By Nicholas Fondacaro | August 24, 2016 | 12:11 AM EDT

News broke Tuesday via the Associated Press that, “At least 85 of 154 people from private interests who met or had phone conversations scheduled with Clinton while she led the State Department donated to her family charity or pledged commitments to its international programs.” But that didn’t seem important enough for ABC who only gave the story a total of one minute, 44 seconds between two segments, while giving the conspiracy theory about Clinton’s health two minutes, 43 seconds that same evening on World News Tonight

By Scott Whitlock | August 23, 2016 | 11:30 AM EDT

Former Democratic operative turned journalist George Stephanopoulos good barely restrain himself on Tuesday as he gushed over a new movie about the first date between Barack and Michelle Obama. Talking to the stars of Southside With You, he hyped the film as focusing “on one day in the summer of 1989 when Michelle and Barack Obama went out for the first time.”

By Kristine Marsh | August 23, 2016 | 10:06 AM EDT

On Monday night’s Jimmy Kimmel Live! , Kimmel talked to Democratic presidential candidate Hillary Clinton, keeping the interview light-hearted and friendly, defending her from her critics, as he usually does. He didn’t bring up the Clinton Foundation but did bring up the newly found additional 15,000 e-mails from Clinton’s private server. Kimmel asked if she was “concerned” about the e-mails being released before the first debate.

By Alexa Moutevelis Coombs | August 23, 2016 | 2:22 AM EDT

Once again the transgender issue rears its ugly head on ABC’s Mistresses. Perhaps they feared we didn’t get the message last time because now they’re beating us over the head about what is considered offensive, bigoted, and intolerant. 

By Nicholas Fondacaro | August 23, 2016 | 2:11 AM EDT

With the fresh batch of newly released e-mails regarding the Clinton Foundation, thanks to a Judicial Watch lawsuit, came new revelations of strong connections with the Hillary Clinton State Department. The e-mails added more fuel to the accusations that foundation donors “payed-to-play.” Donors such as S. Daniel Abraham, the man behind Slim Fast, and the Crown Prince of Bahrain got special meetings with the Clinton through her top aide. Even with these startling new details CBS Evening News failed to report them Monday. 

By Nicholas Fondacaro | August 22, 2016 | 11:04 PM EDT

A major report broke in the New York Post on Sunday that laid out top Hillary Clinton Aide Huma Abedin’s past where she worked for a radical Muslim journal. “For a decade [Abedin] edited a radical Muslim publication that opposed women’s rights and blamed the US for 9/11,” wrote the Post’s Paul Sperry. But you would never know it if you watched the “Big Three” networks ABC, CBS, and NBC on Monday. They neither covered it in their morning shows nor their evening broadcasts. 

By Sam Dorman | August 22, 2016 | 5:25 PM EDT

When CNBC’s Joe Kernen calls someone out for liberal bias, it is usually one of his colleagues. This time, he hit ABC This Week anchor George Stephanopoulos. “I love when Steph goes after the Republicans, man. He's tough. He is tough. Whew,” Kernen remarked sarcastically in a jab at the ABC News’ chief anchor on Squawk Box Aug. 22.

By Scott Whitlock | August 22, 2016 | 4:22 PM EDT

Colin Powell, who the networks hyped when he endorsed Barack Obama in 2008 and 2012, has now slammed Hillary Clinton for attempting to “pin” responsibility of using a private server on him. Yet, CBS and NBC on Monday minimized the story with CBS This Morning noting it for just a scant 29 seconds (out of a two hour program). 

By Alexa Moutevelis Coombs | August 22, 2016 | 1:14 AM EDT

It's the eighth episode of the revamped left-wing version of Match Show on ABC and what do we have tonight but the second mention of Donald Trump this season.

By Nicholas Fondacaro | August 21, 2016 | 12:05 PM EDT

ABC demonstrated a marvelous case of hypocrisy on Sunday when it comes to its transparency and perhaps conflicts of interest. On Good Morning America, anchor Dan Harris joked that correspondent Ron Claiborne "can barely hide his lack of objectivity when it comes to the Yankees” after a sports report. However, during ABC's This Week, moderator George Stephanopoulos failed to re-disclose his contributions to the Clinton Foundation while interviewing Clinton campaign manager Robby Mook about the organization.

By Scott Whitlock | August 19, 2016 | 12:31 PM EDT

The network evening and morning shows seem to have badly misplaced priorities. ABC, CBS and NBC have already devoted 10 times more coverage to the Olympic swimmer “scandal” than they did the bombshell admission that the Obama administration linked the release of four American prisoners and a $400 million payment to Iran. 

By Nicholas Fondacaro | August 19, 2016 | 12:38 AM EDT

Shocking news broke Thursday that the handoff of the $400 million cash payment to Iran was a highly coordinated endeavor and did not occur until the American hostages were safe. These new details lend farther evidence to the argument that the cash was a ransom payment. But when it came to reporting this development the “Big Three” networks barely gave it anytime at all.