"Well, NBC, ABC and CBS finally got around to reporting on ClimateGate" but it "wasn’t worth the wait," Media Research Center President and NewsBusters Publisher Brent Bozell said in a statement today. [Click here for the full press release]

"NBC and ABC’s reports were so biased, they left their audiences as ill-informed afterwards as they were before.  And CBS came about as close to blacking out their own coverage as possible," Bozell added, referring to how the network reported the story on a program blacked out in much of the country in favor of college football.

ABC finally reported on ClimateGate on Sunday.  But they provided no specifics from the reams of emails and data from East Anglia University that caused the scandal, and concluded their report with the flatly incorrect assertion: “The science is solid, according to a vast majority of researchers, with hotter temperatures, melting glaciers, and rising sea level providing the proof.” 



An earlier version of this blog post incorrectly stated that John Harris and Mike Allen of Politico declined to ask former vice president Al Gore about controversial emails from climate scientists who support the idea of anthropogenic global warming after knowledge of those emails was publicly disclosed.

In fact, the interview with Gore occurred before the emails were public knowledge, therefore Messrs. Harris and Allen could not have asked Gore about them. NewsBusters regrets the error.



Imagine if you will that former Alaska governor Sarah Palin was accused of taking gift cards donated to her office for redistribution to needy constituents and using them instead for a personal spending spree.

The media firestorm would swirl uncontrollably, of course, and certainly you couldn't fault the media for reporting on the ensuing criminal trial.

Well, this sort of this has happened, only to the Democratic mayor of Baltimore Sheila Dixon who was convicted yesterday on a misdemeanor charge of embezzling, yet the coverage from the broadcast networks has been non-existent until the trial's conclusion.

A search of "Sheila Dixon" among ABC, CBS, and NBC news transcripts catalogued on Nexis from January 1, 2007 to December 2, 2009 yielded only three hits. None of the stories were about Dixon's trial, and one, an April 30, 2008 "Nightline" story on predatory mortgage lending, cast Dixon in a favorable light as a champion of citizens who have been exploited by mortgage lenders.



Adam Lambert"American Idol" runner-up Adam Lambert's vocals weren't top-notch at last night's American Music Awards, but nobody really noticed. How could they, given his over-the-top and in-your-face sexual choreography?

Lambert's act during the show, aired on ABC, featured male dancers on leashes, an open-mouth kiss between Lambert and his male keyboardist, and simulated oral sex, both male-on-male and female-on-male.

Naturally, boundary-pushing Hollywood writers hailed Lambert's performance.

"As a TV viewer, I thought Lambert's performance was a gas, a delight, a blast of brash vulgarity in the midst of ordinary vulgarity," wrote Entertainment Weekly's Ken Tucker.



The Culture & Media Institute’s report on network coverage of Major Nidal Hasan and the Ft. Hood murders continues to gain media attention. On Nov. 14, Fox’s “News Watch” program led off with CMI’s findings.

“The Culture & Media Institute noticed something about the news coverage,” said host John Scott said of the Ft. Hood shooting. “Until President Obama spoke on Tuesday at a memorial service for the victims of the Ft. Hood attacks, 29 percent of evening news reports mentioned that Major Nical Malik Hasan was a Muslim. 93 percent of the stories ignored any terror connection. But after the president hinted at what ABC called ‘Islamic extremist views,” all three networks mentioned terrorism.”


On Nov. 12, Bill O’Reilly led off “The O’Reilly Factor” by framing his “Talking Points” segment around a report from the Culture & Media Institute on the biased network coverage of the Ft.


lou-dobbsLou Dobbs has resigned from CNN, and his final show aired last night. The departure is reportedly on amicable terms.

That said, this is a good time to recall that Dobbs and his employer were at very visible loggerheads a decade ago. In fact, yesterday's move by Dobbs is not his first resignation from the network. Here is Brent Baker's June 9, 1999 CyberAlert item describing what happened:

Lou Dobbs gone from CNN. Forced out by CNN President Rick Kaplan, or just frustrated by him? In a surprise announcement at the end of Tuesday’s The World Today, anchor Jim Moret informed viewers:

"And finally tonight, farewell to a colleague. Lou Dobbs, President of CNNfn and anchor of Moneyline, is resigning to launch a new Internet venture. Dobbs said he is ‘grateful to Ted Turner and CNN News Group Chairman Tom Johnson for the opportunity to have helped build CNN and cnn.com into a first-class television news and interactive institution.’ Lou Dobbs had been with CNN since its inception 19 years ago. He will start up space.com, a Web site for news, entertainment and educational content about space."

No mention of Kaplan and an on-air dispute the two had a couple of weeks ago about whether to carry live a Clinton speech may explain why. As Clay Waters of Bridge News first informed me, the May 25 Page Six column in the New York Post revealed:



Remember the case of the Census worker who was found hanging from a tree with the word ‘fed' scrawled across his chest?  You remember - he died at the hands of right-wing commentators and anti-government tea partiers.  He was killed because of an overwhelming case of right-wing paranoia.  He was murdered by Glenn Beck, Rush Limbaugh, Michelle Bachmann, and Fox News.

Keep this quiet though...

While the death of Bill Sparkman was a media sensation for pushing anti-conservative sentiments just a couple of months ago, it is receiving little to no coverage currently.  Why?  Because, as investigators have recently speculated, there is a possibility that he died by his own hands

Well, that just doesn't make for interesting news at the so-called legitimate news organizations. 

As the AP states,

"The strange case attracted national attention when it first came to light, prompting worries that it may be a sign of increased anger toward the federal government in the first year of Barack Obama's presidency."

Prompting worries from whom?  The unhinged left wishing to create sensational accusations?  Check. The list follows:



NewsBusters.org | Media Research CenterNewsBusters.org | Media Research Center
Identical Twin Statements
Earlier today, Media Research Center President and NewsBusters.org Publisher Brent Bozell announced this year's Dewey Defeats Truman Awards for incompetent political reporting. 

Also today, Democratic National Committee (DNC) Chairman Tim Kaine issued a statement on last night's election results.  

The similarities between the DNC Chair's words and CBS's Katie Couric's October 27 Award winning comments are striking.

In fact, I will provide you with each of their assertions, and reveal who said which only after the jump.  Good luck guessing.

  • "...(T)he Republican candidate (for NY-23), a moderate, was purged from the Republican Party by the most extreme elements of the conservative right wing including Sarah Palin, Rush Limbaugh and Glenn Beck.... (W)hat occurred in New York has exposed a war within the Republican Party that will not soon end.... The all out war between Republicans and the far right wing is a disaster for the Republican Party and will dog it well after today."

  • "There's growing concern among some GOP leaders that controversial commentators and far-right conservatives have hijacked the message. People like Rush Limbaugh and Sarah Palin appeal to the base... (but) you can't win with just the base.... Before the 2010 midterm elections roll around, Republicans need to get the focus back onto the Big Tent where all are welcome - and off the sideshows that are popping up along the party's fringe."



Profits, not the killing of unborn children, are the "real immorality" of abortion, according to "View" panelist Joy Behar.

Behar expressed her unique view of morality during  the Nov. 3 "Hot Topics" discussion about Abby Johnson, a Texas Planned Parenthood director who resigned from her post last month after seeing an abortion on an ultrasound.

Johnson explained to the local Texas CBS affiliate that Planned Parenthood had been pressuring her to focus on abortion, not pregnancy prevention because abortions brought in more money than family planning services.

ABC's "View" host Barbara Walters brought up Johnson's story, calling it "controversial" and Behar quickly denounced Planned Parenthood for making money off abortions. She called it "gross" and "obnoxious" before she stated, "I don't see abortions as a profit-making industry. I think that that is the real immorality of it."



Adultery did not fare well during a September 24  "Nightline" broadcast about the issue, but that didn't keep ABC's Cynthia McFadden from asking an evangelical pastor if he felt "a little intolerant" for his conservative views on the subject.

McFadden moderated a debate that tried to answer the question, "Are we born to cheat?" but appeared to mock Pastor Ed Young's responses whenever she could.

The proponents of adultery who appeared on the panel included Jenny Block, an author and participant in an open marriage, and Noel Biderman, the president and CEO of Ashley Madison, a Web site designed to help people begin extra-marital affairs. To be fair, Block and Biderman did face some tough questioning about their views, but they did not receive the same derision McFadden levied at Young.



For all that critics have hailed ABC's "Modern Family" for its non-stereotypical portrayal of a gay couple, the show itself is stereotypical Hollywood propaganda.

"Modern Family," filmed in a mock-documentary style, examines the lives of  three couples from one family. Patriarch Jay (Ed O'Neill) is married to a much-younger, feisty Colombian woman. His daughter Claire is married to Phil who treats parenting like playtime. Jay's son Mitchell, is gay, and when the show began, has just adopted a baby with his partner Cameron.

Producers treated the 12.7 million viewers who tuned in Wednesday night for the premiere to a pro-gay adoption speech within the first two minutes of the program.