By Tim Graham | September 28, 2016 | 1:04 PM EDT

Washington Post media blogger Erik Wemple grabbed a quick interview with NBC News president Andrew Lack at the first presidential debate at Hofstra University. Lack predictably talked up Brian Williams and his new show The 11th Hour as "off to a nice start." (As usual, MSNBC is getting thumped in the ratings by O'Reilly Factor reruns.) But Lack tried to claim the serial-exaggeration scandal that forced Williams out of his NBC Nightly News anchor chair last year was already "ancient history," as far as he was concerned.

By Tom Blumer | September 26, 2016 | 7:36 PM EDT

Never let it be said that the folks at the Associated Press aren't on top of the news, making sure that readers as well as subscribers who use AP copy in their radio and TV broadcasts learn the most important developments of the day.

That's sarcasm, folks. Friday evening, in a story primarily about the FBI's grant of immunity to longtime Hillary Clinton assistant Cheryl Mills, the AP's Michael Biesecker blandly informed readers — in Paragraph 22 of 25 — that, in regards to her illegal and improperly secured private server, "The new FBI documents (released Friday) also reveal that Clinton occasionally exchanged messages with President Barack Obama, who used a pseudonymous email address." That's it. Nothing unusual here. Now move along.

By Tim Graham | September 21, 2016 | 10:30 PM EDT

New York magazine writer Gabriel Sherman has been the liberal media’s leading investigator/prosecutor of former Fox News boss Roger Ailes and the network’s settlement with Gretchen Carlson on sexual harassment claims. Now Evan Gahr in the New York Observer reports that Sherman didn’t exactly come clean with readers about lengthy negotiations to get hired by MSNBC:

By Julia A. Seymour | September 21, 2016 | 4:51 PM EDT

Energy & Environmental Legal Institute released new documentation showing what it called “collusion” between the Environmental Protection Agency, environmentalist groups and even reporters.

FOIA-ed emails obtained by E&E Legal, the Competitive Enterprise Institute and Jeb Harmon showed that the EPA’s Michael Goo used a private email account to correspond with individuals about EPA business. People contacting him through his private emails included lobbyists, eco-groups like the Sierra Club, Clean Air Task Force and National Resources Defense Council and journalists.

“Dozens of emails leave no doubt that moving select correspondence about EPA-related business to non-official email accounts was an understood, deliberate and widespread practice in the Obama EPA,” the report compiled by attorney Chris Horner stated.

By Tom Blumer | September 17, 2016 | 10:42 AM EDT

Friday night, yours truly detailed the latest evidence demonstrating that the Hillary Clinton campaign and a close confidant of Mrs. Clinton herself were involved in early 2008 in spreading the “birther” rumors, i.e., that then-Illinois Senator Barack Obama was not born in the U.S. Despite this news and other longstanding items, the Associated Press and others still insist that there is "no evidence" that Mrs. Clinton was connected with the rumors' initiation.

Concerning the Clinton confidant, former McClatchy Washington Bureau chief James Asher tweeted early Friday morning that Sidney Blumenthal “spread the Obama birther rumor to me in 2008, asking us to investigate.” What he didn’t say is that Blumenthal’s urgings actually caused McClatchy to investigate the matter, even sending reporter(s) to Kenya, where Blumenthal had “told me (Asher) in person Obama (was) born."

By Matthew Balan | September 13, 2016 | 1:43 PM EDT

Bob Owens of BearingArms.com revealed in a Tuesday item that "the Virginia Citizens Defense League (VCDL), along with two of its members, today filed a $12 million defamation lawsuit against Katie Couric...for false and defamatory footage featured in the 2016 documentary film Under the Gun." Couric and her collaborators came under fire when the documentary released, after many pointed out that they deceptively edited footage of gun rights supporters appearing to be stumped by a question asked by Couric.

By Matthew Balan | September 1, 2016 | 12:48 PM EDT

On Thursday, the Washington Free Beacon's David Rutz spotlighted HLN's censorship of a hero's pro-Trump T-shirt during a rebroadcast of an interview on his rescue of a baby from a hot car. Rutz outlined that former police officer Steve Eckle "donned a blue T-shirt saying, '2016 Trump for President.' However, in a rerun of the interview...his shirt was blurred out." HLN's sister network, CNN, had no such qualms a month earlier, as it ran Fareed Zakaria's "bulls**t artist" label of Trump uncensored.

By NB Staff | August 12, 2016 | 12:09 PM EDT

Media Research Center President Brent Bozell appeared on Fox Business, Friday, to slam compliant journalists for minimizing Hillary Clinton’s scandals while playing up Donald Trump’s controversies. Highlighting how that the father of a terrorist who murdered 49 sat feet from Clinton at a rally, Bozell railed, “It is the circling the wagons around Hillary Clinton where they simply will not report.” 

By Tom Blumer | July 30, 2016 | 1:34 PM EDT

Now we know why Nicolas Maduro, Venezuela's de facto dictator, recently handed over responsibility for food production to the military: He's going to need soldiers on farms and elsewhere in the food distribution chain to keep conscripted workers in line.

That's because on July 22, now over a week ago, Maduro's government decreed "... that any employee in Venezuela can be effectively made to work in the country’s fields as a way to fight the current food crisis." Those words are from a July 28 Amnesty International press release. Amnesty correctly contends that the move "is unlawful and effectively amounts to forced labour." Amnesty appears to have taken six days to respond because the first reports from the world's press did not appear until Thursday. As of shortly after 9 a.m. Eastern Time Saturday morning, the Associated Press, despite having at least four reporters in Venezuela, still hasn't covered Maduro's order. Neither has the New York Times.

By Tom Blumer | July 27, 2016 | 11:45 AM EDT

Gateway Pundit dubbed the Democratic National Convention's program Tuesday evening as "Criminal Appreciation Night." Site proprietor Jim Hoft certainly has a point. The party officially nominated a candidate for the highest office in the land who committed acknowledged and admitted criminal acts, but whom the FBI and the intensely politicized Justice Department chose not to prosecute. A former president who was impeached over admitted perjury, also known as a crime, was also a featured speaker.

Tuesday night's program also included an appearance by several representatives of "Mothers of the Movement." Here, as seen at the Dayton Daily News, is how Richard Thompson of Rare.us, a Cox Media-owned web operation, began his coverage of the "Mothers" appearance:

By Tim Graham | July 23, 2016 | 1:41 PM EDT

It’s not a compliment when New York Times TV writer James Poniewozik summarizes Ailesgate with the tweet “On Roger Ailes, the J. Edgar Hoover of TV news.” When every other broadcast and cable TV network leans to the Left, somehow it’s Fox News that represents unaccountable and overweening political power?

Apparently, having almost every other news outlet tilt toward the liberals means they’re somehow more democratic and accountable as they all echo each other like an enormous blob of public relations. No, it’s Fox that manipulates the "lizard brains" of a dangerously stupid group of conservative white people. That’s the echo of this thesis:

By Tom Blumer | July 10, 2016 | 9:39 PM EDT

Saturday morning US Time, Reuters reported (HT Zero Hedge) that "The British government has rejected an online petition signed by 4.1 million people calling for a new referendum on whether to leave the European Union." The wire service AFP posted a similar story on Sunday, reporting that "The British government on Saturday formally rejected a petition signed by more than 4.125 million people calling for a second referendum on Britain’s membership of the EU."

Reports such as these leave one scrambling to find a word to describe something beyond "bizarre." After all, it's been nearly two weeks since the entire "petition" was exposed as a scam, as most of the "people calling for a new referendum" aren't real people, and there is no way to know how many signers who are flesh-and-blood humans are really UK citizens. Reuters and AFP, even as they covered the government's rejection, still wouldn't acknowledge those realities. Sadly, they're not alone.