By Tom Blumer | March 6, 2017 | 12:22 PM EST

It all started with an ignorant tweet by Vox's Matt Yglesias, who falsely claimed that "It's impressive that the IRS never leaks." The New York Times's Nick Kristof, apparently unaware or indifferent to the fact that he was simultaneously engaging in breathtaking hypocrisy and playing with fire, saw an opportunity to advertise his paper's law-subverting services, and tweeted the paper's physical address to those who are "in IRS and have a certain president's tax return that you'd like to leak."

By Tom Blumer | December 27, 2015 | 10:17 AM EST

Yesterday, I noted that Associated Press reporter Karl Ritter actually wrote, and AP actually published, a story about how complying with the Paris climate agreement would require greenhouse gas emissions "To Drop Below Zero."

Perhaps Ritter, whose beat includes "cover(ing) climate change, from UN negotiations to Arctic melt," looked around and realized that if he didn't put out something distracting, no matter how absurd, he'd have to cover one or more of three other "climate change" developments during the past couple of weeks — none of them favorable to the warmists' cause. An editorial on Thursday at Investor's Business Daily, one of the key places readers need to regularly visit to get important news the establishment press won't report, addressed them (links are in original; bolds are mine):

By Scott Whitlock | August 21, 2013 | 3:48 PM EDT

MSNBC, which is the home of 9/11 Truther Toure, on Wednesday smeared Republicans skeptical of climate change as "truthers." During a segment on the latest United Nations report on global warming, Now host Alex Wagner touted White House talking points, playing a clip of an Organizing for America commercial labeling House Speaker John Boehner a "climate denier."

Later in the segment, an MSNBC graphic appeared with an image of the globe and the GOP elephant. The graphic read, "truthers?" It's a sleazy move for MSNBC to lump conservative skeptics of global warming in with those who believe that the United States government was behind the September 11, 2001 terrorist attacks. But it's also hypocritical as Toure, who hosts the Cycle at 3pm on the network, has publicly supporter trutherism.

By Tom Blumer | May 29, 2013 | 10:59 PM EDT

David Koenig's Wednesday coverage at the Associated Press of Exxon Mobil's annual meeting contained a predictable headline and related content telling us that the company wouldn't "explicitly ban discrimination against gays because the company already banned discrimination of any type and didn't need to add language regarding gays." Koenig's report apparently couldn't be considered complete without a contribution of misleading climate statistics and statements from the wire service's Seth Borenstein.

Borenstein's apparent input consisted of the following four paragraphs (bolds and numbered tags are mine):

By Matt Vespa | December 11, 2012 | 3:33 PM EST

Most folks dream of a white Christmas. No one, not even Elvis fans, want a blue one. But the Washington Post's Brian Palmer is fixated on how you can have a green one. Spoiler alert: He doesn't think trekking out to the local tree farm to fell your own tree is the way to go.

"Do you deserve a lump of carbon under your Christmas tree?" Palmer asked in his December 11 EcoLogic column. Apparently, the issue of tree farms during this holiday season is a point of contention within the environmentalist community.  Yes, the greenies can't give it a rest, not even for the holiday season.

By Seton Motley | June 11, 2012 | 8:50 AM EDT

Seton Motley | NewsBusters.orgThe $82 billion auto bailout has been a Crony Socialist nightmare mess. We’re going to lose at least $30 billion on the deal.  And that’s only if the Barack Obama Administration’s math can be trusted - a dicey proposition at best.

The Administration eviscerated two hundred-plus years of bankruptcy law, throwing bond holders over the side to over-reward their United Auto Workers shock force buddies.

General Motors (GM) is cutting undisclosed deals with executives’ wives businesses.And on, and on, and on....Haven’t heard most or all of this?  Not surprising - the Jurassic Press ain’t reporting it.

By Tom Blumer | February 24, 2012 | 3:52 PM EST

On Thursday, over 40 hours after the Pacific Institute's Peter Gleick (pictured here) revealed that he stole documents from the Heartland Institute by posing as one of that organization's board members, Seth Borenstein at the Associated Press finally broke the ice and filed a related three-paragraph "this is boring, you don't need to read it" dispatch. Two hours later, the AP science writer extended it to 500-plus words, but kept the headline as uninformative as possible -- "Scientist admits taking, leaking think-tank papers."

The "clever" failure to describe Gleick as a "climate scientist" (which he is) will dissuade many of those who see the headline from clicking through or reading further. By contrast, the headline at Borenstein's report on February 16 after Gleick (whom Borenstein did not name) disseminated the documents was: "INFLUENCE GAME: Leaks show group's climate efforts." In his longer item, Borenstein (or is it now "Boring-stein," Seth?) posits the howler that what Gleick did "mirrors" the Climategate email revelations which occurred in late 2009 and 2011. In your dreams, pal. The initial item plus excerpts from the longer one are after the jump.

By Tom Blumer | January 14, 2012 | 10:19 AM EST

The "Doomsday Clock" has been with us since 1947. It is a symbolic construct of the now left-leaning Bulletin of the Atomic Scientists, a group which "was established in 1945 by scientists, engineers, and other experts who had created the atomic bomb as part of the Manhattan Project. They knew about the horrible effects of these new weapons and devoted themselves to warning the public about the consequences of using them."

Most people who know of it probably think that the clock's intent is to symbolize how close the world is to the disaster of nuclear war; that was indeed its sole focus for decades. However, the group just moved the clock from six minutes before midnight to five. Wait until you see why, as sympathetically reported on Tuesday by Doyle Rice at USA Today's Science Fair blog:

By Tom Blumer | November 27, 2011 | 9:02 AM EST

Imagine if it were discovered that free-market think tanks were caught vetting scripts of Fox News programs, intervening to prevent free-market sceptics from receiving air time, and consulted with the network about how it should alter its programing in a free-market direction. The howls of outrage would be loud, long and unrelenting from other news networks, the wire services, and leading U.S. newspapers.

What I have just described, and more, characterizes a decade-long relationship between the British Broadcasting Corporation and UK-based climate scientists at the University of East Anglia (UEA) -- except that the BBC is government-funded and disproportionately controls the flow of broadcast news in the UK. What the UK Daily Mail has revealed today as part of its ongoing review of the second set of Climategate emails released before Thanksgiving has caused Benny Peiser of the Global Warming Policy Foundation to write that the BBC is "in cahoots with Climategate scientists." What follows are excerpts from the David Rose's Daily Mail story (bolds are mine):

By Noel Sheppard | November 22, 2011 | 4:14 PM EST

Almost exactly two years since damning email messages were released from Great Britain's University of East Anglia showing a pattern of deception and collusion between scientists involved in spreading the global warming myth, a new batch of such correspondence has emerged that seems destined to get as little press coverage as the original ClimateGate scandal did in November 2009.

James Delingpole reported in Britain's Telegraph Tuesday:

By Noel Sheppard | November 20, 2011 | 9:06 AM EST

For years NewsBusters has informed readers of the tremendous financial ties to spreading the anthropogenic global warming myth.

On Sunday, coincidentally  the second anniversary of 2010's ClimateGate scandal, Britain's Daily Mail exposed the BBC's Roger Harrabin for having taken £15,000 from the very university at the heart the damning email messages demonstrating a nefarious collusion between the world's top climate alarmists:

By Noel Sheppard | October 30, 2011 | 8:49 PM EDT

CRITICAL UPDATE AT END OF POST

As NewsBusters reported Sunday, a new ClimateGate scandal has erupted involving a University of California at Berkeley professor accused of trying to mislead the public by hiding that his research determined global warming has stopped.

Some on the Left heralded the now questionable study including Nobel laureate Al Gore whose excitement was published at the Huffington Post Wednesday: