On Friday's Rick's List, CNN's Rick Sanchez revisited a story he did on Tuesday where he forwarded Islamic group CAIR's publicity stunt about a Virginia license plate that apparently contained racist messages. The Washington Post, as well, updated their story on Friday, pointing to the driver's apparent Facebook page, which contained white supremacist messages, but CNN was unable to confirm their report.

Both news agencies initially jumped on CAIR's admitted speculation about the pickup truck's license plate numbers, which they claimed represented a slogan from a deceased white supremacist leader, and numbers which translated as "Heil Hitler." Brigid Schulte of the Post broke the controversy in her April 22 story, which only presented the Islamic advocacy group's side of the story (possibly because of privacy rules in Virginia). Sanchez did the same in his Tuesday segment.

Schulte followed through with an article on Thursday, after the owner of the truck, Douglas Story, contacted The Washington Post to claim that the numbers actually represented his favorite NASCAR drivers, Tony Stewart and Dale Earnhardt, Jr., who race under those respective numbers. Story was forced to get a new license plate after the Virginia DMV recalled his plate.


Even though all three of Wednesday’s broadcast network evening newscasts reported on President Obama’s decision to attend the climate change summit in Copenhagen, they also continued to ignore email evidence that scientists who push global warming theory have distorted data to support their assertions while trying to suppress the views of dissenters. FNC’s Special Report with Bret Baier gave attention to the Climategate controversy on Monday and Wednesday, while Wednesday’s The Situation Room on CNN, guest hosted by Suzanne Malveaux, ran what appears to be CNN’s first story on the controversy, but correspondent Brooke Baldwin downplayed the story’s significance. The same story ran twice on the Friday, November 27, American Morning on CNN.

Baldwin began and ended her report fretting over the timing of the revelation as coming so soon before the climate change summit in Copenhagen. She also twice referred to a climate change "consensus," a loaded term which is normally employed by those who believe global warming theory is not debatable. Baldwin began her report by rhetorically asking, "How about the timing of all of this?"



It only took CNN six days to notice the growing international scandal known as Climategate, and when it finally reported on the matter, it predictably did so by downplaying the significance.

Maybe even more embarrassing for the supposedly "Most Trusted Name In News," Russia Today did a far better job of detailing what happened at Britain's Climate Research Unit and how the global warming debate is impacted by it.

Throughout her report on Wednesday's "The Situation Room," CNN correspondent Brooke Baldwin regularly referred to the "global warming consensus."

Even worse, she complained about there being "very little context" in the e-mail messages hacked from a "climate research institute," but never actually read ONE complete message or named ONE of the scientists involved.

Baldwin also withheld from viewers the connection these scientists have to the United Nations' Intergovernmental Panel on Climate Change as well as their ties to the White House and Congressional Democrats (videos embedded below the fold with CNN transcript):



CNN sent its deputy political editor Paul Steinhauser to Capitol Hill on Saturday morning to file a few reports from a Fourth of July Tea Party protest at Upper Senate Park. In no way did he repeat Susan Roesgen’s infamously combative "this is not really family viewing" fight with protesters, and Anderson Cooper was nowhere to be found with raunchy "teabagging" jokes.