Latest Posts

The broadcast network evening newscasts on Tuesday night refrained from applying any ideological tag to the far-left group of lawyers, who represent terror suspects at Guantanamo and elsewhere, which filed a lawsuit against the NSA's program to eavesdrop on communications between terrorists abroad and people inside the U.S., but none hesitated to place a conservative label on those opposed to Oregon's assisted-suicide law (which the Supreme Court upheld). The network reporters avoided labeling the Center for Constitutional Rights (CCR), which was founded by the radical-left William Kunstler, and whose President, Michael Ratner, declared last month: “Every American should be in political rebellion against the criminals now running this country."

On CBS, Wyatt Andrews related how, in ruling against the assisted-suicide law, former Attorney General John Ashcroft “was answering to conservatives pushing the Bush administration to protect life.” Andrews added: "This ruling also brought the first big case vote by the new chief justice, John Roberts, who sided with the conservative minority." But, without any labeling, John Roberts reported how “the NSA spying program was branded a violation of the Constitution by two civil liberties groups.” ABC's Lisa Stark pointed out how “the court's two most conservative members, Scalia and Thomas, disagreed” with the majority ruling. Anchor Bob Woodruff, however, had teased the newscast: "Two major civil rights groups sue to shut down the Bush administration's secret eavesdropping program." Pierre Thomas made those suing seem innocuous, relaying how the “attorneys, along with authors, scholars and Muslim support groups, claim unauthorized government eavesdropping will limit their ability to do their jobs." Over on NBC, Pete Williams noted how “Christian conservatives today called the ruling dangerous,” yet anchor Brian Williams announced how “today, civil rights lawyers filed the first lawsuit to challenge the government's program of monitoring the overseas phone calls of some Americans." (Transcripts follow.)



By now, we've all heard about Hillary Clinton's bombastic "plantation" remark at an MLK Day event at a Harlem church yesterday (Monday, January 16, 2006).

One place you won't hear about it is in today's print edition of the Los Angeles Times, who failed to find room for even one word about the statement.



Apparently even Chris Matthews has his limits when it comes to swallowing Dem BS.  The proof came on tonight's Hardball, when Matthews clearly wasn't buying Al Sharpton's transparently lame defense of Hillary Clinton's allegation, at an MLK Day event, that "the House of Representatives has been run like a plantation, and you know what I'm talking about."



Earlier today on The Situation Room with Wolf Blitzer, contributing correspondent Bruce Morton hosted a  list of "political  gaffes." Noticeably missing from the list was former President Clinton and VP Al Gore, as well as Al Sharpton and a long list of other Democrats.

While CNN set up the piece with the latest outlandish comments from Hillary Clinton and Mayor Nagin, I do find it telling that they picked on Pat Robertson while they had only a millisecond of the Rev. Jesse Jackson.



Today (Tuesday) the San Francisco Chronicle ran an editorial entitled, “Why Alito is the wrong choice.” Instead of demonstrating what it says, it demonstrates why the Chronicle has failed to do its homework as reporters, in preparing its editorial. Here’s why:

The editorial begins with this statement:



According to Ellis Henican, the "I-word [is] even being mentioned on Capitol Hill." Henican, a Fox News analyst and Newsday columnist, appeared on the January 17th edition of Fox and Friends at 6:18AM EST. He excitedly referenced an impeachment mention during Arlen Specter’s January 15th appearance on ABC's This Week.



Last Friday I noted Roger Keith Coleman was proven guilty of murder through DNA testing and wondered if Time would note that fact, since back in 1992 they featured him as their anti-death penalty cover boy. Well in this week's Milestones section of Time they in fact did mention it.


Up front in the "Periscope" section of Newsweek, it's reported that Sen. Joe Biden, stung by all the arrows about his blah-blah-blah at the Alito confirmation hearings, suggested that perhaps Supreme Court nominees should face a murder board of liberal media inquiries instead. He suggested confirmation hearings before the Senate Judiciary Committee should just be junked:



But reporters still ignore free market advocates who predicted it.


The Times commemorates Martin Luther King day in its usual way, making it a Bush-bashing holiday.

Back in 2004, reporter Jeffrey Gettleman lit into Bush for going to Atlanta to mark the day. Here are some excerpts from his January 15, 2004 report:



The media, okay really just another reporter who hates O'Reilly, finally discovered that we aren't going to swallow everything they shovel on us without question. Another journalist admits there is plaigiarism in "every newsroom in America." The WashPost ombud admits their Abramoff coverage hasn't even begun to mention all the Democrats involved (very end of article) but that might change any minute now. Consider me holding my breath. The U.S. military saved a reporter who had been kidnapped in Iraq before anyone even knew he had been missing for 5 days (no need to thank them, they know you owe them your life.) And the media is taking heat for actually doing what the military asks of them, but only when it comes to saving one of their own.

90 members of the Hollywood Foreign Press Association love gay cowboys and transvestites far more than American movie-goers do. Chalk up another 7500 articles. Meanwhile one of the cowpokes claimed the rural bans on the movie were due to "racism". Calls to determine what part of the world the "gay race" migrated from went unreturned.

Wishy washy mayor Ray Nagin said hurricanes are messages that God is mad at us for being in Iraq, and that New Orleans will be "chocolate" again (is that what you call it?) Don't worry, the media will only portray Pat Robertson as crazy for purporting to know what God is thinking.

Al Gore is on a rampage claiming that George Bush is a criminal for



There were no Democrats involved with the Abramoff probe? After reading the latest online NYT assesment of the facts, you'd think that.



On "Good Morning America" today, the 8 AM newscast had a few embarrassing errors. News anchor Kate Snow stumbled as she explained that today's NASA mission to Pluto will be powered by "24 pounds of plutonium" -- "I'll have to check that," she said as she read through it. (Doesn't she read through the news a time or two before taking the newscast on air?) At newscast's end, she said my bad, yes, it's 24 pounds. Obviously, Kate Snow is literally not a rocket (or nuclear) scientist.



The demonstrators' signs read "Withdraw the Terrorist US Army", so naturally I assumed it was a DNC event, perhaps with John Kerry and Al Gore leading the way. But no, turns out that for the second day running the Today show devoted an extended first segment to the attempted strike on Zawahiri and the harm it might have done to our relations with Pakistan.



FNC’s Brit Hume on Monday night picked up on how, in trying to smear Supreme Court nominee Samuel Alito as a bigot, Senator Ted Kennedy, in a quote showcased by many media outlets, read from what was really a satire. Hume noted how at the hearings last week Kennedy read this from a magazine published by Concerned Alumni of Princeton (CAP): “People nowadays just don't seem to know their place. Everywhere one turns, blacks and Hispanics are demanding jobs simply because they're black and Hispanic.” Hume informed his viewers: “But the magazine's editor at the time says the article was pure satire, a send-up of what liberals think conservatives think. He added quote, 'I think left-wing groups have been feeding Senator Kennedy snippets and he has been mindlessly reciting them,' unquote." As Tim Graham noted in a Friday NewsBusters item, in his ABCNews.com blog that day, Jake Tapper first reported how Dinesh D’Souza, the editor to whom Hume referred, had let him know that the 1983 piece in Prospect magazine was satire.

Last week, NBC, CNN and the Washington Post -- amongst many other outlets -- highlighted Kennedy’s reading of the quote, which he displayed on a board behind him, yet none, as far as I’ve observed, have offered any clarification. NBC’s Pete Williams featured the Kennedy soundbite on Wednesday’s NBC Nightly News and Thursday’s Today; CNN’s Bob Franken recited it himself on Thursday’s American Morning; and two Thursday Washington Post stories quoted Kennedy’s citation of the quote. (Rundown follows.)