By Tom Blumer | October 16, 2015 | 7:44 PM EDT

The New York Times has not merely climbed aboard the bandwagon of Truth, which exalts the fraudulent September 2004 CBS 60 Minutes report about President George W. Bush's Texas Air National Guard Service. It's now serving as the film's de facto lead apologist.

The most recent example demonstrating how deeply in the tank the Old Gray Lady has gone is Stephen Holden's Thursday film review published in Friday's print edition. Holden's praise comes from an alternative universe where genuine "truth" clearly doesn't matter, and uses a tortured analogy which in reality disproves his attempt at making a point (bolds are mine throughout this post):

By Tom Blumer | October 16, 2015 | 12:50 AM EDT

The disgraceful determination of Hollywood to rewrite history not favorable to the left, its causes and its personalities has perhaps reached its nadir with the laughably misnamed movie Truth.

The film is about Dan Rather's September 2004 60 Minutes report on President George W. Bush's Texas Air National Guard Service during the 1970s. In Rather's words, "The nuanced, not preachy, script makes clear our report was true." The script may say that, but the historical record doesn't. On October 2, John H. Hinderaker and Scott W. Johnson's writeup detailing how bogus that report was from top to bottom appeared online at The Weekly Standard. Reading that essay in its entirely is undoubtedly important; but in this case, so is ridicule. Megan McArdle at Bloomberg View supplied that back in July.

By Tom Blumer | September 30, 2015 | 11:59 PM EDT

Apparently, the establishment press is waiting for its marching orders on how to handle what an Investor's Business Daily editorial has already called a "scandal."

This one's a joint effort involving Hillary Clinton, Sidney Blumenthal, a recently deceased former CIA operative named Tyler Drumheller who worked with Blumenthal — and CBS News. As Mark Hemingway at the Weekly Standard reported Tuesday afternoon (i.e., now approaching two overnight news cycles ago), "Drumheller, the former chief of the CIA’s clandestine service in Europe who was working directly with Blumenthal as a member of Clinton’s spy network, was concurrently working as a consultant to CBS News and its venerable news program 60 Minutes." IBD's question, reacting to Hemingway's report: "Who is more corrupt, Clinton or the mainstream media?"

By Mark Finkelstein | July 27, 2015 | 8:51 PM EDT

Is Hillary hearing donkey hoofbeats? On his Weekly Standard podcast today, Bill Kristol put the odds at "better than 50/50" that one or more of Elizabeth Warren, Joe Biden or John Kerry would jump into the race against a Hillary Clinton whom he described as "extraordinarily weak."

Kristol made an undeniable point, to wit, that "if someone came down and gave you the poll numbers on Hillary Clinton, from the last two, three, four public polls, you would look at that and say, whoah: this is a very weak and very vulnerable frontrunner."

By Scott Whitlock | August 12, 2014 | 3:13 PM EDT

According to an expose in the August 18 Weekly Standard, the New York Times hates critical comments and won't print letters to the editors that challenge NYT facts. Writer Kenneth L. Woodward detailed a behind-the-scenes battle to get the paper to correct inaccurate information by Maureen Dowd. 

After dealing with an editor, Woodward recounted, "In sum, the Times was telling me that they will accept letters that offer a different opinion, but those that challenge assertions of fact are relegated to the editors of the Corrections column, where minutiae like misspelled names and erroneous dates are corrected for the record."

By Tom Blumer | July 10, 2014 | 12:44 AM EDT

At the Politico Wednesday afternoon, Jonathan Topaz covered Texas Democratic Congressman Henry Cuellar's sharp criticism of President Barack Obama's failure to visit the nation's southern border, or for that matter any of the detention centers set up for "Unaccompanied Alien Children" (the Department of Homeland Security's term).

The Politico is where many stories the rest of the establishment press would rather not cover go to die; they then appear to say, "Well, the Politico covered it, so we don't have to." During the Reagan, Bush 41 and Bush 43 presidencies, the press went with saturation coverage of Republicans who criticized a president from their party. The degree of coverage in Cuellar's situation is quite the opposite, even though, as we shall see, the White House has contacted him in an attempt to convince him to shut up.

By Tom Blumer | February 11, 2014 | 11:53 PM EST

Veteran journalist David Collins is a columnist at the New London Day in Connecticut.

In a column supposedly published on Sunday but "updated" on Saturday (I'm not kidding), Collins assessed the aftermath of the Supreme Court's odious Kelo v. New London decision in 2005 in reacting to a lengthy story by Charlotte Allen in the February 10 issue of the Weekly Standard. In the process, he betrayed two erroneous mindsets about the case which I believe are common among members of the establishment press. The first is that it was purely a matter of "conservatives" backing property rights against "liberal interventionism." The second is his contention that the total lack of any development in the contested area in the nearly nine years since the Court's decision "is not that compelling beyond New London."

By Sean Long | October 10, 2013 | 3:47 PM EDT

President Obama nominated Janet Yellen, Fed vice chair, to head the Federal Reserve on Oct. 9. If confirmed, she will take on Ben Bernanke’s role as chairman and be the first woman in that role. Networks lauded her nomination that evening, after having paid little attention to her liberal policies in recent months.

Broadcast network evening and morning shows were giddy at the nomination of Yellen. Her economic experience, intelligence and “working class roots” were all praised the night of her nomination and the following morning.  

By Randy Hall | June 13, 2013 | 10:59 PM EDT

Most press conferences are very serious affairs, with reporters seeking important information to distribute to the public about a wide variety of issues. That wasn't quite the case on Thursday, when John McCormack of the Weekly Standard magazine asked House Minority Leader Nancy Pelosi to explain the moral difference between Dr. Kermit Gosnell's murder of infants born alive and legalized late-term abortion.

Not only did the question anger the California Democrat, it also resulted in laughter from other reporters in the room.

By Noel Sheppard | April 13, 2013 | 12:04 PM EDT

As NewsBusters readers are well aware, Bill Maher is not someone that should be casting aspersions on other people’s intellects.

Despite this, the host of HBO’s Real Time Friday said of the conservative magazine the Weekly Standard, “Everything in it is a lie told to an idiot” (video follows with commentary):

By Tom Blumer | February 9, 2013 | 9:56 AM EST

Does the Politico do so little noteworthy original work that it has to make it appear as if it's taking credit for stories it didn't break? It sure looks like it from here.

In a story about President Obama's Organizing For Action organization, the not-for-profit lobbying result after Obama and those running the presidential campaign's Organizing For America chose to become a permanent fixture, Politico's Byron Tau predictably whitewashed the seriousness of OFA's violation of IRS rules against partisan political activity in allowing a supporter of Democrat Terry McAuliffe to recruit signature gatherers for his gubernatorial campaign. Tau also acted as if his web site had gotten the story either first or at the same time as a competitor when he wrote in his second paragraph that "OFA removed the post after it was flagged by POLITICO and the Weekly Standard." Then, in the final sentence of his 11-paragraph entry -- one I guess he hopes nobody will read -- Tau wrote:

By Matt Hadro | January 18, 2013 | 6:21 PM EST

It turns out that the Romney campaign was right to claim that Fiat, who owns Chrysler, would be making Jeeps in China instead of America, even though the media disparaged that case at the time with PolitiFact going so far as to declare the ad "Lie of the Year." According to PolitiFact, the campaign falsely implied the jobs would be outsourced, among other claims.

As Reuters reported yesterday, "Fiat (FIA.MI) and its U.S. unit Chrysler expect to roll out at least 100,000 Jeeps in China when production starts in 2014 as they seek to catch up with rivals in the world's biggest car market."