Latest Posts

NY Times, CNN sling mud at businessman Pickens charitable gift, calling it a controversy even though actions were legal and school benefits from the gift.


Via Fishbowl DC, we learn that Howard Mortman's created a new feature on his blog asking famous media types what they read on the Internet. In the early going, both Newsweek top political reporter Howard Fineman and ABC correspondent Jake Tapper list some typical major-media sites, but more interesting to the reader is their claims to digest a balanced diet of blog intake on a daily basis.



CBS is in trouble for a "48 Hours" story that changed the front page photo of a Missouri newspaper. The original front page photo from the Columbia Daily Tribune showed convicted murder Ryan Ferguson wearing an orange prison jumpsuit. CBS altered the newspaper's front page by putting in a different picture but representing it as from the newspaper. The new picture showed Ferguson wearing a suit and tie.

The story, entitled "Dream Killer," questions whether Ryan Ferguson was convicted unjustly.

"48 Hours" executive producer Susan Zirinsky says it "was an egregious oversight for us not to know it," although "we don’t feel it changed the editorial value of the story, per se."

The Columbia Daily Tribune interviewed Bob Steele on the ethics of CBS' actions. Steele teaches ethics at the Poynter Institute, a journalism training center in Florida.


Sports columnist Harvey Araton ventured onto thin ice with an anti-Bush metaphor on Wednesday while relaying the simmering feud between Olympic speedskaters Chad Hedrick and Shani Davis:



NY Times columnist Thomas Friedman is for many the voice of the center-left foreign policy establishment in the U.S. So much so that, in introducing him this morning, GMA host Charlies Gibson declared that Friedman's latest book should be required reading.



Washington Post sports columnist Mike Wise took apart Bryant Gumbel's racial trash-talking about the Winter Olympics in Friday's paper as I hoped a sports writer would.



Here in Annapolis, Maryland, local, state, and national media remained silent while Democrats in the General Assembly quietly overrode no less than three vetos by Republican Governor Bob Ehrlich, making Maryland's voting laws the least transparent and most liberal in the nation. From local and state news sources, not a word was breathed. From the national media, including, even, Fox News... Nothing!



All the broadcast network evening newscasts on Thursday led with fears of “civil war” in Iraq, a topic of much cable focus too during the day, but unlike ABC and NBC, the CBS Evening News decided to highlight a slam at the Bush administration from a liberal hero, crusading anti-war Democratic Congressman John Murtha.


National Public Radio's "Diane Rehm Show" is created at American University NPR station WAMU (88.5 FM), but is nationally syndicated to about 100 stations. Today's first hour tilted to the left. On one side was retired Air Force officer Randall Larsen, a founder of the Institute for Homeland Security, calmly arguing that the DPW deal is not a grave threat. On the other side was a pile of Democrats arguing against soft-on-defense President Bush: Sen.



Ex-ABCer Josh Gerstein reports in the New York Sun on the struggles of Al Gore's cable channel, named Current TV. We not only learn it's not widespread enough to be studied for ratings, but that it has an unsurprising liberal bias, a potentially Tipper-shocking appetite for raunch, and a legal problem: those greedheads at Minnesota Public Radio are taking them to court over the "Current" name. First, Gerstein's report on the liberal bias:



Fear Mongering about foreign investment should be a passing fad.


Reporter Miguel Marquez adopts governments safety reasoning, ignores the taxpayer money trail.


British tech site The Register reported that Linda Callahan was trying to sign up for an email account with Verizon and was not allowed to because her name was blasphemous to Yahoo, which is in partnership with Verizon.

Yahoo banned any name that has "Allah" in it, including Callahan or Kallahar. The blasphemy policy didn't, however, cover God, Jesus or Buddah.



The Associated Press headlines:

Arab Co., White House Had Secret Agreement

And follows with:

The Bush administration secretly required a company in the United Arab Emirates to cooperate with future U.S. investigations before approving its takeover of operations at six American ports, according to documents obtained by The Associated Press. It chose not to impose other, routine restrictions.

Later in the story we read:



You know the old line: find me a one-handed expert. The kind that doesn't say 'on the one hand, but on the other hand.' The Today show found one this morning. Terrorism expert and former National Security Council member Roger Cressey was single-handedly unequivocal in his support of the UAE port deal when interviewed by Matt Lauer.