By Matthew Balan | January 29, 2016 | 11:56 PM EST

Friday's World News Tonight set aside the least amount of air time to the State Department's revelation that at least 22 of the e-mails on Hillary Clinton's private e-mail server contained top-secret information. The ABC program devoted a total of one minute and 28 seconds to the development. Jonathan Karl folded his coverage of the story into a segment about the Democratic presidential race in Iowa. Less than half of the correspondent's report — one minute and 10 seconds — dealt with the ongoing scandal.

By Alexa Moutevelis Coombs | December 7, 2015 | 5:26 AM EST

BOOM! Hollywood just dropped some truth about Hamas’ tactic of trying to get as many Palestinian civilians killed as they can for propaganda purposes in its war against Israel! On the 10th episode of ABC’s Quantico, Nimah Anwar, a Lebanese Muslim, attempts to impugn the integrity of Simon Asher, an American Jew, by revealing the truth about his relationship with Israel - and fails miserably.

By Tom Blumer | November 30, 2015 | 12:23 PM EST

In predictably disingenuous fashion, the Associated Press claimed in a November 18 story that "Palestinian President Mahmoud Abbas has shined new light on the breakdown of a potentially history-altering round of 2008 peace talks." Abbas acknowledged that Israel offered Palestinians 93.5 percent of the West Bank and other significant concessions.

The "light" isn't "new" at all. The wire service had the news almost seven years ago, and, according to former AP reporters, refused to publish it. An AP reporter who "discovered the Israeli peace offer in early 2009, got it confirmed on the record and brought it" to the AP in Jerusalem has substantiated the assertion that it "suppressed a world-changing story for no acceptable reason." It is perhaps the most damming validation yet that prudent people should never trust establishment press reports out of the Middle East — particularly in regards to Israel — because of their "pattern ... of accepting the Palestinian narrative as truth and branding the Israelis as oppressors."

By Tom Blumer | October 17, 2015 | 12:29 PM EDT

Based on a map presented during a recent MSNBC broadcast, I'm left wondring why there's all this hand-wringing over a "two state solution" in the Middle East.

After all, according to that MSNBC map and the host of the program involved, "Palestine" has been around for almost 70 years, existing since 1946 (HT Sooper Mexican at the Right Scoop):

By Tom Blumer | October 10, 2015 | 9:42 AM EDT

In an October 8 item at the New York Times ("Historical Certainty Proves Elusive at Jerusalem’s Holiest Place"), reporter Rick Gladstone pretended that it's an open question as to "whether" the two Jewish temples — one destroyed over 2,500 years ago and the second razed in roughly 60 A.D., ever existed on the 37-acre site known as the Temple Mount. In doing so, Gladstone gave credibility to Palestinians baselessly promoting "doubt that the temples ever existed — at least in that location."

There is no meaningful "doubt" on the subject at all. After what must have been a furious and completely justified backlash, the Times issued a correction on Friday (bold is mine):

By Tom Blumer | September 20, 2015 | 6:28 PM EDT

A year ago, Tim Graham at NewsBusters noted that the New York Times was "offering 13-day tours of Iran guided by Times journalist Elaine Sciolino" at the bargain rate of $6,995 per person. Among other things, it promised "excellent insights into ... (the) life and accomplishments" of Ayatollah Khomeini, the ruthless Islamist leader who posed as a liberator, but then imposed a fundamentalist Islamic state after taking control of that country in the late 1970s. Those tours are still active, and popular.

Given that background, I suppose we really shouldn't be all that surprised that Ira Stoller at SmarterTimes.com reported a related development this morning. With the imminent lifting of Western sanctions against Iran, the ever-opportunistic International division of the Times is cohosting an October 6-7 "Oil and Money" conference in London (I promise, I'm not making this up). 

By Tom Blumer | September 16, 2015 | 10:53 PM EDT

Nowhere is the anti-Israel bias of so much of the establishment press more evident than in its coverage of terror attacks and crimes committed by Palestinians.

One such example occurred almost a year ago in the Associated Press. In that instance, the story concerned a Palestinian who drove his car into a crowd and killed a three-month old baby girl. He was in turn shot and killed by the police when he tried to flee. The AP's initial headline read: "Israeli police shoot man in east Jerusalem." On Tuesday, the New York Times got into the act in a big way, in a headline and story by Diaa Hadid which gave rocks, which are after all inanimate objects, extraordinary powers (HT Kevin Williamson at National Review via Instapundit; bolds and numbered tags are mine):

By Tom Blumer | September 4, 2015 | 11:58 PM EDT

On Thursday, the Associated Press published the equivalent of press release promoting a pro-Muslim billboard campaign orchestrated by the Islamic Circle of North America.

The writeup's author, Rasha Madkour, failed to get any kind of skeptical comment from anyone about the nature of the campaign, and utterly failed to tell readers anything about the Islamic Circle's or its spokesperson's past (and possibly still-present) terrorist ties. Instead, readers were given the equivalent of a feel-good story about members trying to "reclaim the message" of Islam.

By Spencer Raley | August 25, 2015 | 3:34 PM EDT

On Tuesday, Hussein Sheikholeslam, a senior foreign affairs adviser to the Iranian parliament claimed that Israel “should be annihilated.” The condemnation came after the United Kingdom reopened their shuttered embassy in Tehran on Monday. British Foreign Secretary Philip Hammond lauded the move by the British government, citing the current Iranian administration's “more nuanced” attitude toward Israel’s place in the Middle East. This comment resulted in the incendiary correction by the senior official according to Iranian news agency FARS:

By Brad Wilmouth | August 3, 2015 | 9:12 PM EDT

On Friday's All In show, MSNBC host Chris Hayes hinted that there was similar credibility between Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu blaming the terrorist group Hamas for the murders of three Jewish students a year ago, and Palestinian negotiator Saeb Erekat blaming the Israeli government for the recent murder of a Palestinian boy by Jewish extremists, even though Prime Minister Netanyahu forcefully condemned the attack.

After recounting the boy's death that occurred after his family's home in the West Bank was firebombed, Hayes showed a soundbite of Erekat indicting Israel:

By Kristine Marsh | May 28, 2015 | 8:55 AM EDT

Last night, the evening news found time to talk about an airliner ordering pizza for passengers during a flight delay, but spoke not a word on a new report by Amnesty International detailing war crimes by the Palestinian terrorist group Hamas. The damning report released early May 27 detailed Hamas’ use of torture, kidnapping and murder on ordinary civilians during last summer’s Gaza conflict with Israel.

The Washington Post and BBC News reported on it but not ABC, CBS, or NBC. But it’s not that surprising since the networks join the majority of the lefty media in taking issue with calling Hamas “terrorists.” CNN’s Christiane Amanpour even audaciously called Hamas, “activists.”

By Matthew Balan | May 6, 2015 | 6:58 PM EDT

Tuesday's CBS Evening News and Wednesday's CBS This Morning touted the latest poll results from the regular CBS News/New York Times poll regarding the 2016 presidential race. However, as of Wednesday evening, the evening and morning newscasts have yet to report on one statistic from the poll: a bare majority of Americans (51 percent) believe that business owners "should be allowed to refuse services to same-sex couples if same-sex marriage violates their religious beliefs."