The Hollywood Reporter's (THR.com) James Hibberd is reporting that the TV networks are "reluctantly" shuffling their on air schedules to fulfill their "responsibility" to air President Obama's important campaign speech... er, I mean address to the nation next week. The Nets are solemnly claiming the mantle of the patriotic American fulfilling their civic duty to air presidential addresses, it appears.

It is all well and good that they should do this, of course. Keeping the nation informed is one of those long-held, self-proclaimed charges of TV news organizations, of course. But, curiously enough, that same attention to a patriotic, civic duty to air presidential speeches didn't seem so compelling to them while Bush was in office because they often refused to air his speeches to the nation. Or, as in at least one instance, they left the speech early to go on to primetime programing.



Prominent hurricane forecaster Dr. William M. Gray, a professor at Colorado State University, appeared at The Heartland Institute's 2009 International Conference on Climate Change (ICCC) in New York on March 11 to elaborate on his theory that a natural cycle of ocean water temperatures related to the salinity (the amount of salt) in ocean water was responsible for some global warming that has taken place.

Gray also distributed a document containing a scathing critique of Dr. James Hansen, the head of NASA's Goddard Institute for Space Studies, who is widely known for his outspokenness on the issue of manmade global warming. Gray's document criticized the American Meteorological Society (AMS), an organization that issues a "seal of approval" to broadcast meteorologists, for awarding Hansen the 2009 Carl-Gustaf Rossby Research Medal.



Los Angeles's NBC television affiliate must not have gotten the memo telling them that they should not utter the name of ACORN (Association of Community Organizations for Reform Now), lest anyone reach the "wrong" conclusions.

NBC Los Angeles is the only media outlet I have found thus far to identify ACORN's presence in a story about a "disruptive display of disobedience" by members the United Teachers Los Angeles (UTLA) at a school board meeting Tuesday (the story credit is to "Associated Press/NBC Los Angeles," but as you will see later, I found no AP story containing an ACORN reference).

Here is the story headline that the Google News crawler apparently originally found:

LAschoolBoardmtgHline0309.jpg

Look at how it changed.



BidenLAjobsGaffePic0209.jpgDid you hear the one about Joe Biden claiming that Louisiana under Governor Bobby Jindal is losing 400 jobs a day?

Probably not. A search at the Washington Post on "Biden 400 jobs Louisiana" (not in quotes) came back with no results. No relevant results were returned with the same searches done at the New York Times and the LA Times.

The math-challenged Biden, who infamously said during the presidential campaign that the word "jobs" has three letters (maybe you don't know about that one either), made this false claim Wednesday morning, and almost no one noticed.

One exception was TV station KSLA, which filed this report (related but not identically scripted video can be found at link; direct link to vid is here). Reporter Fred Childress's "Fact Check" told us that Biden isn't merely wrong; the Bayou State actually gained seasonally adjusted jobs in December:



"What’s worse than the liberal media’s sycophantic coverage of President Barack Obama? ABC’s George Stephanopoulos actively helping design and deliver the Administration’s strategy and message - which he is then charged with reporting."

That was MRC President and NewsBusters Publisher Brent Bozell's reaction to Tuesday's report by Politico that the "This Week" anchor has daily strategy and message chats with former Clinton administration alumni: Rahm Emanuel -- Obama's White House chief of staff -- and CNN pundits Paul Begala and James Carville.

“For Stephanopoulos, the line between journalist and liberal strategist would be completely obliterated were it not for the fact that it apparently never existed at all. He didn’t fail in his attempt at transformation from liberal operative to journalist – he never made the effort," Bozell concluded.

The full press release exists after the jump.



GazaDestructionWithBushPic0109Correction (Feb. 10, 2009): Corrected from original reporting attributing AP and Getty with the photo editing. In fact it was ABCNews.com, not AP or Getty Images that overlaid the Bush photo on the Gaza rubble photo. AP and Getty Images supplied the respective photos.  Thanks to the folks at StinkyJournalism.org for pointing out the error.

I guess, since flat-out fauxtography as practiced in 2006 in the Middle East has become so difficult, and has been shown as likely to be detected, that the press has decided to go with "creative" image placement to do the dirty work that must be done to create sympathy for Hamas and antipathy towards President Bush and the United States.

For "some reason," the editors at ABCNews.com placed President Bush's image at its bottom right. The photo compilation (shown above) accompanied a report by Miguel Marquez and Simon McGregor-Wood that appears to have also run on the network's "World News" program.

The wreckage in the photo purports to be "the destroyed house of Hamas leader of Nizar Rayan following an Israeli air strike the day before in Jabalia in the northern Gaza Strip" (given the state of reporting out of the region, one never knows for sure).

There is no good reason for Mr. Bush's picture to be included, since:



CNNgazaFakeStoryPic010809

See Jan. 9 Follow-up -- "CNN Doubles Down: Reposts Withdrawn Video of Apparently Faked CPR Attempt on 'Dead' Palestinian Child"

Not that it ever really went away, but fake news is back in Gaza, and the worldwide media is being played.

Many readers will likely detect the fakery in the linked video pictured on the right on their own (HTs to Charles Johnson at Little Green Footballs [LGF] and Bob Owens of Confederate Yankee via Instapundit).

The video purports to show the death and hasty burial of a cameraman's 12 year-old younger brother, one of two children allegedly killed on the roof of their home in rocket fire from an Israeli drone.

A seemingly pretty knowledgeable LGF commenter spotted what many inexpert readers who see the video will also catch (bolds are mine):

I’m no military expert, but I am a doctor, and this video is bullsh-t. The chest compressions that were being performed at the beginning of this video were absolutely, positively fake. The large man in the white coat was NOT performing CPR on that child. He was just sort of tapping on the child’s sternum a little bit with his fingers. You can’t make blood flow like that. Furthermore, there’s no point in doing chest compressions if you’re not also ventilating the patient somehow.



Here is some much-needed sanity from Business & Media Institute commentator Dan Kennedy: The first sprouts of the new American economy are already breaking through the snow.

Some associates and I have recently invested capital in forming a new bank.



obama3Why can't everyone just settle down, get out of the way, get rid of the "distractions," and let Barack Obama do his magic? That seems to be a recurring media meme during this presidential transition period.

Here are just a few examples in just the past 30 days:

  • In a December 12 "analysis" piece at Reuters, Steve Holland opened by telling readers that "A political scandal that led to the arrest of Illinois' governor has become an unwelcome distraction for President-elect Barack Obama as he tries to keep his focus on preparing to run the country."
  • Amanda Paulson's Christian Science Monitor report on December 23 about Obama's internal investigation of contacts between his team and Illinois Governor Rod Blagojevich fretted that "As the saga of Gov. Rod Blagojevich and his alleged “political corruption crime spree” has played out over the past two weeks, it’s been an unwelcome distraction for another politician from Illinois: President-elect Obama."
  • And yesterday, Brent Baker of NewsBusters caught ABC World News Tonight anchor Dan Harris worrying that Bill Richardson's unexpected withdrawal as Commerce Secretary nominee might be "a distraction in the key early days."

AFP's Jitendra Joshi offered up the latest example yesterday:



For at least ten seconds there, it appeared Margaret Warner thought PBS stood for the Palestinian Broadcast Service.

On last night's NewsHour Ms. Warner, whilst interviewing Israel's Ambassador to the United States Sallai Meridor, posed one of the dumbest questions in the long, dumb history of broadcast journalism. 

So banal was her query that there was for nearly five seconds the most pregnant of pauses, broken finally by Ambassador Meridor's bemused and chagrined response.  Which Ms. Warner followed with another question of nearly equal asinine force. 

Ms. Warner was fairly addled throughout (transcript below the fold), but nothing else she said rose quite to the heights of foolishness as did this.  We have edited in after the exchange an earlier statement from Ambassador Meridor that we think pretty much sums it all up.



The three broadcast networks started their evening newscasts on Tuesday with stories on Illinois Governor Rod Blagojevich's arrest and corruption charges. All of the newscasts mentioned Blagojevich's Democratic affiliation, but only in passing. And, only ABC's World News questioned the details about the Illinois Governor's relationship with President-elect Barack Obama, while NBC and CBS brushed over the President-elect's connections with Blagojevich and seemed content to end their investigation of this relationship by reporting on Obama's statement that he was not aware of what was going on.

ABC and NBC both identified Blagojevich as a Democrat early in their reports. NBC "Nightly News" anchor Brian Williams's introduction to the report by Lee Cowan described the charge as "that the two-term Democratic governor tried to sell a seat in the US Senate to the highest bidder." Brian Ross, reporting for ABC's "World News," identified the Illinois governor as "the boyish looking Democrat branded a greedy, foul mouth politician who tried to sell a US Senate seat to the highest bidder."

The CBS "Evening News," however, did not identify Blagojevich as a Democrat until the very end of Dean Reynolds's report when an on-screen graphic identified the governor as "(D) Illinois" and Reynolds claimed that "fellow Democrats worry that whoever he might pick could wind up tainted politically and could ultimately cost the party a valuable seat in Congress."



The new moderator of Meet the Press is a good fit on The Olbermann Network

Editor's Note: This first appeared this morning in Human Events.

NewsBusters.org | Media Research Center
More Than Mere Shouting Distance From Objectivity
Tom Brokaw's last performance as fill-in moderator of NBC's premier news show, Meet the Press, included a pretty blatant Leftist query.  Interviewing President-elect Barack Obama, southpaw Brokaw uncorked a wild one on energy:

"Let's talk for a moment about consumer responsibility when it comes to the auto industry.  As soon as gas prices began to drop, consumers moved back to the larger cars once again, the SUVs and the big gas consumers.  Why not take this opportunity to put a tax on gasoline, bump it back up to $4.00 a gallon - where people are prepared to pay for that - and use that revenue for alternative energy and as a signal to consumers that these days are gone.  We're not going to have gasoline that you can just fill-up for $20 anymore."

Brokaw's last stand as MTP host served as the perfect lead-in to his final official MTP duty -- introducing his permanent successor, longtime NBC and MSNBC White House reporter David Gregory.