (HT Taranto at Best of the Web):

Israelis 'trains (sic) Kurdish forces'

The BBC has obtained evidence that Israelis have been giving military training to Kurds in northern Iraq.

A report on the BBC TV programme Newsnight showed Israeli experts in northern Iraq, drilling Kurdish militias in shooting techniques.



Looking at the headlines for the September 1 test of the missile defense system, I decided to look at how two reliably biased and un-American news outlets covered the news: the BBC and al-Jazeera.

While the former nudged viewers with a bit of bias in the headline "US missile defence test 'success,'" al-Jazeera conceded the test went off without a hitch.

"U.S. successfully tests missile shield," it read.



UPDATE: Go to Matt Sheffield's open thread for current developments.

__________________________________

Last night's report by Charles Johnson of Little Green Footballs that a "Beirut burning" photo that was clearly and clumsily doctored with Photoshop editing tools had made it way onto the wires from Reuters has morphed into what must be considered a full-blown scandal that should, by rights, shake the news service and other "Mainstream" Media outlets to their very foundations, and force them to reexamine how they conduct and control their photojournalistic efforts around the world.

Consider just some of what has happened in the 24 hours or so since my NewsBusters post very early Sunday morning:

  • Reuters has "dropped" the freelance Lebanese journalist after the image in question was shown to be doctored:

  • The wire service offered perhaps the lamest excuse ever offered in the history of photojournalism for Adnan Hajj, the photographer involved --


Already Arabic channel Al Jazeera wants to start an English version to run in the U.S., with a TV studio in Washington. It will be TNN, the Terrorist News Network, competing against CNN.

But now another America hater, Venezuelan president Hugo Chavez, wants to launch a channel in the U.S.

Reports the AP:



Now for something to amuse us in this day of upheaval…

Chinese propagandists just cannot help themselves, it seems. Even a report on the discovery of some interesting and rare species of giant salamander is fodder for propagandizing how wonderful China is. They can't just make a scientific announcement, but must editorialize how "precious" their discovery is, how its "favorable ecological environment" is filled with "clear streams and ponds" as well as how "waterfalls, springs, pools and linns form along over 100 streams".


Al Jazeera International, the planned English-language news channel, has languished as it encounters unexpected difficulties such as finding U.S. satellite and cable operators willing to carry it.



I'd call Jim Pinkerton's Newsday column - 'Movimiento' Aims to Take Back America - today's must-read.



Associated Press media writer David Bauder reports that Al-Jazeera International, the new English-language version of the original Al-Jazeera, is having more trouble than expected in placing the channel into American homes.

The English-language Al-Jazeera International TV network faces enough hurdles to make Olympic champion Edwin Moses tremble.



In another episode of "Why the French are Always Wrong", Le Figaro newspaper has published its latest example of how clueless the French are where it concerns what is going on in the world and why it is going on. (See article by Clicking Here)

In an editorial by Pierre Rousselin, titled "Christians Flee the East in Wake of Bush's 'Crusade' ", we are treated to an analysis of how George W. Bush is ruining the lives of Christians in the east with his evil "crusade" against Islam.