On Sunday’s This Week, ABC’s George Stephanopoulos made a second on-air apology for failing to disclose that he donated $75,000 to the Clinton Foundation from 2012-2014. 



On Fox News Sunday, the entire political panel blasted ABC News’ George Stephanopoulos for his failure to disclose $75,000 worth of donations to the Clinton Foundation despite covering the Clintons and promoting the work of the foundation over the years. Brit Hume criticized the ABC anchor’s actions and argued “if there's anybody in the world that you want to seem independent from it’s the Clintons. That's the mistake…I think by and large he's done a good job being even-handed in his work. But this was a mistake and I'm not sure he'll recover from it any time soon.”



Would Hillary Clinton - or any other Democrat candidate - consent to be interviewed on Fox by Karl Rove? 



Apparently ABC News standards have dropped since Geraldo Rivera used to work for them. Unlike George Stephanopolous -- who is currently still employed even after his $75,000 donation to the Clinton Foundation -- Rivera was axed when he made a mere $200 political contribution back in 1985. 



George Stephanopoulos may be in trouble right now for donating cash to the Clintons but for years he’s been giving in-kind contributions, in the form of on-air praise and suck-up questions to them in his time as anchor of Good Morning America and host of This Week.



Speaking with Megyn Kelly on Thursday’s Kelly File, Fox News Channel’s MediaBuzz host Howard Kurtz slammed ABC News chief anchor George Stephanopoulos for committing an “unthinkable” blunder in making previously disclosed donations totaling $75,000 to the Clinton Foundation that’s “so severe that it really threatens to undo” his record over “his 18 years at ABC News.” When asked by Kelly just “how bad is” this scandal, Kurtz began by reminding viewers that it’s “[s]uch a bombshell that George Stephanopoulos has now had to withdraw as ABC's moderator in the Republican presidential debate next year.” 



ABC News chief anchor George Stephanopoulos, who helped President Bill Clinton juggle various scandals during the 1992 campaign and as White House communication director, has apologized for failing to disclose a total of $75,000 in donations to the controversial Clinton Foundation, even before grilling Peter Schweizer, the author of Clinton Cash. The New York Times ran a surprising front-page story , "Stephanopoulos Gifts Reinforce G.O.P. Doubts," which actually touched on examples of Stephanopoulos bias against the GOP, though claiming that such bias had previously been only "circumstantial." Oh really?



In the uproar over George Stephanopoulos’s hefty, long-undisclosed contributions to the Clinton Foundation, New York magazine blogger Jonathan Chait casts himself in a role similar to that of the child in the tale “The Emperor’s New Clothes” who, after so many have admired their ruler’s supposedly magnificent outfit, points out that the monarch actually is wearing nothing at all.

“Everybody agrees this is terrible,” wrote Chait in a Thursday post. “But…why? [Rand] Paul accuses Stephanopoulos of harboring a ‘conflict of interest.’ But donating money to a charitable foundation is not an interest…It’s true that some donors have an incentive to use the Foundation to get close to the Clintons in a way that might benefit their business interests…But none of those problems reflects poorly on Stephanopoulos.”

The Clinton Foundation, Chait remarked, “is, after all, a charity. It used to have non-partisan overtones…Stephanopoulos’s defense — that he just wanted to donate to the Foundation’s work on AIDS prevention and deforestation — seems 100 percent persuasive. He is the victim of the ethical taint of the Clintons’ poorly handled business dealings, combined with an underlying right-wing suspicion of the liberal media, but what his critics have yet to produce is a coherent case against him.”



Even as he apologized on Friday for donating $75,000 to the Clinton Foundation, George Stephanopoulos tried to spin the contributions as innocent, swearing, "I have made substantial donations to dozens of charities, including the Clinton Global Foundation... I made them strictly to support work done to stop the spread of AIDS, help children and protect the environment in poor countries." 



After coming under heavy criticism for donating $75,000 to the foundation of Bill and Hillary Clinton, George Stephanopoulos on Friday made an on-air apology. Addressing the revelation that he failed to inform viewers or his bosses at ABC, Stephanopoulos conceded on Good Morning America, "I should have made additional disclosures on air when we covered the foundation and I now believe directing personal donations to that foundation was a mistake." 



On the heels of the news Thursday that former Clinton aide and ABC News chief anchor George Stephanopoulos gave a previously-undisclosed $75,000 to the Clinton Foundation, the “big three” of ABC, CBS, and NBC joined MSNBC in making no on-air mention of the newest scandal facing the foundation. As of Thursday night at 10:30 p.m. Eastern, the scandal was mentioned on ten different Fox News Channel (FNC) shows and only once on CNN, but not a single mention on MSNBC.

 



So how did Politico break the George Stephanopoulos Clinton Foundation donations story? Actually they didn't break it at all. The story was shopped to Politico after the Washington Free Beacon made inquiries to ABC News about Stephanopoulos' contributions to the Clinton Foundation. Apparently ABC News thought Politico would offer more favorable coverage so they leaked the story to Politico. However, to his great credit, Politico writer Jack Shafer not only acknowledged the crucial role of the Free Beacon but was also highly critical of ABC News for this tactic.