Friday's World News on ABC paid tribute to the 70th anniversary of the D-Day invasion of Normandy with an emotional look at one of the remaining veterans who survived the hellish landings on Omaha Beach. However, the Big Three newscast made a historical gaffe during anchor David Muir's introduction to the segment.

Muir directed his audience's attention to a black-and-white photo of troops landing on June 6, 1944, and contrasted it with a photo taken Friday morning supposedly at the same place: Omaha Beach. But the 70-year-old picture was actually of British and Canadian troops landing at Juno Beach miles to the east: [video below the jump]



The indefatigable David Rose of Britain's Daily Mail, working with British climate blogger Tony Newberry, has today exposed bias in news reporting of climate change of a scale heretofore unknown, even for that never-accurately-covered subject.

He reveals that, in a move orchestrated by the BBC itself and a left-wing lobby group, the British government under the Labor Party paid for BBC personnel to be taught the left-wing, pro-alarmist spin on climate issues for the specific purpose of using the "news" as propaganda.